پیاده‌روی «حرم تا حرم» در اردبیل برگزار شد به گزارش اخبار اردبیل  , به گزارش خبرنگار هاریکا، حجت‌الاسلام مهدی ستوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل ظهر دوشنبه در حاشیه این مراسم با اشاره به هدف اجرای مراسم «حرم تا حرم» اظهار کرد: جا ماندگان پیاده‌روی اربعین حسینی در شهر اردبیل مسیر حرم تا […]

پیاده‌روی «حرم تا حرم» در اردبیل برگزار شد

به گزارش اخبار اردبیل  , به گزارش خبرنگار هاریکا، حجت‌الاسلام مهدی ستوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل ظهر دوشنبه در حاشیه این مراسم با اشاره به هدف اجرای مراسم «حرم تا حرم» اظهار کرد: جا ماندگان پیاده‌روی اربعین حسینی در شهر اردبیل مسیر حرم تا حرم را پیاده‌روی کردند تا عشق و ارادت خود را به ساحت سیدالشهدا (ع) و یاران با وفا برسانند.
وی به شرایط کرونایی و تأثیر پذیرفتن عزاداری‌ها از این شرایط اشاره و اضافه کرد: امسال با توجه به شرایط کرونایی پیاده‌روی اربعین حسینی با تعداد معدودی از افراد در اردبیل انجام شد که در حاشیه این مراسم تعدادی از موکب‌داران روانه زیارت اربعین حسینی شدند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تصریح کرد: با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با نظم و انضباط همراه با عزاداران حسینی در روز اربعین حسینی حرکت عزاداران حسینی از امامزاده صالح آغاز شده و تا امامزاده سیدصدرالدین ادامه داشت تا شرکت کنندگان با حضور در مقصد پیاده‌روی در یوم اربعین عزاداری خود را انجام دهند.
حجت‌الاسلام ستوده ادامه داد: حرکت پیاده روی حرم تا حرم از مسیر میدان قیام به طرف دروازه مشگین و میدان وحدت تا حرم امامزاده سیدصدرالدین در اردبیل انجام شد تا در طول مسیر و مسافت طولانی شرکت کنندگان بتوانند عزاداری خود را طبق برنامه‌ریزی پیش ببرند.
وی گفت: زیارت اربعین حسینی و اقامه نماز ظهر از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده در برنامه معنوی و ارزشی پیاده روی حرم تا حرم در اردبیل بود که با حضور عاشقان حضرت اباعبدالله شور و حال خاصی پیدا کرد.
به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تمام تلاش دستگاه‌های فرهنگی استان بر این است تا در بهترین شرایط عزاداری‌های این روز برگزار شده و عاشقان حضرت ابی‌عبدالله (ع) بتوانند عشق و ارادت خود را به سیدالشهدا نشان دهند.