توزیع ۲ هزار تن شکر تنظیم بازار در اردبیل/نرخ شکر فعلا ثابت است به گزارش اخبار اردبیل  , رامین صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار هاریکا، به نظارت بر بازار عرضه شکر و قند مصرفی در استان اردبیل اشاره و اظهار کرد: هم‌اکنون شکر تنظیم بازار در بسته‌های یک کیلویی با قیمت ۸ هزار ۷۰۰ تومان […]

توزیع ۲ هزار تن شکر تنظیم بازار در اردبیل/نرخ شکر فعلا ثابت است

به گزارش اخبار اردبیل  , رامین صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار هاریکا، به نظارت بر بازار عرضه شکر و قند مصرفی در استان اردبیل اشاره و اظهار کرد: هم‌اکنون شکر تنظیم بازار در بسته‌های یک کیلویی با قیمت ۸ هزار ۷۰۰ تومان در حال عرضه و توزیع است که در راستای تنظیم بازار این محصول در روزهای اخیر تعداد ۲ هزار تن بسته‌های ۱ کیلویی شکر بین فروشگاه‌های منتخب استان برای عرضه به جامعه مصرف‌کننده، توزیع شد.
وی با اشاره به قیمت محصول شکر در بازار آزاد گفت: این محصول هم‌اکنون در بازار آزاد اردبیل به قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۱۲ هزار تومان به فروش می‌رسد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با بیان اینکه ۱ هزار و ۵۰۰ تن دیگر از محصول شکر خریداری و به کارخانجات برای بسته‌بندی و عرضه به بازار حواله شده است، گفت: در همین رابطه قند مصرفی مردم استان نیز در بسته‌های ۵ کیلویی به بازار عرضه شده است که قیمت هر بسته ۵ کیلویی معادل ۴۸ هزار و ۵۰۰ تومان به نرخ تنظیم بازار تعیین شده است.
صادقی تصریح کرد: مشکلی در تأمین اقلام ضروری استان نداریم و از آنجا که شکر و قند به عنوان کالاهای اساسی پرمصرف مردم استان در ماه مبارک رمضان بوده، دقت و نظارت کافی در راستای تأمین نیاز جامعه مصرف کننده استان اعمال شده است.
نرخ شکر فعلاً ثابت است
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به تغییر نرخ شکر در بازار گفت: تصمیمی برای تغییر نرخ شکر اعم از کاهش یا افزایش این محصول در حال‌حاضر اتخاذ نشده و قیمت این کالا در بازار و در فروشگاه‌های منتخب عرضه فعلاً ثابت است.
صادقی هر گونه تغییر قیمت را تخلف اساسی در راستای برهم زنی آرامش بازار کالاهای اساسی در استان دانست و افزود: با متخلفانی که قصد عرضه شکر یا قند تنظیم بازار را با قیمت بالا دارند بنابر قانون برخورد خواهد شد، چرا که قیمت مصوب این دو محصول فقط از طریق سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به مردم ابلاغ می‌شود و هر گونه تخلف اعم از گرانفروشی یا کم‌فروشی باید سریعاً به بازرسان ما اطلاع داده شود.
وی از تشدید بازرسی‌ها در بازار از ابتدای ماه مبارک رمضان در اردبیل خبر داد و اظهار کرد: هم‌اکنون دو محصول شکر و قند به میزان کافی در بازار اردبیل موجود بوده و در صورت هر گونه کمبود سازمان صنعت، معدن و تجارت سریعاً نسبت به رفع کمبود کالای موردنظر اقدام خواهد کرد.
این مسئول با تاکید بر برخورد جدی با احتکارکنندگان کالای شکر یا قند در بازار اردبیل عنوان کرد: مردم در صورت مشاهده هر گونه تخلف در خصوص بازار شکر در اردبیل مراتب را با سامانه پاسخگوی ۱۲۴ در میان بگذارند تا بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت مورد را شناسایی و مورد بررسی قرار دهند.