نمونه آزمایش ژنتیک به تبریز ارسال می‌شود به گزارش کانال خبری ایران در کانال اخبار اردبیل نمونه آزمایش ژنتیک به تبریز ارسال می‌شود زهرا خوشنویس در گفت‌و گو با خبرنگار هاریکا، اظهار کرد: پزشکی قانونی تنها در حوزه بررسی اجساد و اعلام نتایج فوتی‌ها فعالیت ندارد بلکه در قالب آزمایشگاه، بخش اداری و واحد اجساد […]

نمونه آزمایش ژنتیک به تبریز ارسال می‌شود

به گزارش کانال خبری ایران در کانال اخبار اردبیل نمونه آزمایش ژنتیک به تبریز ارسال می‌شود زهرا خوشنویس در گفت‌و گو با خبرنگار هاریکا، اظهار کرد: پزشکی قانونی تنها در حوزه بررسی اجساد و اعلام نتایج فوتی‌ها فعالیت ندارد بلکه در قالب آزمایشگاه، بخش اداری و واحد اجساد سعی دارد تا در خدمت هموطنان باشد.
وی تصریح کرد: ما در بخش آزمایشگاهی نمونه‌های غیر زیستی و خون و همچنین نمونه مربوط به تشخیص مصرف مواد مخدر و الکل را مورد بررسی قرار می‌دهیم تا اعلام نتایج به مراجع قانونی به انجام برسد.
معاون پزشکی و آزمایشگاه اداره کل پزشکی قانونی استان اردبیل حضور در صحنه جرم و پاسخگویی به مراجعات سرپایی را از دیگر فعالیت‌های پزشکی قانونی اعلام کرد و گفت: در بخش ژنتیک نمونه آزمایش‌ها به صورت قطبی در منطقه شمالغرب به آزمایشگاه تبریز ارسال می‌شود تا بعد از بررسی و اعلام نتایج پاسخ این آزمایش‌ها به اردبیل ارسال شود.
خوشنویس افزود: در بخش آزمایشگاه پاتولوژی نیز فعالیت پزشکی قانونی استان اردبیل را شاهد هستیم و در بررسی اجساد و کالبدشکافی نیز همکاران ما سعی می‌کنند به صورت دقیق و تخصصی اقدامات را انجام داده و نتایج را به مراجع قضائی اعلام کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: حتی در روزهای تعطیل اداره کل پزشکی قانونی به صورت کشیک ارائه خدمات را انجام می‌دهد تا در صورت نیاز به پاسخگویی به مواردی همچون سقط جنین، تجاوز و یا حضور در سر صحنه جنایت و جرم بتوانیم به موقع خدماتی را ارائه کنیم.
خوشنویس اضافه کرد: در بحث ضرب و شتم و نزاع‌های رخ داده مراجعین برای گرفتن گواهی پزشکی اقدام می‌کنند که البته در صورت نیاز از متخصص روان‌پزشکی نیز در صدور گواهی مورد نظر استفاده می‌شود.
وی بیان کرد: تمامی این درخواست‌ها با دستور قضائی انجام می‌شود و ما در کوتاه‌ترین زمان سعی می‌کنیم تا به استعلامات پاسخ داده و نتیجه معاینات انجام شده را به شکل ظاهری و یا شکستگی‌های داخلی با عکسبرداری و سایر موارد تشخیصی انجام دهیم.
خوشنویس ادامه داد: افرادی که در تصادفات و یا سایر رخدادها دچار صدمه‌دیدگی می‌شوند، با شکایت از طریق مراجع قضائی می‌توانند پیگیر پرونده بوده و نتیجه استعلامات را از پزشکی قانونی به دستگاه قضائی ارجاع دهند.
وی به روند طولانی بررسی اجساد در فوتی‌های مشکوک اشاره کرد و گفت: در ۱۹ مورد صدور جواز دفن گاه با بررسی‌های بیشتری انجام می‌شود که در این ارتباط امیدواریم هموطنان بدون عجله و با صبر و حوصله اجازه دهند تا پزشکی قانونی بررسی‌ها را انجام داده و علت فوت را به صورت دقیق با کالبدگشایی در بخش‌های مختلف اجساد انجام دهد.
معاون پزشکی و آزمایشگاه اداره کل پزشکی قانونی استان اردبیل تصریح کرد: موضوع کالبدگشایی بسیار موضوع حساس و دقیقی است که انتظار می‌رود با همراهی بستگان متوفیان به صورت تخصصی و با حساسیت انجام شده و موارد به اطلاع مراجع قضائی برسد.
خوشنویس در مورد فعالیت پزشکی قانونی در شهرستان‌ها به ویژه پارس‌آباد، بیله‌سوار، گرمی، خلخال، مشگین‌شهر و برخی شهرهای دیگر افزود: در اکثر شهرها پزشکی قانونی نمایندگی‌هایی دارد که قادر به پاسخگویی به مراجعات روزانه هستند اما در موارد سقط جنین و کمیسیون‌ها ارجاع پرونده به مرکز استان انجام می‌شود. امیدوارم خبر نمونه آزمایش ژنتیک به تبریز ارسال می‌شود براتون مفید بوده باشه

 
2022-03-18 00:45:40