روزهای سیاه کرونا در اردبیل/بستری بیش از ۱۰۰۰ نفر و فوت ۸۶ بیمار به گزارش اخبار اردبیل  , رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار هاریکا، با بیان اینکه شمار مراجعان روزانه افراد مشکوک به ابتلای کووید ۱۹ به مراکز درمانی استان اردبیل به شدت در حال […]

روزهای سیاه کرونا در اردبیل/بستری بیش از ۱۰۰۰ نفر و فوت ۸۶ بیمار

به گزارش اخبار اردبیل  , رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار هاریکا، با بیان اینکه شمار مراجعان روزانه افراد مشکوک به ابتلای کووید ۱۹ به مراکز درمانی استان اردبیل به شدت در حال افزایش است اظهار کرد: روزانه بالغ بر ۱۰ هزار فرد با علائم اولیه کرونا در مراکز درمانی استان پذیرش می‌شوند که این آمار نسبت به ماه گذشته افزایش هشت برابری داشته است
شهرام حبیب زاده، به پر شدن ظرفیت تخت‌های مراکز درمانی استان اردبیل و بروز محدودیت جدی در پذیرش بیماران مبتلا به کرونا اشاره کرد و تنها چاره کنترل وضعیت کنونی و کاهش سیر شیوع کرونا در این استان را رعایت جدی و سختگیرانه دستورالعمل‌های بهداشتی ذکر کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل با بیان اینکه سویه دلتای ویروس کرونا با شدت بیشتری در سطح این استان در حال انتشار است، گفت: در صورت ادامه روند فعلی شیوع کرونا در استان اردبیل، برپایی بیمارستان صحرایی و بستری در سالن‌ها و اماکن مختلف اجتناب‌ناپذیر خواهد بود و ارائه خدمات اولیه از جمله اکسیژن رسانی به بیماران دچار مشکل اساسی خواهد شد.
حبیب ز‎اده اضافه کرد: افرادی که حتی علائم خفیف مثل آبریزش از بینی دارند به مراکز درمانی در سطح استان مراجعه کنند تا تست تشخیصی انجام شده و تحت قرنطینه خانگی و درمان قرار گیرند.
۹۵۶ بیمار با بهبودی نسبی از بیمارستان مرخص شدند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با اشاره به اینکه در هفته جاری شاهد بستری شدن ۱۱۲۸ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان اردبیل بوده‌ایم گفت: علت افزایش قابل توجه میزان بستری‌ها تأخیر در مراجعه بیماران به مراکز درمانی استان اردبیل است و در صورت ادامه این روند رشد قابل ملاحظه‌ای را در آمار بیماران بد حال و فوتی خواهیم داشت.
وی به آمار فوتی‌های ناشی از کرونا در هفته جاری نیز اشاره کرد و افزود: امروز شاهد فوت ۱۶ نفر دیگر از هم استانی‌هایمان در ۲۴ ساعت گذشته بوده‌ایم که با احتساب آمار فوتی‌های هفته جاری تعداد جان باختگان ناشی از کرونا در استان اردبیل به ۸۶ نفر می‌رسد.
حبیب زاده ضمن ابراز همدردی و تسلیت به خانواده‌های داغدار بیماران کرونایی از آنان خواست از تجمع در آرامستان های استان اردبیل و برگزاری هرگونه مراسم ختم خودداری کرده و با مشارکت در کارهای خیرخواهانه و قرائت فاتحه روح آن عزیزان را شاد نمایند.
وی از بستری شدن ۱۴۰ بیمار دیگر در بیمارستان‌های استان اردبیل خبر داد و افزود: هم اکنون ۹۸ بیمار بد حال نیز در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند و تمامی بخش‌های اورژانس و اضطراری کرونایی در حال تکمیل است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از شهروندان خواست ضمن رعایت کامل محدودیت‌ها و پروتکل‌های بهداشتی بیماری کرونا پزشکان و پرستاران را در این ایام سخت یاری کنند تا از فشار کاری کادر درمان استان اردبیل کاسته شود.
حبیب زاده بیان کرد: هم اکنون شهرستان‌های اردبیل، پارس آباد، مشگین شهر، خلخال، گرمی، سرعین و اصلاندوز در وضعیت قرمز و شهرستان‌های بیله سوار، نیر، نمین و کوثر در وضعیت نارنجی قرار دارند.