جایگاه ممتاز علمی ایران مورد طمع دشمنان است به گزارش اخبار اردبیل  , به گزارش خبرنگار هاریکا، الله شکر عبدی قبل از ظهر سه‌شنبه در آئین نواخته شدن زنگ ملی ایثار و مقاومت در مدرسه شهید حجازی اردبیل اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی استکبار جهانی با راه‌اندازی بیش از صدها توطئه و دسیسه […]

جایگاه ممتاز علمی ایران مورد طمع دشمنان است

به گزارش اخبار اردبیل  , به گزارش خبرنگار هاریکا، الله شکر عبدی قبل از ظهر سه‌شنبه در آئین نواخته شدن زنگ ملی ایثار و مقاومت در مدرسه شهید حجازی اردبیل اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی استکبار جهانی با راه‌اندازی بیش از صدها توطئه و دسیسه سعی کردند تا مانع تحقق اهداف و برنامه‌های نظام اسلامی ایران باشند اما در همه این نقشه‌ها از جنگ سخت گرفته تا نرم طراحی و برنامه‌ریزی آنها به سنگ خورده است.
وی تصریح کرد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی بخش عظیمی از خاک کشورمان به خاطر بی‌کفایتی شاهان پهلوی و قاجار از دست رفت ولی در دفاع مقدس اجازه ندادیم یک وجب از خاک کشور مورد تصرف دشمن قرار گیرد و یا در مورد آن بیگانگان تصمیم‌گیری کنند.
جانشین سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل رشد علمی ایران را در کنار سایر دستاوردهای عظیم هسته‌ای، صنعت نفت، پتروشیمی، فناوری‌های نوین و… یادآور شد و گفت: همه این دستاوردها را مرهون تلاش معلمان، اساتید دانشگاه و پژوهشگرانی هستیم که بعد از شهدا و ایثارگران بزرگترین خدمت را در تأمین امنیت و آرامش کشور به وجود آوردند.
عبدی افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران با تمام ظرفیت‌ها و داشته‌های خود به یک کشور بی‌نظیر در منطقه و حتی جهان تبدیل شده که جایگاه ممتاز علمی آن مورد طمع دشمنان قرار گرفته اما هیچ وقت اجازه نخواهیم داد تا این دستاوردها به یغما برود.
وی به گوشه‌ای از ایثارگری‌ها و مجاهدت رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس و سنگرهای دفاع از حریم اهل بیت و امنیت کشور اشاره کرد و ادامه داد: جوانان رشید این مرز و بوم لحظه‌ای در دفاع از ناموس و حیثیت این کشور آرام ننشسته و همواره سعی کردند تا کید دشمن را با زیرکی و هوشیاری تمام خنثی کنند.
در این مراسم خلبان جانباز دوران دفاع مقدس با بیان خاطراتی از هشت سال دفاع مقدس خاطر نشان کرد: در ۱۵۰ سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بخش‌های عظیمی از خاک این کشور به دست بی‌کفایت شاهان و سردمداران وابسته به یغما رفت ولی امروز جمهوری اسلامی ایران صیانت تمام از مرز و بوم و ناموس این کشور را مورد توجه و اولویت قرار داده است.
میر حمید موسوی اضافه کرد: امانتی که امروز در دست ماست برای به ثمر نشستن آن قهرمانان این کشور، شهدا، ایثارگران و جانبازان جانفشانی‌های بی‌نظیری انجام دادند و قطعاً در مسیر عزت و صلابت این کشور چنین سرمایه‌های معنوی قابل توجه خواهد بود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در همه عرصه‌ها قهرمانان واقعی مردم هستند که از هیچ تلاشی در صیانت از دستاوردهای انقلاب اسلامی دریغ نکرده و امروز مجاهدت‌های فرزندان این مرز و بوم زمینه‌ساز عزت و غرور ملی در برابر همه ابرقدرت‌ها شده است.
این خلبان جانباز دوران دفاع مقدس ادامه داد: در هشت سال دفاع مقدس ملت ایران با ۳۲ کشور پشتیبان صدام به شکل مستقیم و ۸۰ کشور به شکل غیر مستقیم در نبرد بود که نتیجه این جنگ به نفع ایران شد تا بعد از دو سال دفاع، در شش سال مابقی هشت سال جنگ تحمیلی ملت ما بتواند با حرکت و هدایت امام راحل به اهداف مورد نظر دست پیدا کند.
موسوی به جنگ نرم دشمن اشاره کرد و گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران در همه عرصه‌ها به توانمندی نظامی دست پیدا کرده به گونه‌ای که پهپاد ساخته شده بومی ایران قادر است هفت هزار کیلومتر دوربرد داشته و برد موشکی ساخت ایران سه هزار کیلومتر است که در این جبهه نظامی و غیرنظامی نیز ایران به توانمندی واقعی دست پیدا کرده است.