کشف بیش از یک میلیون دینار عراقی قاچاق در مریوان به گزارش سایت خبری هاریکا از اخبار کردستان ،سردار علیرضا برزبانی فرمانده مرزبانی کردستان گفت: یک میلیون و ۱۹۰ هزار دینار عراقی قاچاق در مرز مریوان کشف و ضبط شد. سردار علیرضا برزبانی اظهار داشت: مرزبانان گروهان مرزی دره ناخی مریوان با اشراف اطلاعاتی و […]

کشف بیش از یک میلیون دینار عراقی قاچاق در مریوان

به گزارش سایت خبری هاریکا از اخبار کردستان ،سردار علیرضا برزبانی فرمانده مرزبانی کردستان گفت: یک میلیون و ۱۹۰ هزار دینار عراقی قاچاق در مرز مریوان کشف و ضبط شد.

سردار علیرضا برزبانی اظهار داشت: مرزبانان گروهان مرزی دره ناخی مریوان با اشراف اطلاعاتی و استفاده از دوربین‌های پیشرفته در اختیار و حجم آتش سنگین، عرصه را بر هشت قاچاقچی که قصد انتقال این مقدار ارز را به داخل خاک کشور عراق داشتند، تنگ کردند.

وی اضافه کرد: قاچاقچیان با استفاده از پوشش جنگلی منطقه و تاریکی هوا متواری ولی از کوله های به جا مانده یک میلیون و ۱۹۰ هزار دینار عراقی کشف و ضبط شد.

سردار برزبانی تاکید کرد: هویت قاچاقچیان شناسایی شده و در آینده نه چندان دور دستگیر خواهند شد و این هشدار را به قاچاقچیان می دهیم که مرزهای کردستان، مرز امنی برای مخلان نظام اقتصادی کشور نبوده و نیست.

کردستان استانی مرزی دارای ۲۲۷ کیلومتر مرز با کشور عراق در سه شهرستان سروآباد، مریوان و بانه است به همین دلیل از مبادی ورودی انواع کالای قاچاق به داخل کشور شناخته می‌شود.