سامانه پیام صوتی امداد در اردبیل راه‌اندازی شد به گزارش اخبار اردبیل  , به گزارش خبرنگار هاریکا، عزت‌الله ضربی عصر چهارشنبه در مراسم افتتاح طرح‌های جمعیت هلال احمر در اردبیل اظهار کرد: با حضور استاندار اردبیل آیین رونمایی از بیمارستان صحرایی سریع استقرار را در اردبیل با سرمایه‌گذاری پنج میلیارد تومان شاهد بودیم. وی تصریح […]

سامانه پیام صوتی امداد در اردبیل راه‌اندازی شد

به گزارش اخبار اردبیل  , به گزارش خبرنگار هاریکا، عزت‌الله ضربی عصر چهارشنبه در مراسم افتتاح طرح‌های جمعیت هلال احمر در اردبیل اظهار کرد: با حضور استاندار اردبیل آیین رونمایی از بیمارستان صحرایی سریع استقرار را در اردبیل با سرمایه‌گذاری پنج میلیارد تومان شاهد بودیم.
وی تصریح کرد: برای خرید تجهیزات این بیمارستان صحرایی نیازمند تأمین اعتبارات بیشتر هستیم که امیدواریم با مساعدت مالی استان زمینه تجهیز کامل این بیمارستان در سال‌های آینده فراهم آید.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل ظرفیت تخت این بیمارستان صحرایی را ۲۵ تخت اعلام کرد و گفت: جمعیت هلال احمر استان اردبیل با استقرار این بیمارستان صحرایی در سریع‌ترین زمان در مواقع بحرانی به کمک حادثه‌دیدگان می‌شتابد.
ضربی افزود: در گرامیداشت هفته هلال احمر ۳۸ برنامه تدارک دیده بودیم که عمده آنها تاکنون اجرا شده و تا پایان هفته نیز جمعیت هلال احمر برنامه‌های دیگری را نیز اجرا خواهد کرد.
وی راه‌اندازی ۱۴ خانه هلال در مناطق روستایی، دهستان‌ها و همچنین راه‌اندازی سامانه پیام صوتی امدادی را یادآور شد و خاطر نشان کرد: خانه‌های هلال در استان اردبیل با افتتاح‌های امروز به بیش از ۱۸۹ خانه افزایش پیدا می‌کند.
ضربی به راه‌اندازی ۱۰ بیمارستان صحرایی سریع استقرار در سطح کشور اشاره کرد و ادامه داد: یکی از این بیمارستان‌ها سهم استان اردبیل است که ما موفق شدیم امروز این بیمارستان را راه‌اندازی کنیم تا در ماه‌های آینده تجهیز کامل آن به انجام برسد.
وی سرعت حضور نیروهای امدادی را در سوانح و حوادث جاده‌ای و سایر بلایای طبیعی یادآور شد و اضافه کرد: با توانمندی تیم‌های تخصصی سرعت ارائه خدمات به حادثه‌دیدگان بسیار بالاست به گونه‌ای که در سطح استان ۱۰۳ تیم امداد تخصصی با ۵۰۱ نیروی متخصص راه‌اندازی شده تا در مواقع بحرانی از ظرفیت این نیروها و همچنین نجاتگران استفاده کنیم.
ضربی بیان کرد: استان اردبیل جز استان‌های پیشرو در راه‌اندازی سیستم‌های مدرن و همچنین تجهیزات خودرویی امدادی است که قطعاً در سال جاری نیز سعی و تلاشمان بر تقویت این مباحث است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل توسعه آموزش همگانی و تخصصی، افزایش خانه‌های هلال، تکمیل پروژه آشیانه بالگرد هوایی، تکمیل پروژه تجاری گرمی و همچنین راه‌اندازی پایگاه امداد و نجات سرچم را از دیگر برنامه‌های هلال احمر در سال جاری اعلام کرد.
وی به فعالیت ۷۰ نفر در قالب ۳۵ تیم و همچنین تیم سحاب برای اجرای طرح ارشاد ناظران سلامت در سطح شهرستان اشاره کرد و گفت: اعزام این تیم‌ها با هدف کنترل بیماری کرونا انجام می‌شود.