کرونا به افزایش ۱۷۶ تخت بیمارستانی در اردبیل کمک کرده است به گزارش اخبار اردبیل  , به گزارش خبرنگار هاریکا، شهرام حبیب‌زاده شامگاه سه‌شنبه در جلسه شورای اداری استان اردبیل اظهار کرد: حجم کار در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در ایام پیک کرونا به حدی بالاست که ما نتوانسته‌ایم ابعاد مختلفی از سند جامع سلامت […]

کرونا به افزایش ۱۷۶ تخت بیمارستانی در اردبیل کمک کرده است

به گزارش اخبار اردبیل  , به گزارش خبرنگار هاریکا، شهرام حبیب‌زاده شامگاه سه‌شنبه در جلسه شورای اداری استان اردبیل اظهار کرد: حجم کار در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در ایام پیک کرونا به حدی بالاست که ما نتوانسته‌ایم ابعاد مختلفی از سند جامع سلامت استان را تبیین و تشریح کنیم.
وی تصریح کرد: با شیوع کرونا در ۱۶ ماه اخیر تحولی اساسی در بخش‌های بیمارستانی و درمانگاهی انجام شد و هم اکنون نیز در آستانه واکسیناسیون عمومی همچنان بخش سلامت و حوزه درمان درگیر است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ضرورت پرداخت حق‌الزحمه کادر بهداشتی را یادآور شد و گفت: به دلایل مختلف پرداختی این نیروها به تأخیر افتاده که امیدواریم به عنوان یک مشکل و دغدغه اساسی نسبت به پرداخت این بدهی‌ها و معوقات اقدام کنیم.
حبیب‌زاده میزان مراجعات مردم را در ایام کرونا بیش از ۱۸۶ هزار بار مراجعه اعلام کرد و افزود: از شیوع کرونا تاکنون ۱۸ هزار نفر در مراکز بیمارستانی و درمانگاهی استان بستری شدند.
وی از مجهز شدن استان به آزمایشگاه پی.سی. آر و همچنین اجرای موفق طرح شهید حاج قاسم سلیمانی خبر داد و خاطر نشان کرد: در سایه اجرای طرح‌های مختلف ۱۷۶ تخت به ظرفیت تخت‌های بیمارستانی استان اردبیل افزوده شده است.
حبیب‌زاده از مجهز شدن بیمارستان‌های استان به دستگاه‌های سی. تی. اسکن و همچنین اکسیژن‌ساز خبر داد و اضافه کرد: اخیراً سه دستگاه سی. تی. اسکن و پنج دستگاه اکسیژن‌ساز در بیمارستان‌های شهرهای پارس‌آباد، مشگین‌شهر و گرمی راه‌اندازی شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در حوزه تحقیقات فناوری‌های نوین ۳۷ طرح بالینی اجرایی شده و در کنار آن با تلاش معاونت غذا و دارو خرید تجهیزات حفاظتی با صرف ۴۰ میلیارد تومان به انجام رسیده است.
حبیب‌زاده به برگزاری آزمون جامع مجازی و همچنین همراهی خیرین در تأمین ۵۴ میلیارد تومان اعتبار برای خرید تجهیزات مورد نیاز بیمارستان‌ها خبر داد و اظهار کرد: در قالب سند جامع سلامت و ابعاد توسعه راهبردی در این بخش ما سعی کردیم برنامه‌ریزی برای کاهش سوانح جاده‌ای، مرگ و میر ناشی از سرطان، بهبود مدیریت در دفع اصولی پسماندها و همچنین تدابیر لازم برای گذر از بحران جمعیتی و پیر شدن سرانه جمعیتی را هدف‌گذاری کنیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: به زودی با سفر وزیر بهداشت به استان اردبیل ما نسبت به طرح کاستی‌ها و نقاط ضعف اقدام خواهیم کرد تا با دستور وزیر بهداشت بخش عظیمی از این نارسایی‌ها برطرف شود.