نظام مشاوره و تربیتی آموزش و پرورش رویکرد پیشرانه دارد به گزارش کانال خبری ایران در کانال اخبار اردبیل نظام مشاوره و تربیتی آموزش و پرورش رویکرد پیشرانه دارد به گزارش خبرنگار هاریکا، احمد ناصری عصر یکشنبه در همایش پاسداران حریم عشق و راه شهدا ویژه معاونان و مربیان پرورشی و مشاوران تحصیلی و تربیتی […]

نظام مشاوره و تربیتی آموزش و پرورش رویکرد پیشرانه دارد

به گزارش کانال خبری ایران در کانال اخبار اردبیل نظام مشاوره و تربیتی آموزش و پرورش رویکرد پیشرانه دارد به گزارش خبرنگار هاریکا، احمد ناصری عصر یکشنبه در همایش پاسداران حریم عشق و راه شهدا ویژه معاونان و مربیان پرورشی و مشاوران تحصیلی و تربیتی آموزش و پرورش ناحیه یک و ۲ اردبیل در مصلای شهر اردبیل اظهار کرد: این دیدارها که در حقیقت کلاس آموزشی برای مربیان پرورشی و تربیتی است در حقیقت زمینه‌ساز آشنایی بیشتر با مبانی تربیت اسلامی است که امیدواریم با همراهی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل چنین نشست‌هایی در سال آینده تداوم پیدا کند.
وی نهاد امور تربیتی را محصول تدبیر امام راحل و پشتیبانی‌های مقام معظم رهبری بیان کرد و گفت: هدایت و حمایت از این مجموعه فاخر زمینه‌ساز حرکت‌های ارزشمند در کنار مباحث آموزشی شده تا در تربیت نسل آینده به وظیفه سنگین و خطیر خود به شایستگی عمل کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل تصریح کرد: نظام تربیتی در مجموعه آموزش و پرورش یک نظام برگرفته از الگوها و معیارهای مکتب اسلام و دین الهی است که به انگیزه مضاعف در مسیر پیشرفت و تعالی کمک کرده و به تجلی احساس جمعی بیشتر در جامعه کمک می‌کند.
ناصری افزود: بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از ۶ ساحت این سند سه ساحت را مختص حوزه پرورشی، تربیتی و ورزشی قرار داده که شامل ساحت اخلاقی، تربیتی، اقتصادی، سیاسی و ساحت زیستی و سلامت است که ۵۰ درصد فعالیت‌ها در این بخش متمرکز شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در کنار توسعه فعالیت‌های آموزشی، اهمیت دادن به مقوله تربیتی نیز به عنوان اصل مراقبت نسل امروز در برابر آسیب‌های اجتماعی بسیار مهم است که رویکردهای پیشرانه مورد توجه قرار گرفتند.
ناصری نظام مشاوره‌ای فرهنگی و تربیتی آموزش و پرورش را مستحکم و قابل اتکا در تربیت نسل فاخر توصیف کرد و ادامه داد: قطعاً در این مسیر همراهی خانواده‌ها و هدایت فعالیت‌های شایسته و فاخر می‌تواند زمینه‌ساز تحولی اساسی باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل کشف و پرورش استعدادهای دانش‌آموزی و بهره‌گیری از فضای مشارکتی و جلب احساس جمعی را در این بخش بسیار مهم و ضروری اعلام کرد و گفت: تمام تلاش مجموعه آموزش و پرورش بر این است تا اقدامات و فعالیت‌ها در حوزه تربیتی نتایج مناسبی را به همراه داشته باشد.
به گزارش خبرنگار هاریکا در پایان این مراسم از خانواده شهید بهنام یوسفی تجلیل و پیشکسوتان عرصه تربیتی و پرورشی در استان اردبیل با اهدای لوح سپاس و هدایایی مورد تقدیر قرار گرفتند. امیدوارم خبر نظام مشاوره و تربیتی آموزش و پرورش رویکرد پیشرانه دارد براتون مفید بوده باشه

 
2022-03-14 16:37:11