محلات کم برخوردار از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند می‌شوند به گزارش کانال خبری هاریکا به گزارش هاریکا خبر، وحید سید خلیل‌اللهی ظهر یکشنبه در نشست با خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: با استناد به بند الف تبصره ۱۷ قانون بودجه و به منظور رعایت عدالت در سلامت و پایداری منابع و ارائه بسته خدمات بیمه […]

محلات کم برخوردار از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند می‌شوند

به گزارش کانال خبری هاریکا

به گزارش هاریکا خبر، وحید سید خلیل‌اللهی ظهر یکشنبه در نشست با خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: با استناد به بند الف تبصره ۱۷ قانون بودجه و به منظور رعایت عدالت در سلامت و پایداری منابع و ارائه بسته خدمات بیمه پایه تعریف شده از طریق نظام ارجاع و یا پزشک خانواده و در بخش‌های دولتی و غیردولتی طرف قرارداد، این برنامه‌ها اجرایی می‌شود.

وی پزشکان مشمول نظام ارجاع را یادآور شد و تصریح کرد: پزشکان عمومی بخش خصوصی، پزشکان متخصص بخش خصوصی شامل اطفال، داخلی و عفونی و پزشکان عمومی ثابت درمانگاه‌ها در شهرهای اردبیل، پارس‌آباد، مشگین‌شهر، گرمی و خلخال به تعداد ۱۲۰ پزشک در این طرح شرکت می‌کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل بیمه‌شدگان مشمول را صندوق سلامت همگانی رایگان اعلام کرد و گفت: تعداد بیمه‌شدگان مشمول در استان اردبیل ۱۸۷ هزار نفر است که انتصاب تا یک‌هزار نفر به پزشک عمومی تک شیفت و تا ۲ هزار نفر به پزشک عمومی ۲ شیفت ارجاع داده خواهند شد.

سید خلیل‌اللهی با اشاره به اینکه در نظام ارجاع امکان ارجاع بیمه‌شده توسط پزشک خانواده به سطح ۲ و ۳ تخصصی وجود دارد، افزود: حداکثر ارجاع برای پزشک عمومی ۱۵ درصد و برای متخصص ۱۰ درصد است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: بیماران خاص، شیمی‌درمانی و رادیوتراپی نیاز به رعایت نظام ارجاع ندارند و امکان مراجعه به اورژانس بیمارستان‌های دولتی بدون نظام ارجاع وجود دارد.

سید خلیل‌اللهی با اشاره به اینکه نظام پرداخت به صورت سرانه‌ای توسط سازمان بیمه سلامت به پزشکان پرداخت می‌شود، اضافه کرد: ۷ هزار و ۵۰۰ تومان ماهانه بابت هر نفر از جمعیت تحت پوشش برای پزشکان عمومی و ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان ماهانه برای پزشکان متخصص در نظر گرفته شده است.

وی پرانشیز پرداختی بیماران را در مراجعه به پزشک ۶ هزار تومان اعلام کرد و ادامه داد: در حال حاضر ویزیت آزاد پزشک عمومی ۵۲ هزار و ۷۰۰ تومان است.

سید خلیل‌اللهی به بسته خدمات ویزیت و نسخه‌نویسی در نظام ارجاع سازمان بیمه سلامت اشاره کرد و گفت: ویزیت پایه ۹۰ درصد بیمه‌شدگان طی ۶ ماه، بیماریابی دیابت و پرفشاری خون و ثبت آنها همچنین خدمات جانبی پزشکی در مطب به صورت اف. اچ. اس قابل انجام است.

وی طرح توسعه و تحول اجتماع‌محور محلات کم برخوردار را یادآور شد و اظهار کرد: پوشش کامل بیمه‌ای ساکنین ۲۰۲۰ محلات کم برخوردار، اجرای طرح پزشک خانواده و راه‌اندازی نظام ارجاع، پایش مستمر سلامتی محلات کم برخوردار و احتمال بیمه تکمیلی سلامت این افراد در صورت تأمین اعتبار از اهداف این تفاهمنامه است.

سید خلیل‌اللهی ابلاغ طرح ۲۰۲۰ به دستگاه‌ها را یادآور شد و تصریح کرد: دستگاه‌های متولی از جمله کمیته امداد، بهزیستی، هلال احمر و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در اجرای این طرح دخیل هستند که با پشتیبانی بیمه سلامت انجام می‌شود.

وی گفت: در طرح محلات کم برخوردار ۵۰ محله در استان اردبیل و در شهرستان‌های پارس‌آباد، گرمی، مشگین‌شهر، خلخال و اردبیل با هدف شناسایی و خدمات‌رسانی تحت پوشش قرار می‌گیرند.

سید خلیل‌اللهی افزود: بیمه سلامت از کلیه افراد فاقد پوشش بیمه پایه درمانی در سطح استان به ویژه در مناطق کم برخوردار در راستای بیمه شدن از طریق صندوق سلامت همگانی رایگان دعوت می‌کند.

مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل از ساکنان مناطق کم برخوردار به منظور بهره‌مندی از بیمه درمانی پایه رایگان دعوت کرد و ادامه داد: ساکنان این محلات می‌توانند با مراجعه به دفاتر تسهیل‌گری وابسته به استانداری، مراکز نیکوکاری کمیته امداد، خانه‌های هلال، مراکز مثبت زندگی بهزیستی و خانه‌های احسان ستاد اجرایی فرمان امام (ره) از این خدمات بهره‌مند شوند.