نامزدها بدون تخریب وحاشیه‌سازی به تشریح برنامه‌های خود بپردازند به گزارش اخبار اردبیل  , به گزارش خبرنگار هاریکا، حجت الاسلام آیت نعمتی امام جمعه شهرستان نیر در خطبه‌های نماز جمعه با بیان اینکه انتخابات یکی از اصلی ترین عرصه‌های ابراز بلند همتی ملت ایران اسلامی است اظهار کرد: نخبگان جامعه باید تا آخرین لحظه و […]

نامزدها بدون تخریب وحاشیه‌سازی به تشریح برنامه‌های خود بپردازند

به گزارش اخبار اردبیل  , به گزارش خبرنگار هاریکا، حجت الاسلام آیت نعمتی امام جمعه شهرستان نیر در خطبه‌های نماز جمعه با بیان اینکه انتخابات یکی از اصلی ترین عرصه‌های ابراز بلند همتی ملت ایران اسلامی است اظهار کرد: نخبگان جامعه باید تا آخرین لحظه و حتی روز انتخابات مواظب بازی‌های شیطان و استکبار جهانی باشند تا مردم دوباره گرفتار توطئه‌های دشمنان و اسیر احساسات خود نشوند.

وی یکی از خصوصیات اهل تقوا را حق پذیری و حق گویی و مشورت پذیری عنوان کرد و گفت: افکاری چون مال من، برنامه ریزی من، زمان من، کار من، از خصوصیات تک محوری است که از آن پرهیز شده است.

امام جمعه شهرستان نیر با بیان اینکه تک محوری از اصول کاربردی شیطان و راز موفقیت وی است، گفت: شیطان می‌خواهد که ما خودرای باشیم و به غفلت‌های جبران ناپذیر گرفتار شویم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به دهه کرامت اشاره کرد و گفت: دهه کرامت، تمرین حیات کریمانه است.

حجت الاسلام نعمتی با بیان اینکه دهه کرامت در تقویم کشور از سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها تا ولادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) نامگذاری شده است، گفت: خوش برخوردی، پرهیز از حسادت، ذلت ناپذیری، همسایه داری، صداقت، وفا به عهد، قناعت، صاف و سادگی، آبروداری، گناه گریزی، تحقیر دنیا، پاسخ نیک به بدی‌های دیگران، پرهیز از اختلافات و گذشت از جمله ویژگی‌های زندگی کریمانه است.

وی با بیان اینکه کرامت انسانی یکی از اهداف بزرگ تعالیم اسلام است، گفت: انقلاب اسلامی احیا کننده مفهوم حقیقی کرامت است. کرامت اجتماعی و ملی از اهداف انقلاب اسلامی بوده است.

امام جمعه شهرستان نیر در بخش دیگری از سخنان خود به برهه انتخابات نیز اشاره کرد و گفت: انتخابات یکی از اصلی ترین عرصه‌های ابراز بلند همتی ملت ایران اسلامی است.

وی به الزامات تشکیل دولت جوان حزب اللهی اشاره کرد و گفت: فضای تبلیغات انتخاباتی باید سالم باشد تا نامزدها بدون تخریب، توهین و حاشیه‌سازی به تشریح برنامه‌های خود بپردازند.

این مبلغ اسلامی گفت: برای ایجاد جامعه اسلامی باید اخلاق اسلامی توسط کاندیداها رعایت شود چراکه مقوله فرهنگ در دو مناظره پیش مذبوح مظلوم بود. بنابراین نامزدها برای ایجاد حکمرانی اسلامی در دولت جوانان حزب اللهی قبل از هر چیز در حوزه فرهنگ و فرهنگ سازی برنامه داشته باشند.

امام جمعه شهرستان نیر به راهبردهای دشمنان انقلاب اسلامی در انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: دشمنان انقلاب اسلامی با تبلیغات سو، ایجاد یاس و نا امیدی و تحریم‌های سخت و هراس افکنی در صدد هستند با به چالش کشیدن انتخابات، هجمه به شورای نگهبان و فشار حداکثری، مشارکت حداقلی در انتخابات را رقم بزنند تا به اهداف خود برسند.

حجت الاسلام نعمتی فروش شرکت‌های بزرگ اقتصادی همچون کشت و صنعت مغان، نیشکر هفت تپه، مجتمع گوشت اردبیل، پالایشگاه کرمانشاه و به تعطیلی کشاندن این شرکت‌های بزرگ توسط رانت خواران، سو استفاده از دلارهای ۴۲۰۰ تومانی از سو تدبیر و مدیریت دانست.

امام جمعه شهرستان نیر در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع جوانان پرداخت و گفت: عدم اعتماد به جوانان و متخصصان داخلی مشکل اصلی کشور در دهه گذشته است.

وی خواستار توجه به توان مدیران و متخصصان داخلی در تولید و اقتصاد مقاومتی شد و گفت: گره زدن تمام مشکلات اقتصادی به مذاکرات و برجام، نگاه به مسائل به سبک غرب، عدم نظارت و کنترل بر بازار سرمایه و ارز، عدم حمایت از کارخانجات در تولید، حاصل بی تدبیری و سو مدیریت و نفوذ دشمنان خارجی و گاهاً داخلی عامل اصلی مشکلات اقتصادی کشور در این هشت سال شده است.

این مبلغ اسلامی با بیان اینکه مردم نباید اسیر حواشی و احساسات شوند، گفت: متأسفانه آنچه که در خارج از کشور گفته می‌شود، توسط عده‌ای در داخل نیز نشخوار می‌شود.
وی با بیان اینکه کشور در انتخابات گذشته به همین شیوه و احساسات گرفتار شد، گفت: در ۸ سال گذشته همه مشکلات مردم را به مذاکرات گره زدند ولی نه تنها مشکلات از بین نرفت بلکه بیشتر هم شد.

امام جمعه شهرستان نیر در پایان سخنان خود به نامزدهای ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: این هفت نفر مورد تأیید شورای نگهبان هستند ولی باید به معیارها و برنامه‌های خوب و قابل اجرا رأی بدهیم.

وی به تشریح معیارهای انتخاب اصلح پرداخت و گفت: کارآمدی، مردم داری، فساد ستیزی، روحیه جهادی و انقلابی و استکبار ستیزی از جمله ملاک‌ها و معیارهای انتخاب اصلح است.

حجت الاسلام نعمتی نسبت به حیله‌های دشمنان در روزهای آخر هشدار داد و گفت: ممکن است شب انتخابات، بایدن و غرب با اجرای یک سناریو دوباره مردم را اسیر حواشی کنند بنابراین لازم است نخبگان تا پایان انتخابات هوشیاری خود را حفظ کرده تا در صورت احصای مکر و حیله دشمنان به روشنگری و شفاف سازی موارد در جامعه پرداخته و هرگونه توطئه را خنثی کنند.

وی با انتقاد از مذاکرات وین در آستانه انتخابات ایران انتقاد کرد و گفت: باید مواظب بازی‌های شیطان و استکبار جهانی بود.