پرداخت ۱۰ میلیارد ریال یارانه برای تولید نهال در اردبیل به گزارش اخبار اردبیل  , خلیل نیکشاد در گفت‌وگو با خبرنگار هاریکا، اظهار کرد: عملیات سر شاخه‌زنی در سطح چهار هزار و ۲۰۰ هکتار از باغات گردوی استان اردبیل آغاز شده است که بیش از ۵۰ درصد این عملیات در جنوب استان اردبیل و در […]

پرداخت ۱۰ میلیارد ریال یارانه برای تولید نهال در اردبیل

به گزارش اخبار اردبیل  , خلیل نیکشاد در گفت‌وگو با خبرنگار هاریکا، اظهار کرد: عملیات سر شاخه‌زنی در سطح چهار هزار و ۲۰۰ هکتار از باغات گردوی استان اردبیل آغاز شده است که بیش از ۵۰ درصد این عملیات در جنوب استان اردبیل و در شهرهای خلخال و کوثر به انجام می‌رسد تا به مانند سنوات گذشته مشکلات باغداران از بابت سرمازدگی حل و فصل شود.

وی گفت: در دو سال اخیر با رصد فنی و اهتمام سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل نسبت به برپایی کلاس‌های آموزشی و ورود به کار میدانی در حوزه سر شاخه‌زنی باغات گردو انجام شده تا با توجه به ارقام دیررس بتوانیم این باغات را از سرمازدگی نابهنگام نجات دهیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: در استان اردبیل با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تلاش بر این است تا عملیات سر شاخه‌زنی به ویژه در باغات گردو با ارقام هارتلی و چیدلر به انجام رسیده و در بیش از ۱۲ هزار اصله درخت گردو این عملیات به انجام برسد.

نیکشاد در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: تا ۱۵ خرداد عملیات سر شاخه‌زنی انجام خواهد شد و بالغ بر ۶ هزار نهال گلدانی با برگ دیربازده در جنوب استان اردبیل با اعطای یارانه در اختیار باغداران قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: امیدواریم با اصلاح و توسعه باغات و همچنین تأمین نهال‌های یارانه‌دار بتوانیم کشاورزان مناطق مختلف استان را مورد حمایت قرار دهیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از هدف‌گذاری برای توسعه ۸۵۰ هکتار از اراضی برای کشت گیاهان دارویی خبر داد و بیان کرد: امیدواریم در سال جاری این کشت و زرع رونق بیشتری بگیرد.