۱۵۰۰ مبلغ و مبلغه در استان اردبیل مجری برنامه‌های ماه رمضان شدند به گزارش اخبار اردبیل  , به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده در همایش طلایه داران تبلیغ در شهرستان نیر، با تبریک فرارسیدن ماه رمضان بر استفاده حداکثری از ظرفیت‌های معنوی این ماه در راستای خودشناسی و خداشناسی تاکید کرد. وی با تبیین […]

۱۵۰۰ مبلغ و مبلغه در استان اردبیل مجری برنامه‌های ماه رمضان شدند

به گزارش اخبار اردبیل  , به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده در همایش طلایه داران تبلیغ در شهرستان نیر، با تبریک فرارسیدن ماه رمضان بر استفاده حداکثری از ظرفیت‌های معنوی این ماه در راستای خودشناسی و خداشناسی تاکید کرد.
وی با تبیین اهمیت فرصت تبلیغی ماه رمضان، روحانیون و علما را بر بهره مندی از این ایام برای تبیین آموزه‌های دینی و رفع شبهات اعتقادی فراخواند و گفت: مبلغین و مبلغات سربازان امام زمان (عج) و افسران جنگ نرم هستند که بایستی همچون گذشته بدون کوچک‌ترین عذر و بهانه‌ای همواره با بصیرت و آگاهی در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن بیایستد.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل ماه رمضان امسال را متفاوت‌تر و حائز اهمیت نسبت به سال‌های قبل عنوان کرد و گفت: دشمن با تمام توان در عرصه فرهنگی وارد میدان شده و بر این امر یقین دارد که ایمان جمعی باعث حرکت و پیوند قلوب در جامعه می‌شود لذا برای کمرنگ کردن و تعطیلی مناسبات مذهبی تلاش می‌کند لذا علما و روحانیون باید بیش از پیش در صحنه حاضر بوده و در احیای مراسم دینی و مذهبی فعال باشند.
حجت‌الاسلام جعفرزاده تأثیرگذاری تبلیغ را منوط به جریان سازی امور دینی در سبک زندگی مردم دانست و اظهار کرد: عالم واقعی کسی است که جامعه را به حرکت و پویایی واداشته و در محل خدمت خود باعث اثرگذاری بوده و حضور و غیابش برای مردم منطقه احساس شود در این صورت تبلیغش مؤثر بوده در غیر این صورت باید راهکارای تبلیغ موفق را در روند فعالیت‌های خویش به‌کار بندد.
وی گفت: اکنون زمان آن نیست که روحانی منتظر بماند که مردم به سراغش رود بلکه بایستی روحانیون با تمسک به شیوه تبلیغی پیامبر اکرم (ص)، به سراغ مردم رفته و نیازهای آنان را بر طرف ساخته و در این راه استقامت و سعه صدر داشته و مردم را به طور ملموس با الگوهای سبک زندگی دینی آشنا کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل اسلام ناب محمدی را اسلام تأثیرگذار معرفی کرد و گفت: اسلام ناب، اسلام زنده، سیاسی، فعال و پویا و نبرد کننده با فاسق و فاجر است و روحانیون و علمای دینی پشت این دین هستند و تمام فعالان فرهنگی جدای از هر جناح و خط مشی، باید با روحانیون همکاری کنند و این همکاری باید از سوی روحانیون تقویت شود.
حجت‌الاسلام جعفرزاده با تاکید بر بهره مندی روحانیون از ظرفیت فضای مجازی، افزود: اکنون بیشترین منبع و کانال ارتباطی جامعه از طریق فضای مجازی میسر می‌شود حتی صدا و سیما هم مرجعیت خود را تا حدودی از دست داده چرا که اخبار و اطلاعات روز جامعه قبل از صدا و سیما در کانال‌های فضای مجازی منتشر می‌شود لذا از این فرصت تبلیغی که در فضای مجازی میسر شده باید در تقویت مبانی اعتقادی و فکری مردم استفاده کرد.
وی از آمادگی ۱۵۰۰ مبلغ و مبلغه در استان اردبیل برای ارائه فعالیت‌های تبلیغی در ماه رمضان خبر داد و گفت: در استان اردبیل از بین ۲۱۰۰ مسجد، تعداد ۱۰۰۰ مسجد شاخص آماده برگزاری مراسم مذهبی هستند که از این تعداد ۲۶۰ مسجد در شهر اردبیل پالایش شده و با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی پذیرای روزه داران در ایام ماه رمضان هستند.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان با تاکید بر تقویت ارتباط بین مردم و روحانیون، گفت: در ماه رمضان باید به جریان سازی تعالیم قرآنی در جامعه اهتمام ویژه داشت و با تبیین مفاهیم آیات برگزیده و ارائه پیام‌های اخلاقی به مردم، برنامه‌های پرمحتوا و تأثیرگذار اجرا کرد.