سردرگمی آشکار عربستان در پاسخ صریح حادثه منا به ایران به گزارش اخبار اردبیل  , حجت‌الاسلام سید عبدالفتاح نواب در گفت‌وگو با خبرنگار هاریکا، اظهار کرد: کمیته حقیقت‌یاب مبنای بررسی میدانی حادثه منا شده تا با جمع‌آوری مستندات و مدارک به شکل مستقل زوایای مختلف این حادثه را تبیین و تشریح کند. وی تصریح کرد: […]

سردرگمی آشکار عربستان در پاسخ صریح حادثه منا به ایران

به گزارش اخبار اردبیل  , حجت‌الاسلام سید عبدالفتاح نواب در گفت‌وگو با خبرنگار هاریکا، اظهار کرد: کمیته حقیقت‌یاب مبنای بررسی میدانی حادثه منا شده تا با جمع‌آوری مستندات و مدارک به شکل مستقل زوایای مختلف این حادثه را تبیین و تشریح کند.

وی تصریح کرد: ما از دولت عربستان درخواست کردیم تا به کمیته حقیقت‌یاب در مورد حادثه منا اختیارات و دامنه وسیع فعالیت‌ها را واگذار کند ولی تاکنون به رغم ورود این کمیته پاسخی صریح و شفاف از کشور عربستان دریافت نکردیم و همچنان پیگیر این موضوع هستیم.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی گفت: امیدواریم با اعلام نتایج کمیته حقیقت‌یاب در حادثه منا و اعلام مقصران اصلی، نسبت به پیگیری حقوقی این پرونده اقدام لازم انجام شود.

نواب در مورد برنامه‌ریزی حج و زیارت برای حج عمره و تمتع سال آینده افزود: مسئولان کشور در حال رایزنی با مقامات عربستان هستند و هیچ چیز در مورد حج سال آینده مشخص نیست.

وی به سفر جمعی از زائران عتبات عالیات برای حضور در پیاده‌روی اربعین حسینی اشاره کرد و ادامه داد: این سفر با رایزنی‌های دو کشور ایران و عراق به صورت رسمی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شده و امیدواریم هم وطنانی که به نیابت از مردم ایران در این همایش حاضر شدند، از طرف همه ملت نایب‌الزیاره بوده و دعاگوی مردم ایران باشند.

سرپرست حجاج ایرانی به اهمیت خواندن زیارت اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: همان طوری که مقام معظم رهبری تاکید کردند در روز اربعین خواندن زیارت اربعین بسیار با اهمیت است و امیدواریم هموطنان به مضامین این زیارت‌نامه نیز دقت و توجه جدی داشته باشند.

نواب در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در زیارت اربعین بیش از ۶۰ صفت برای سیدالشهدا ذکر شده و در کنار آن مقام شهادت و هفت صفت شهدا نیز بیان شده و در کنار آن صفات دشمنان امام حسین (ع) نیز تبیین شده است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی دنیا دوستی و مال‌پرستی را اصلی‌ترین عامل انحراف بشر از مسیر حق و حقانیت برشمرد و اضافه کرد: آنهایی که در طول تاریخ رو به دنیا دوستی و مال‌پرستی آوردند قطعاً از مسیر درست و صحیح خارج شده و همواره در صف باطل قرار گرفتند.