مشکلات مالی چالش شهرداری/ایجاد اتاق فکر و شورای محلات ضرورت دارد به گزارش اخبار اردبیل  , خبرگزاری هاریکا، گروه استان‌ها: سعید ساعی‌فر، نامزد ششمین دوره اسلامی شهر اردبیل با شرکت در چالش شفافیت و شایستگی جنبش «ازما» به سوالات مطرح شده در این چالش پاسخ و برای انسجام در ششمین دوره شورای شهر اردبیل راهکارهایی […]

مشکلات مالی چالش شهرداری/ایجاد اتاق فکر و شورای محلات ضرورت دارد

به گزارش اخبار اردبیل  , خبرگزاری هاریکا، گروه استان‌ها: سعید ساعی‌فر، نامزد ششمین دوره اسلامی شهر اردبیل با شرکت در چالش شفافیت و شایستگی جنبش «ازما» به سوالات مطرح شده در این چالش پاسخ و برای انسجام در ششمین دوره شورای شهر اردبیل راهکارهایی را ارائه داده است.
این نامزد مشکلات مالی را اصلی‌ترین چالش شهرداری و شورای شهر اردبیل می‌داند و معتقد است که با پیاده‌سازی برنامه‌های متوازن شهری در اردبیل هم انسجام بایسته در این پارلمان محلی حاکم شده و هم منابع مالی آن به تعادل می‌رسد. در ادامه گفت‌وگوی این نامزد انتخاباتی با خبرگزاری هاریکا را می‌خوانید؛
* هدف‌گذاری‌ها، برنامه‌ها و اولویت فعالیت‌های شما در دوره جدید شورا چیست؟
هدف‌گذاری در این راستا شامل برنامه‌های تعاملی شورا با شهرداری جهت پیشبرد اهداف و عملکرد شهرداری به نفع شهر و شهروندان، بررسی نارسایی‌های اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، بهداشتی، رفاهی به ویژه در زمینه تخصیص بودجه‌ها، ارائه راه حل مناسب برای مشکلات شهری و تشویق و ترغیب مردم در خصوص گسترش فضاهای فرهنگی، ورزشی با هماهنگی دستگاه‌های ذی‌ربط است.
* شهرداری‌ها هم اکنون با مشکل درآمد مواجه هستند، برنامه‌های شما برای ایجاد درآمد پایدار چیست؟ و چه برنامه‌ای برای حذف هزینه‌های غیر ضروری و اختصاص آن به اقدامات عام‌المنفعه برای برخورداری یکسان همه مردم دارید؟
چون خودم در شهرداری مشغول به فعالیت هستم مشکل درآمدی شهرداری ملموس هست و با مدیریت درآمد و کنترل هزینه‌های اضافی و مازاد بخش قابل توجهی قابل برطرف‌سازی و مدیریت خواهد بود.
* شهرداری‌ها در دوره‌های اخیر برای جذب نیروهای خاص همیشه تحت فشار اعضای شورا بوده‌اند، چه برنامه‌ای برای این موضوع دارید که جذب نیرو از مسیر سفارش و فشار خارج و مبتنی بر مراحل قانونی و ضوابط شود؟
در مورد جذب نیرو بایستی در وهله اول نیروهای موجود ساماندهی شود و در این راستا جذب نیرو نباید به هیچ وجه از طریق کانال سفارش و فشار و باید مبتنی بر مراحل قانونی به صورت صحیح انجام گیرد.
* در دوره قبل در بسیاری از شهرها اعضای شورای شهر با چالش‌ها و مشکلات مختلفی از جمله تخلفات مالی و … مواجه شدند که انتقاد مردم را نیز در پی داشت. تحلیل شما از چرایی وقوع این چالش‌ها چیست؟
چالش‌های به وجود آمده در خصوص مشکلات تخلفات مالی و… از عدم شفافیت‌ها، عدم احراز حقوقی و سوابق اجرایی عوامل طرف قرارداد و اصرار بر قرارداد با افراد تحمیلی و ناصالح و سوءاستفاده عوامل اجرایی ناشی می‌شود.
* چه برنامه‌ای برای برون رفت از مشکلات و چه راهکاری برای نظارت مؤثر بر عملکرد اعضای شوراهای اسلامی شهر در دوره جدید دارید تا به بهترین عملکرد شورا منجر شود؟
در قدم نخست: تأسیس و مشورت با شورایارهای محلات جهت رسیدگی سریع بر امور محلات، مشارکت پذیری نمایندگان شورا با کارکنان شهرداری و رسیدگی به مشکلات اساسی کارکنان، تغییر در نظارت شورا بر عملکرد شهرداری به نحوی که تمامی متخصصان صادق و پاکدست موجود در شهرداری که سابقه اجرایی و همفکری طولانی دارند بایستی به چالش کشیده شوند و می‌توان گفت که همگی از نخبگان شهر هستند. در گام بعدی: انجام کار تیمی در شورا تفاهم با شهردار و شهرداری، پیاده سازی برنامه‌های توسعه متوازن شهر از برنامه‌های اصلی برون‌رفت از مشکلات و چالش‌های بزرگ شهرداری اردبیل است.
* چه برنامه‌ای برای شفاف‌سازی امور و اطلاع‌رسانی مستمر به موکلان دارید تا شهروندان بدانند که نمایندگانشان چه فعالیت‌هایی را در پارلمان شهری دنبال کرده‌اند؟
برای آینده شهرمان برنامه‌هایی تدوین شده است؛ همانند تأسیس محل مشورت شوراهای محلات در جهت رسیدگی سریع بر امورات محلات شهر به ویژه حاشیه شهر، استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای برون‌سپاری و اطلاع‌رسانی فعالیت‌های اعضای شورای شهر و شهرداری و بسیاری دیگر از این ظرفیت‌ها را می‌توان در این زمینه به کار بست.
* چه سازوکاری برای دریافت خواسته‌ها و نظرات مردم و همچنین ارتباط با نخبگان و استفاده از نظرات کارشناسان در نظر دارید؟
شورای اسلامی شهر اردبیل در خصوص انتقادات و پیشنهادات در سایت فعال می‌باشد و چون من از بدنه شهرداری هستم، لذا دستیابی به من در سریع‌ترین زمان ممکن در اختیار شهروندان محترم و همکاران عزیز و زحمت کش شهرداری اردبیل خواهد بود و حضور دائمی در مجموعه شهرداری و شورا خواهم داشت که در همین رابطه معتقد هستم مدیری یا مسئولی که برای خدمت به مردم در عرصه حضور نداشته باشد موفقیت هرگز عاید او و مجموعه‌اش نخواهد بود.
* میزان هزینه شما در انتخابات چقدر است؟ و توسط چه کسانی تأمین می‌شود؟
میزان هزینه من در انتخابات تقریباً با توجه به فضای موجود انتخابات در اردبیل بسیار کم و ناچیز و از طریق پس‌انداز شخصی است و توسط هیچکس یا کسانی تأمین نمی‌شود.