سهم اشتغال کشاورزی و صنعت افزایش یافته است به گزارش کانال خبری ایران در کانال اخبار اردبیل سهم اشتغال کشاورزی و صنعت افزایش یافته است به گزارش خبرنگار هاریکا، یاسر عبداللهی عابد عصر چهارشنبه در مراسم معارفه سرپرست جدید سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اظهار کرد: در بخش کشاورزی سهم اشتغال از ۳۲ درصد به […]

سهم اشتغال کشاورزی و صنعت افزایش یافته است

به گزارش کانال خبری ایران در کانال اخبار اردبیل سهم اشتغال کشاورزی و صنعت افزایش یافته است به گزارش خبرنگار هاریکا، یاسر عبداللهی عابد عصر چهارشنبه در مراسم معارفه سرپرست جدید سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اظهار کرد: در بخش کشاورزی سهم اشتغال از ۳۲ درصد به بیش از ۳۳.۱ دهم درصد افزایش یافته که این افزایش در یک سال اخیر امیدوارکننده است.
وی تصریح کرد: در بخش صنعت نیز سهم اشتغال ۱.۷ دهم درصد افزایش یافته و به رقم ۲۷.۳ دهم درصد رسیده در حالی که در بخش خدمات و سایر حوزه‌های اقتصادی ما با تثبیت و یا کاهش اشتغال روبه‌رو هستیم.
معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: در قالب ۱۲ جلسه علمی و کارشناسی با تاکید استاندار اردبیل سعی کردیم تا نقاط قوت و ضعف بخش کشاورزی، صنعت و گردشگری را احصا کنیم تا با یک برنامه منظم و مشخص فعالیت‌های سال آینده آغاز شود.
عبداللهی افزود: در هدف‌گذاری سال آینده سعی بر این است تا طرح‌های نیمه‌تمام و مؤثر به نتیجه رسیده و اشتغال در بخش‌های کشاورزی و صنعت به صورت مشخص تحققی عینی پیدا کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ما در بخش کشاورزی با تولید ۴ میلیون تن انواع محصولات زراعی، باغی و دامی روبه‌رو هستیم که نیمی از این تولیدات در چرخه صنایع تبدیلی قرار می‌گیرند.
عبداللهی اضافه کرد: در سال‌های اخیر در بخش صنایع تبدیلی بیش از ۲۶۶ جواز تأسیس صادر شده که همچنان انتظار می‌رود برای جلوگیری از خام فروشی محصولات و ارتقا ارزش افزوده در این حوزه، فرآوری محصولات و توسعه صنایع تبدیلی مورد توجه قرار گیرد.
وی بیان کرد: ما باید محصولی را تولید کنیم که دارای ارزش افزوده بالاتر و اشتغالزایی بیشتری را داشته باشد و این امر خود به بالا بردن سرانه درآمد مردم نیز کمک خواهد کرد.
عبداللهی تکمیل پروژه‌های سدهای بزرگ استان نظیر خداآفرین، کوثر، عمارت و… را یادآور شد و ادامه داد: در سفری که استاندار اردبیل به شهرستان‌ها انجام می‌دهند در قالب ستاد تسهیل و رفع موانع تولید سعی و تلاش بر این است تا مشکلات عمده تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران رفع شود.
وی توجه به الگوی کشت و ایجاد پایانه‌ها و باراندازهای کشاورزی را بسیار ضروری اعلام کرد و گفت: تکمیل این پروژه‌ها در کنار انبار و سردخانه استاندارد و مناسب از دیگر رویکردهاست.
عبداللهی توجه به صنایع دانش‌بنیان را در توسعه بخش کشاورزی و تولید محصولات با ارزش افزوده را یادآور شد و اظهار کرد: توجه به هوشمندسازی تولیدات بخش کشاورزی و استفاده از ظرفیت این بخش در رونق تولید بسیار مؤثر است.
معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل موضوع کسب و کار و تسهیل فرآیند را در این زمینه یادآور شد و تصریح کرد: تلاش بر این است تا استعلامات ۱۳ گانه بخش کشاورزی فرآیند کوتاه‌تری را طی کند و در کمتر از ۱۰ تا ۱۵ روز زمینه صدور مجوزها و بهبود فضای کسب و کار در حوزه کشاورزی اتفاق بیفتد. امیدوارم خبر سهم اشتغال کشاورزی و صنعت افزایش یافته است براتون مفید بوده باشه

 
2022-03-16 18:49:05