تعیین تکلیف پالایشگاه اردبیل در اولویت است به گزارش اخبار اردبیل  , به گزارش خبرنگار هاریکا، عبدالناصر همتی در دیدار تلویزیونی با مردم استان اردبیل در سیمای این استان یکی از برنامه‌های اساسی دولت سیزدهم را اطلاق آزادی اجتماعی بالا به جوانان عنوان و اظهار کرد: در دولت سیزدهم یکی از مسائلی که باید به […]

تعیین تکلیف پالایشگاه اردبیل در اولویت است

به گزارش اخبار اردبیل  , به گزارش خبرنگار هاریکا، عبدالناصر همتی در دیدار تلویزیونی با مردم استان اردبیل در سیمای این استان یکی از برنامه‌های اساسی دولت سیزدهم را اطلاق آزادی اجتماعی بالا به جوانان عنوان و اظهار کرد: در دولت سیزدهم یکی از مسائلی که باید به آن توجه وافی و کافی داشته باشید فراهم کردن اسباب اوقات فراغت جوانان در جامعه است چرا که هم‌اکنون نشاط و امید در بین این نسل به حداقل رسیده و این ادعا صرفاً بر مبنای حدسیات نبوده بلکه بر اساس آمار و اطلاعات مستند احصا شده است.

وی افزود: ما برای جوانان هیچ کاری نکردیم و اگر می‌خواهیم جامعه را در مسیر رشد قرار دهیم باید زندگی پر از رفاه و آسایش را برای آنان فراهم سازیم چه بسا هم‌اکنون در شهر بزرگ تهران جوانان ما با معضل ناامیدی مواجه هستند و در استان‌ها و شهرهای کوچک‌تر این مشکل به مراتب جدی‌تر و سخت‌است.

نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری زنان را دارای هویت مستقل دانست و گفت: چه کسی گفته یک زن باید با همسرش شناخته شود، چرا که زنان ما در ایران هویت مستقل خود را دارند و باید از آزادی‌های اجتماعی و معقول برخوردار شوند.

برنامه‌های همتی برای اردبیل؛ از احداث بیمارستان فوق تخصصی تا رفع بیکاری

نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اظهار کرد: چند برنامه اصلی برای توسعه استان اردبیل در دولت آینده مدنظر بوده که مهم‌ترین آن‌ها تعیین تکلیف پالایشگاه اردبیل است که اگر این پالایشگاه فعال شود در اقتصاد منطقه بسیار مؤثر خواهد بود.

همتی راه‌اندازی راه‌آهن اردبیل – آذربایجان را نیز حائز اهمیت در توسعه اقتصاد اردبیل دانست و تصریح کرد: متأسفانه برخی واگذاری‌های خصوصی و دولتی در بطن اداره دولت‌ها برخی مشکلاتی را ایجاد کرده که به عقیده من واگذاری منطقه مغان نیز یکی از همین واگذاری‌ها است که باید این موضوع نیز بررسی و نهایی شود.

وی ایجاد بیمارستان فوق تخصصی در اردبیل را یکی از الزامات عنوان و اضافه کرد: مراجعه بیمارانی از کشورهای آذربایجان و قفقاز به کشور و به ویژه به استان اردبیل یک فرصت بسیار مهم برای تقویت زیرساخت‌های درمانی این استان محسوب می‌شود که راه‌اندازی یک باب بیمارستان فوق تخصصی در این استان در دولت آینده دور از دسترس نیست.

رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: تبدیل اردبیل به مرکز تولید و صادرات محصولات لبنی به ویژه گوشت می‌تواند از مهم‌ترین برنامه‌های دولت آینده برای توسعه این استان باشد چرا که ظرفیت استان در تولید گوشت و محصولات لبنی در کشور بی‌نظیر است.

سیاست باید در خدمت اقتصاد باشد

همتی با تاکید بر سیاست اشتباه دولت‌های قبلی و دولت کنونی اظهار کرد: در دولت آینده باید کاری کنیم که هر اقدامی که در کشور انجام می‌شود بخشی از منفعت و سود آن عاید جیب مردم شود، اگر قرار باشد همانند دولت‌های قبلی و کنونی اقدامات اقتصادی انجام دهیم اما در نهایت با فقر کلان مواجه شویم در واقع کاری برای مردم انجام نداده‌ایم.

وی انتظار مردم از دولت را به حق دانست و افزود: اگر مردم رأی می‌دهند و فردی را به عنوان سردمدار یکی از قوه‌های مهم کشور انتخاب می‌کنند به مراتب انتظاراتی هم از آن فرد دارند که اولین آن بهبود معیشت و رفاه عمومی است.

این نامزد ریاست جمهوری ادامه داد: شرایط اقتصادی کشور ما اصلاً شرایط مطلوبی نیست و یکی از دلایل اصلی نامزدی من در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری به دلیل قع روند اشتباه اداره کشور در بخش‌های سیاسی و اقتصادی است که بخشی از این اقتصاد خراب مربوط به تحریم‌های ظالمانه و بخشی به دلیل سیاست‌های اشتباه و غلط داخلی است.

همتی خاطرنشان کرد: در هر کجای دنیا سیاست اگر مرید و در خدمت اقتصاد باشد بی‌شک آن کشور به پیشرفت‌های دو چندانی دست می‌یابد و مردم آن منطقه هم در رفاه کامل به سر خواهند برد.

