نمره قبولی مردم اردبیل در مقابله با موج چهارم کرونا به گزارش اخبار اردبیل  , شهرام حبیب‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار هاریکا، اظهار کرد: هم‌اکنون به یک وضعیت نسبتاً پایدار بیماری در منطقه رسیده‌ایم به طوری که در شبانه روز گذشته برای چندمین بار محدود تعداد مرخصی‌ها از تعداد […]

نمره قبولی مردم اردبیل در مقابله با موج چهارم کرونا

به گزارش اخبار اردبیل  , شهرام حبیب‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار هاریکا، اظهار کرد: هم‌اکنون به یک وضعیت نسبتاً پایدار بیماری در منطقه رسیده‌ایم به طوری که در شبانه روز گذشته برای چندمین بار محدود تعداد مرخصی‌ها از تعداد بستری‌های کرونا در یک روز جلو زد.
وی با اشاره به مراجعه و بستری ۶۹ بیمار جدید در مراکز درمانی استان، اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۶۹ بیمار جدید در بیمارستان‌های استان بستری شدند که تعداد ۹۷ بیمار نیز با کسب بهبودی نسبی از بیمارستان‌های استان ترخیص شدند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان از فوت چهار بیمار دیگر در استان خبر داد و افزود: ضمن عرض تسلیت و همدردی با خانواده‌های داغدار کرونا در استان از مردم تقاضا داریم تا با بی‌احتیاطی خود مجدد سبب افزایش آمار فوتی‌های ناشی از کرونا در منطقه نباشند، چرا که خطر جدی هنوز به طور قطعی رفع نشده است.
حبیب‌زاده افزود: تعداد مجموع فوت شدگان بر اثر ابتلاء به کرونا در استان اردبیل از ابتدای شیوع تا به اکنون بیش از یک هزار و ۹۰۰ نفر بوده که تعداد فوتی‌ها در چند هفته اخیر با شیوع موج چهارم و خیز خطرناک بیماری رشد بالایی داشت.
به گفته وی هم‌اکنون ۴۲۶ نفر در مراکز درمانی و بیمارستان‌های بر اثر ابتلاء به کرونا تحت مراقبت و درمان هستند که این میزان در هفته‌های اخیر در رقم اوج خود به ۶۳۳ نفر هم رسیده بود.
۷۵ نفر در جنگ تن به تن با کرونا
این مسئول با اشاره به وخامت حال ۷۵ بیمار در اردبیل اظهار کرد: این تعداد بیمار هم‌اکنون با وضعیت حاد با ویروس کرونا درگیر هستند که هر ۷۵ نفر تحت مراقبت‌های ویژه در بیمارستان‌های استان قرار دارند.
حبیب‌زاده گفت: با اقرار به کاهش آمار مراجعه‌کنندگان به مراکز درمانی استان همچنان ظرفیت ۵۰ درصدی تخت‌های بیمارستانی اردبیل در اختیار بیماران کروناست که این تخت‌ها در بیمارستان‌های امام خمینی (ره)، بیمارستان امام رضا (ع)، بیمارستان سبلان، بیمارستان بوعلی و بیمارستان فاطمی برای طی روند درمان در اختیار بیماران قرار داده شده است.
وی افزود: خود مراقبتی و رعایت فاصله اجتماعی یکی از روش‌های کارساز و سریع در غلبه بر بیماری کرونا بوده که در همین راستا از مردم استان عاجزانه تقاضا داریم با نهایت همکاری خود با حوزه درمان و خدمات استان تداوم وضعیت نزولی این بیماری در منطقه را رقم بزنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان را همچنان کمرنگ دانست و اذعان کرد: کاهش آمار استفاده از ماسک بهداشتی و حضور در معابر عمومی می‌تواند در ایام آینده سبب افزایش آمار مبتلا به کرونا در اردبیل باشد.
حبیب‌زاده ضمن تشکر از مردم استان برای همکاری جدی با حوزه درمان گفت: بیشتر مردم استان خوشبختانه با درک وضعیت موجود و آگاهی کافی در این زمینه همکاری مورد قبولی را با حوزه درمان استان داشته‌اند که در از آنان نهایت تقدیر و قدردانی را داریم.