رغبت به فروش «سهام عدالت» در اردبیل به حداقل رسید به گزارش اخبار اردبیل  , ژیلا کاملی در گفت‌وگو با خبرنگار هاریکا، اظهار کرد: از ۹۸۱ هزار دارندگان سهام عدالت ۵۱۰ هزار نفر روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده و مابقی از روش غیرمستقیم بهره‌مند شدند. وی به ترکیب متنوع سهام عدالت […]

رغبت به فروش «سهام عدالت» در اردبیل به حداقل رسید

به گزارش اخبار اردبیل  , ژیلا کاملی در گفت‌وگو با خبرنگار هاریکا، اظهار کرد: از ۹۸۱ هزار دارندگان سهام عدالت ۵۱۰ هزار نفر روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده و مابقی از روش غیرمستقیم بهره‌مند شدند.
وی به ترکیب متنوع سهام عدالت و سختی کار مدیریت مستقیم در بازار متلاطم سرمایه اشاره کرد و گفت: ترکیب سهام عدالت مشتمل بر سهم ۳۶ شرکت و کارخانه است که در کشور از سابقه و دیرینگی خاص در حوزه عرضه سهام و معاملات بهره‌مند هستند.
سرپرست بورس اوراق بهادار اردبیل نمونه این شرکت‌های بورسی را ایران خودرو، سایپا، فولاد مبارکه، مخابرات، صنعت و معدن گل گوهر، بیمه دانا، پتروشیمی ارومیه و خوزستان و… اعلام کرد و افزود: همه این شرکت‌ها دارای سابقه درخشان در عرصه سهام خود در بازار سرمایه هستند و با توجه به این شرایط کمتر سرمایه‌گذاری حاضر می‌شود سهام خود را به فروش برساند.
کاملی تصریح کرد: هر چند در دو مرحله اجازه فروش سهام عدالت تا سقف ۶۰ درصد به دارندگان داده شد اما در ماه‌های اخیر به دلیل بالا رفتن قیمت سهام عدالت رغبت و انگیزه کمتری را برای فروش شاهد هستیم و ما نیز توصیه می‌کنیم دارندگان سهام عدالت دستور فروش را که با توقف همراه است، صادر نکرده و نسبت به نگهداری سهم خود اقدام کنند.
وی ارزش واقعی دارندگان سهام عدالت با رقم ۵۰۰ هزار تومان را در شرایط کنونی بیش از ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان اعلام کرد و ادامه داد: دارندگان سهام عدالت به ارزش یک میلیون تومان در حال حاضر سهامی به ارزش ۲۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دارند که امکان داد و ستد آن تا ۶۰ درصد در بازار وجود دارد اما بخش عظیمی از آنها راغب به این معاملات نیستند.
کاملی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: به هیچ وجه دارندگان سهام عدالت نباید نگران اصل و سود پرداختی سهام خود باشند چرا که همه این شرکت‌ها با فعالیت‌های مناسب اقتصادی، شرکت‌های سودآوری هستند که در پرداخت سود سهامداران خود هیچ‌گونه تعلل و تأخیری انجام نمی‌دهند.
وی اضافه کرد: با توجه به فشاری که عده‌ای از دارندگان سهام عدالت در فروش سهم خود به صورت خرد در بازار به وجود آوردند در حال حاضر دستور توقف فروش سهام عدالت صادر شده و در این زمینه همچنان رویه افزایش ارزش سهام عدالت را شاهد هستیم.
کاملی بیان کرد: دارندگان سهام عدالت با شماره‌گیری ۱۵۶۹ و وارد کردن کد ملی خود می‌توانند در جریان کارگزاری‌های ناظر خود قرار گرفته و دستور توقف فروش صادر و از آخرین وضعیت سهام و سود خود مطلع شوند.
وی در مورد تعیین تکلیف سهام عدالت افراد متوفی نیز ادامه داد: با توجه به اینکه در شرایط کنونی تقسیم سهام امکان‌پذیر نیست، یکی از وراث باید با دریافت گواهی حصر وراثت و فوت در سامانه سجام ثبت اطلاعات کرده و در بخش ذی نفعان بازار سرمایه اطلاعات خود را وارد و نسبت به ثبت موارد قانونی اقدام و در موقع مناسب تقسیم سهام در بین وراث به انجام برسد.
سرپرست بورس اوراق بهادار اردبیل فعالیت شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت را در استان‌ها با هدف حفظ منافع سهامداران یادآور شد و گفت: امیدواریم با تصویب طرح مجلس برای جاماندگان سهام عدالت نیز ثبت‌نام و اعطای سهام عدالت انجام شود.