شستا هیچ سرمایه‌گذاری در اردبیل انجام نداده است به گزارش اخبار اردبیل  , به گزارش خبرنگار هاریکا، بهروز ندائی ظهر شنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل تأمین اجتماعی استان اردبیل اظهار کرد: انتظار می‌رفت در چنین آئینی بهتر از این پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شد چرا که استان اردبیل شرایط مناسبی را در کرونا […]

شستا هیچ سرمایه‌گذاری در اردبیل انجام نداده است

به گزارش اخبار اردبیل  , به گزارش خبرنگار هاریکا، بهروز ندائی ظهر شنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل تأمین اجتماعی استان اردبیل اظهار کرد: انتظار می‌رفت در چنین آئینی بهتر از این پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شد چرا که استان اردبیل شرایط مناسبی را در کرونا ندارد و تعداد بستری‌های ما بیش از ۳۵۰ نفر است و از تجمعات و جلسات بیش از ۳۰ نفر در ادارات باید جلوگیری شود.
وی با قدردانی از تلاش پنج ساله مدیرکل سابق تأمین اجتماعی استان اردبیل تصریح کرد: مدیریت سابق این اداره کل با رفتار و برنامه‌ریزی تعاملی سعی کرده بود تا کارهای سازمان را به پیش ببرد و به نفع ذینفعان حرکت‌های مثبت و سازنده‌ای را داشته باشد.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل گفت: زمانی که کارها با تعامل به پیش می‌رود بیشترین منافع نصیب خود سازمان تأمین اجتماعی و مجموعه کارفرمایان و کارگران می‌شود تا با پرهیز از قوه قهریه زمینه هماهنگی و همکاری بیشتر با سازمان‌ها، نهادها و مجموعه شهرداری‌ها رقم بخورد.
ندائی افزود: هر چند وصول درآمد سازمانی تأمین اجتماعی و حفاظت و حراست از آن وظیفه مدیریت سازمان در استان است اما شایسته است با یک حرکت تعاملی کارها به نحوی پیش برود تا کارگاهی یا کارخانه‌ای تعطیل نشده و مجموعه شهرداری‌های استان نیز بتوانند در ارائه خدمات به نحو مطلوب در خدمت شهروندان باشند.
افزایش ۲.۵ برابری پرداختی بازنشستگان
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: سازمان تأمین اجتماعی در چند سال اخیر قدم‌های خوبی را در متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و حداقل‌بگیران تأمین اجتماعی انجام داده به گونه‌ای که در این دو سال ۲.۵ برابر پرداختی این قشر افزایش یافته در حالی که سایر کارکنان دولت سالانه با افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی حقوق و دستمزد روبه‌رو بودند.
ندائی اضافه کرد: در بودجه سال ۱۴۰۰ برای پرداخت بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی ۹۰ هزار میلیارد تومان منابع پیش‌بینی شده که سعی بر این است تا با پرداخت آن بخشی از فشارهای کاری از روی این سازمان برداشته شده و به نوعی بحث متناسب‌سازی حقوق به شکل صحیح و درست اجرایی شود.
وی در ادامه با قدردانی از تلاش‌های معاونت درمانی تأمین اجتماعی استان در توسعه درمانگاه‌ها و تجهیزات بیمارستان‌ها بیان کرد: در ایام شیوع کرونا بیمارستان سبلان و سایر بیمارستان‌های تأمین اجتماعی یار و همراه مراکز بیمارستانی دولتی بودند و با تمام توان در این حوزه برای بیماران ارائه خدمات انجام شد.
ندائی ضرورت حفاظت و صیانت از منابع وصولی و تعادل‌بخشی در هزینه‌کردها را نیز یادآور شد و ادامه داد: استان اردبیل از سرمایه‌گذاری شرکت شستا وابسته به سازمان تأمین اجتماعی محروم بوده در حالی که بسیاری از استان‌ها از مزایای این سرمایه‌گذاری بهره‌مند شدند.
افزایش اشتغال نیازمند ورود جدی تأمین اجتماعی به اجرای طرح‌هاست
وی ضرورت عملیاتی شدن برخی از پروژه‌ها را با حمایت سازمان تأمین اجتماعی یادآور شد و اظهار کرد: این امر می‌تواند به توسعه اشتغال و رفع بیکاری در استان کمک کند.
ندائی سیاست مدیریت عالی استان را انتخاب مدیران دستگاه‌های تخصصی از دل مجموعه بیان کرد و گفت: مدیریت تأمین اجتماعی استان نیز با صلاحدید رؤسای سازمان تأمین اجتماعی انتخاب شده و قطعاً ما به عنوان طلب‌کار از مدیریت جدید پیگیر انجام امور و خواسته‌های بیمه‌شدگان خواهیم بود.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل تصریح کرد: مدیرکل جدید تأمین اجتماعی استان باید در فضای تعاملی با همکاران به تکریم ارباب رجوع نیز توجهی جدی داشته باشد چرا که ۶۰ درصد بیمه‌شدگان استان اردبیل از تأمین اجتماعی بوده و باید خدمات شایسته‌ای را از این مجموعه دریافت کنند.