ورودی سد یامچی ۱۵ درصد کاهش یافته است به گزارش اخبار اردبیل  , فیروز ندائی در گفت‌وگو با خبرنگار هاریکا، اظهار کرد: این کاهش ورودی سد به دلیل پایین آمدن میزان بارندگی‌ها در ماه‌های اخیر بوده که در حقیقت آب ذخیره شده در پشت سد یامچی را کاهش داده است. وی تصریح کرد: حجم آب […]

ورودی سد یامچی ۱۵ درصد کاهش یافته است

به گزارش اخبار اردبیل  , فیروز ندائی در گفت‌وگو با خبرنگار هاریکا، اظهار کرد: این کاهش ورودی سد به دلیل پایین آمدن میزان بارندگی‌ها در ماه‌های اخیر بوده که در حقیقت آب ذخیره شده در پشت سد یامچی را کاهش داده است.
وی تصریح کرد: حجم آب جمع شده در پشت سد یامچی نیز در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۵ درصد کاهش نشان می‌دهد که این موضوع دغدغه و نگرانی ما در تأمین آب شرب شهرهای مختلف مرکز استان افزایش داده است.
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: در کنار این کاهش ورودی و آب جمع شده در پشت سدها، ما با افزایش مصرف آب تا ۱۱ درصد به خاطر مسائل بهداشتی و شرایط کرونایی روبه‌رو هستیم که این موضوع نیز با تداوم در فصول پیش رو نگرانی‌ها را دو چندان کرده است.
ندائی افزود: باید به سمت مصرف بهینه آب حرکت کنیم که در این زمینه شهروندان باید بیشترین همکاری را با شرکت آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب داشته باشند تا در تابستان پیش رو با قطعی آب روبه‌رو نشویم.
وی در مورد سایر سدهای استان نیز خاطر نشان کرد: با توجه به فراگیری شرایط خشکسالی و کاهش بارندگی‌ها، در سایر سدهای موجود استان نیز با کمبود منابع آب روبه‌رو هستیم که در این شرایط برنامه‌ریزی برای مصرف بهینه آب خواهد بود.
این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: شهروندان با احساس مسئولیت و مراعات شرایط کنونی باید در استفاده از منابع آب دقت لازم را انجام دهند که این موضوع به تناسب شرایط آب و هوایی و همچنین برخی از مؤلفه‌های دیگر در هفته‌های آینده بیشتر تشریح و تبیین خواهد شد.
ندائی همچنین صرفه‌جویی در مصرف آب بخش کشاورزی را به عنوان یک ضرورت یادآور شد و بیان کرد: در بخش کشاورزی نیز کشاورزان باید به شکل محصولات کم آب روی بیاورند چرا که امسال با محدودیت در واگذاری منابع آب به روستاییان به ویژه در دشت اردبیل روبه‌رو خواهیم بود.