نگاه سیاسی به استان‌ها قفل پیشرفت آن‌هاست

همتی تصریح کرد: باید در اولین قدم دولت آینده نگاه سیاسی به استان‌ها را از مسیر برداریم و نگاهی اقتصادی به آن‌ها داشته باشیم که من برنامه دارم در دولت سیزدهم هر ۳ ماه یک بار جلساتی ویژه را با نخبگان استان‌ها داشته و با ارائه راهبردهای تخصصی به آن‌ها سبب پویایی اقتصاد استان‌ها شویم.

وی موانع‌شناسی استان‌ها را در مسیر توسعه پایدار بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: یکی عده‌ای در مرکز کشور متأسفانه سد توسعه استان‌ها شدند و باید بعد از تشکیل دولت سیزدهم این موضوع به خوبی وارسی و چاره‌اندیشی شده و مراکز استان‌ها به دست نخبگان اداره شود که به لطف الهی اولین قدم من در دولت آینده نیز همین خواهد بود.

رئیس کل بانک مرکزی عنوان کرد: هم‌اکنون استان‌های مرزی ما با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند و توسعه‌یافتگی در این استان‌ها به معنای حقیقی اتفاق نیفتاده است.

همتی توجه به بخش گردشگری را برای پویایی اقتصاد استان‌ها به ویژه استان اردبیل حائز اهمیت دانست و گفت: کشور ما کشوری ۴ فصل است و باید از این موهبت الهی نهایت استفاده را داشته و با نگاه محدود به گردشگری فرصت توریست‌پذیری در کشور را به حداقل نرسانیم که هم‌اکنون در دولت کنونی این اشکال به شکلی محرز وجود دارد.

وی ورود هر توریست به کشور را یک اشتغال مجزا برشمرد و یادآور شد: در بسیاری از استان‌ها هم‌اکنون فعالیت‌های بومگردی آغاز شده است و باید در دولت سیزدهم این فعالیت‌ها با تقویت سیستم بانکی و مالی و در اختیار گذاشتن این سیستم‌ها دو چندان شود.

دست دلالان در دولت سیزدهم قطع شود

نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری حضور دلالان در تمام عرصه‌ها در کشور را یک خطر جدی برای اقتصاد کشور دانست و گفت: یکی از بخش‌های مهم سودآور کشور بخش کشاورزی است و متأسفانه حضور واسطه‌گران بیش از هر حوزه دیگری هم در همین حوزه است به طوری که گاه سود دلالان از خرید محصولات کشاورزی در کشور بسیار بیشتر از آن چیزی است که مردم متصور هستند.

همتی سیاست قیمت تضمینی در حوزه کشاورزی کشور را اشتباه عنوان و ادعا کرد: در دولت سیزدهم باید به جای قیمت تضمینی خرید تضمینی را در حوزه کشاورزی به کار بگیریم تا با نظارت مستقیم بر روند توزیع در بازار دست دلالان این بازار را نیز قطع کنیم.

وی افزایش قیمت انواع میوه در کشور را یادآور شد و گفت: افزایش ۵ تا ۱۰ برابری قیمت میوه در دولت کنونی و در مدت چند ماه اخیر متأسفانه ضرر و خسارت جبران‌ناپذیری به کشاورزی کشور وارد کرده است.

تخصص من گره‌گشایی اقتصادی است

نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود توانمندی اقتصادی خود را به رخ رقیبان کشیده و گفت: من در هر حوزه‌ای به ویژه در حوزه اقتصاد یک قدم جلوتر از بقیه نامزدها قرار دارم و اگر دیگر افراد سعی دارند تا ۸ سال بر این کشور حاکمیت داشته باشند من فقط ۴ سال از مردم فرصت می‌خوهم تا بدون ورود به مرحله پایش و بازبینی شرایط موجود اقتصادی مستقیماً وارد مرحله اجرا و بهبود وضعیت اقتصادی شوم که این خود یک امتیاز مثبت است.

همتی بیان کرد: من به تمام تنگناهای اقتصادی ملی و بین‌المللی واقف هستم و با اطلاعات اقتصادی خود تمام گره‌های اقتصادی کشور را حل خواهم کرد اما برای موفقیت در این مسیر نیازمند حمایت مردم هستم تا ریل‌گذاری اقتصادی کشور را درست کرده و در مجموع ۴ سال فقط به فکر اصلاح اقتصاد باشم.

وی از نبود سند راهبردی ملی برای توسعه استان‌ها ابراز گلایه و اذعان کرد: هر کدام از استان‌ها ویژگی خاص خود را دارد و ما متأسفانه برای هیچیک از استان‌ها سند راهبردی ملی نداریم که بتوانیم اقتصاد این مناطق را نیز هم سو با مرکز کشور پویا کنیم و وقتی ما شرایط را بررسی کنیم خواهیم دید که به همان میزان که از مرکز کشور دور می‌شویم میزان توسعه‌یافتگی شهرها و استان‌های ما نیز کم می‌شود و این خود یک معضل جدی در کشور است.

نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری نگاه متمرکز به اداره کشور را یک مشکل اساسی عنوان و اضافه کرد: اولویت اول من برای توسعه استان‌ها دادن حاکمیت تصمیماتی به مراکز استان‌هاست چرا که هر استان با ظرفیت نخبه‌پروری خود قابلیت اداره امور استانی را هم دارد و اداره استان‌ها از مرکز کشور یک اشتباه بزرگ محسوب می‌شود که در دولت‌های قبلی به مراتب تکرار شده است.