نهادینه سازی فرهنگ انتظار جامعه را از آسیب‌ها مصون می‌دارد به گزارش کانال خبری ایران در کانال اخبار اردبیل نهادینه سازی فرهنگ انتظار جامعه را از آسیب‌ها مصون می‌دارد به گزارش خبرنگار هاریکا، حجت الاسلام قاسم جعفرزاده پیش از ظهر چهارشنبه در جلسه برنامه ریزی مراسم عید نیمه شعبان، ماه شعبان را فرصت آمادگی برای […]

نهادینه سازی فرهنگ انتظار جامعه را از آسیب‌ها مصون می‌دارد

به گزارش کانال خبری ایران در کانال اخبار اردبیل نهادینه سازی فرهنگ انتظار جامعه را از آسیب‌ها مصون می‌دارد به گزارش خبرنگار هاریکا، حجت الاسلام قاسم جعفرزاده پیش از ظهر چهارشنبه در جلسه برنامه ریزی مراسم عید نیمه شعبان، ماه شعبان را فرصت آمادگی برای عبودیت خداوند در ماه رمضان برشمرد و اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین دلایل عظمت و قداست ماه شعبان، وجود اعیاد و ولادت ائمه معصومین (ع) به ویژه عید نیمه شعبان در این ماه است.
وی بر ضرورت نهادینه سازی فرهنگ مهدویت و انتظار در جامعه تاکید کرد و گفت: بالاترین مصداق غفلت، فراموش کردن حضرت مهدی (ع) و کمرنگ شدن فرهنگ انتظار در جامعه است و این غفلت باعث بروز آسیب‌ها و کج رفتاری‌ها در جامعه می‌شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل امید به آینده را از فواید انتظار عنوان کرد و افزود: انتظار ظهور منجی عالم بشریت به انسان تحرک، پویایی، قوت، جرأت و اراده حرکت داده و باعث نهراسیدن از دشمن است.
حجت الاسلام جعفرزاده خاطر نشان کرد: اگر یاد و نام امام مهدی (عج) در زندگی ما جریان داشته باشد، از گناه و آلودگی دور بوده و همواره در صحنه مبارزه با دشمن حاضر خواهیم بود چرا که دشمن با تلاش در کمرنگ کردن فرهنگ مهدویت و انتظار، جرأت مندی گناه و آسیب‌های اجتماعی را در انسان تقویت می‌کند و ما باید دشمن را در رسیدن به این هدف شوم مأیوس کنیم.

مبدا حرکت انقلاب اسلامی از هیئت‌های مذهبی است
وی شاه کلید حرکت انقلاب اسلامی را عمل به دستورات اسلام و ولی امر زمان عنوان کرد و گفت: انقلاب اسلامی ایران با رشادت و اخلاص مردم علی الخصوص جوان مؤمن و متعهد به ثمر رسید و خون شهدا این درخت پربار را تنومند و سرافراز کرد لذا اکنون در چله انقلاب همگان باید در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب و جهاد تبیین که فرامین ارزشمند مقام معظم رهبری در بصیرت افزایی و روشنگری آحاد جامعه است تلاش کنیم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در ادامه رسالت مهم هیئت‌های مذهبی را جریان سازی فرهنگی و حفظ و حراست از فرهنگ ایرانی، اسلامی عنوان کرد و گفت: متأسفانه در باب فرهنگ کارهای مستمر و جریان ساز به حد کافی در جامعه انجام نشده و لازم است در مناسبت‌های ملی و مذهبی علی الخصوص عید بزرگ نیمه شعبان، برنامه فاخر و جریان ساز توسط هیئت‌های مذهبی اجرا شود چرا که اگر هیئت‌ها پای کار نباشند هیچ اداره و نهاد فرهنگی نمی‌تواند در کارها موفق باشد.
حجت الاسلام جعفرزاده ختم سال مزین به نام امام زمان (عج) و آغاز سال جدید به نام و یاد آن حضرت را بهترین نماد فرهنگی عنوان و بر ضرورت اجرای برنامه‌های گسترده در نیمه شعبان در هیئت‌های مذهبی تاکید کرد.

