کرونا ۱۹۰۰ نفر را در اردبیل از نفس انداخت/بستری ۴۵۸ بیمار کرونایی به گزارش اخبار اردبیل  , شهرام حبیب زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با بیان اینکه بر اساس اعلام ستاد ملی کرونا، موج چهارم شیوع کرونا در استان اردبیل از چند روز پیش از وضعیت قرمز خارج شده اظهار کرد: با توجه […]

کرونا ۱۹۰۰ نفر را در اردبیل از نفس انداخت/بستری ۴۵۸ بیمار کرونایی

به گزارش اخبار اردبیل  , شهرام حبیب زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با بیان اینکه بر اساس اعلام ستاد ملی کرونا، موج چهارم شیوع کرونا در استان اردبیل از چند روز پیش از وضعیت قرمز خارج شده اظهار کرد: با توجه به تعداد بیماران بستری روزانه در استان اردبیل و آمار فوتی‌ها در بیشتر مناطق استان وضعیت شیوع بیماری به نارنجی تغییر یافته و امیدواریم روند کاهش تعداد بستری‌ها همچنان ادامه داشته باشد.

وی بر ضرورت رعایت نکات بهداشتی و عدم برگزاری دورهمی ها در تعطیلات عید فطر تاکید کرد و افزود: هم اکنون وضعیت بیماری کرونا در اردبیل شکننده است و با یک غفلت و ساده انگاری بیماری احتمال شروع موج جدید کرونا در استان وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با اشاره به اینکه با مراجعه سریع و به موقع می‌توان از تشدید این بیماری جلوگیری کرد گفت: شهروندان به محض مشاهده علائم اولیه ابتلای به کرونا از جمله سردرد و بدن درد شدید و نیز ناراحتی‌های تنفسی، به سرعت به مراکز ۱۶ ساعته بهداشت و درمان مراجعه کرده و نسبت به اقدامات تشخیصی و درمان اقدام کنند.

حبیب زاده به ضرورت رعایت نکات بهداشتی در اماکن عمومی شهر و مغازه‌ها اشاره کرد و افزود: از کسبه و بازاریان تقاضا می‌شود در صورت بروز هرگونه علائم بیماری از ارائه خدمات خودداری کرده و محل کسب خود را به صورت روزانه با مواد ضد عفونی کننده گند زدایی کنند.

آمار بیماران بدحال کرونایی در استان نگران کننده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از جان باختن ۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته استان اردبیل خبر داد و گفت: در حال حاضر استان اردبیل روزهای مرگ بار کرونایی را تجربه می‌کند به طوری که ۷۹ نفر از هم استانی‌هایمان در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بستری بوده که حال عمومی آنان وخیم گزارش شده است.

‎ وی با اشاره به بستری ۴۵۸ بیمار در بیمارستان‌های استان اردبیل، ادامه داد: در ۲۴ ساعته گذشته ۵۰ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌های استان اردبیل بستری شدند که با این روند همچنان شاهد کاهش آمار بستری‌های روزانه در چند روز اخیر هستیم و ضروری است تا مردم در خانه ماندن و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در اولویت قرار دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از بهبودی نسبی و ترخیص ۵۱ بیمار کرونایی در شبانه روز گذشته در اردبیل خبر داد و گفت: امیدواریم با افزایش آمار بهبود یافتگان در هفته اخیر ظرفیت تخت‌های بیمارستانی نیز افزایش یابد.

حبیب زاده تصریح کرد: هم اکنون شهرستان‌های اردبیل، پارس آباد، مشگین شهر، گرمی و خلخال در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های بیله سوار، نیر، نمین، سرعین، کوثر و اصلاندوز در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.