حل اشتغال جوانان اردبیل با رفع موانع تولید/مشکل حقابه رفع می شود به گزارش اخبار اردبیل  , به گزارش خبرنگار هاریکا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی که در برنامه تبلیغاتی استانی انتخابات در شبکه سبلان اردبیل سخن می‌گفت استان اردبیل را مهد بزرگان دینی و روحانیون بزرگی چون آیت الله مروج دانست و اظهار کرد: […]

حل اشتغال جوانان اردبیل با رفع موانع تولید/مشکل حقابه رفع می شود

به گزارش اخبار اردبیل  , به گزارش خبرنگار هاریکا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی که در برنامه تبلیغاتی استانی انتخابات در شبکه سبلان اردبیل سخن می‌گفت استان اردبیل را مهد بزرگان دینی و روحانیون بزرگی چون آیت الله مروج دانست و اظهار کرد: آیت الله مروج امام جمعه فقید این استان از عالمان بزرگ دینی در این شهر بود و هم اکنون نماینده ولی فقیه در استان آیت الله عاملی نیز به خوبی و با درایت سنگر معنوی این استان را با رهنمودهای ارزشمند خود برعهده دارد.

وی استان اردبیل را دارای زمینه‌های مهم علم و دانش در کشور عنوان کرد و افزود: دانشگاه‌ها و حوزه علمیه این استان با جوانان انقلابی و فرهیخته نوید روزهای بسیار پرشکوهی را برای کشور و این استان دارد و امیدواریم با برنامه ریزی های مناسب زمینه لازم برای توسعه علم در کنار صنعت در این استان فراهم شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کشور استان اردبیل را یکی از قطب‌های مهم کشاورزی در کشور اعلام کرد و گفت: با تلاش مسئولین و جوانان توانمند این استان، هم اکنون ۴ درصد محصولات کشاورزی از این استان تأمین و به بازار فروش عرضه می‌شود و این در حالی است که خاک حاصل خیز اردبیل توانایی افزایش چند برابری و توسعه کشاورزی در این استان را دارا است.

آیت الله رئیسی کیفیت تولید حبوبات، گندم، عسل و کالاهای اساسی در این استان را بسیار عالی توصیف کرد و افزود: زمین حاصل خیز دشت مغان سرمایه بسیار بزرگ این منطقه است که باید در جهت توسعه صنایع تبدیلی به کار گرفته شود.

حق آبه استان و فاضلاب شهری اردبیل در اولویت قرار خواهد گرفت

وی ضمن انتقاد از ۱۶۰۰ پروژه نیمه تمام در این استان بر روند تسریع و پایان این پروژه‌ها تاکید کرد و گفت: استان اردبیل علا رغم توسعه یافتگی در بسیاری از زمینه‌ها مشکلات گسترده ای دارد که ضروری است در این راستا تمامی پروژه‌های اولویت دار و مهم هر چه زودتر به اتمام رسیده و در اختیار مردم این استان قرار گیرد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کشور در ادامه به مشکل آب استان نیز اشاره کرد و افزود: ما در کشور با کمبود آب مواجه نیستیم بلکه با ضعف مدیریت و ناکارآمدی توسعه و یا توزیع آب روبرو هستیم که یکی از اولویت‌های اصلی ما در این استان حل مشکلات حق آبه و فاضلاب شهری خواهد بود.

آیت الله رئیسی از طرح توسعه و اصلاح جاده‌های مواصلاتی در استان اردبیل خبر داد و گفت: طرح چهار بانده کردن جاده‌های این استان به همراه افزایش ایمنی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

استان اردبیل به قطب مهم اقتصاد گردشگری کشور تبدیل خواهد شد

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کشور را از مناطق مهم و مستعد گردشگری ایران توصیف کرد و گفت: قابلیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری در این استان موجب توسعه توریسم داخلی و خارجی خواهد شد و در نتیجه شاهد اشتغال جوانان در تمامی حوزه‌های گردشگری اردبیل خواهیم بود.

وی بر ایجاد حلقه اتصال کشاورزی، صنعت و گردشگری در راستای افزایش اشتغال جوانان اردبیل تاکید کرد و افزود: زمینه‌های مختلفی در راستای ایجاد صنایع تبدیلی حاصل از محصولات مختلف کشاورزی در اردبیل وجود دارد که باید ابتدا شناسایی و سپس در سریع‌ترین زمان وارد عرصه تولید شود.

آیت الله رئیسی به سفر خود به اردبیل و بازدید از کارخانه نیمه راکد سبلان پارچه نیز اشاره کرد و گفت: این کارخانه یک نمونه از هزاران کارخانه‌ای است که نیازمند توجه و حمایت است و اولویت اصلی ما راه اندازی مجدد تمامی واحدهای تولیدی و صنعتی راکد در این استان است.