ضرورت استفاده از ظرفیت فضای مجازی در جذب جوانان به هیئت‌های مذهبی
حجت الاسلام سید محسن محسنی معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی اردبیل نیز در سخنانی به اعتقاد قلبی مردم اردبیل به باورهای و مقدسات دینی اشاره کرد و افزود: هرچند برخی آسیب‌ها و معضلات در جامعه وجود دارد اما همگان بر این امر واقفیم که مردم اردبیل از روحیه ای بالای معنوی و عشق و ارادت به اباعبدالله الحسین (ع) برخوردارند و باید در جذب حداکثری مردم علی الخصوص جوانان به سمت فرهنگ دینی تلاش کنیم.
وی گفت: بهره مندی از ظرفیت فضای مجازی و رسانه، جذب مخاطب با گشاده رویی و محبت، توانمند سازی اعضای هیئت‌های مذهبی، تبلیغ در راستای افزایش جمعیت و فرزندآوری و تبیین مسائل سیاسی و بصیرت دهی به مردم در زمینه گام دوم انقلاب، جهاد تبیین، مهدویت و انتظار از ضروریات فعالیت هیئت‌های مذهبی در مناسبت‌ها علی الخصوص عید نیمه شعبان است.
اجرای مراسم جشن نیمه شعبان در ۲۰ هیئت مذهبی بانوان اردبیل
در این جلسه سارا حقی کارشناس فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی استان اردبیل نیز در سخنانی از اجرای برنامه‌های فرهنگی و دینی در عید نیمه شعبان در هیئت‌های مذهبی بانوان خبر داد و گفت: ۲۰ هیئت مذهبی فعال بانوان در نقاط مختلف شهر اردبیل میزبان برنامه‌های سالروز میلاد حضرت مهدی موعود (عج) هستند.
حقی با قدردانی از فعالیت مستمر و شایسته هیئت‌های مذهبی بانوان در طول سال و ایام کرونا گفت: هیئت‌های مذهبی بانوان در ایام کرونا با تهیه بسته‌های معیشتی و توزیع در بین خانواده‌های نیازمند و آسیب دیده از کرونا، فعالیت انسان دوستانه و امور خیریه را به معنای واقعی کلمه به نمایش گذاشتند.

کارشناس فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی اردبیل از ایجاد کارگاه‌های کوچک و زودبازده در هیئت‌های مذهبی بانوان در راستای ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای بانوان سرپرست خانوار خبر داد و گفت: هیئت‌های مذهبی بانوان در مناطق حاشیه و محروم اردبیل در اقدامی خداپسندانه به صورت رایگان کلاس‌های آموزشی در رشته‌های مختلف قالیبافی، خیاطی، چرم دوزی و … برای بانوان برگزار می‌کنند تا از این طریق بانوان به کسب و کار خانگی پرداخته و امرار معاش کنند.
وی افزود: اداره تبلیغات اسلامی اردبیل در نظر داد با هماهنگی و تعامل با سازمان فنی و حرفه ای، مربیان توانمند به هیئت‌های مذهبی بانوان که در زمینه کارآفرینی نیازمند کمک هستند، اعزام کنند تا در بهبود اقتصاد و معیشت خانواده‌ها گام مؤثری برداشته شود.
به گزارش خبرنگار هاریکا، در ادامه هر یک از مسئولین هیئت‌های مذهبی بانوان در سخنان جداگانه ای به ارائه گزارش عملکرد در زمینه فعالیت‌های فرهنگی و دینی پرداخته و بر اجرای هرچه باشکوه‌تر جشن نیمه شعبان اعلام آمادگی کردند. امیدوارم خبر نهادینه سازی فرهنگ انتظار جامعه را از آسیب‌ها مصون می‌دارد براتون مفید بوده باشه

 
2022-03-16 12:47:22