تداوم بارش باران و آبگرفتگی معابر تا روز دوشنبه در اردبیل به گزارش اخبار اردبیل  , سیاوش محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار هاریکا، به تشریح آخرین وضعیت نقشه‌های هواشناسی در استان اردبیل پرداخت و اظهار کرد: بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده جوی ناپایدار تا اواسط هفته آتی در غالب مناطق استان است. وی آسمان […]

تداوم بارش باران و آبگرفتگی معابر تا روز دوشنبه در اردبیل

به گزارش اخبار اردبیل  , سیاوش محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار هاریکا، به تشریح آخرین وضعیت نقشه‌های هواشناسی در استان اردبیل پرداخت و اظهار کرد: بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده جوی ناپایدار تا اواسط هفته آتی در غالب مناطق استان است.
وی آسمان استان را امروز ابری و بارانی اعلام کرد و افزود: امروز جوی نسبتاً ناپایدار در غالب مناطق استان حاکم بوده و آسمان استان کمی تا نیمه ابری، در ساعات بعد از ظهر و عصر با رشد ابرهای همرفتی، تندباد موقتی و در برخی نواحی استان با رگبار باران و یا رعد و برق پیش بینی می‌شود.
مدیر کل هواشناسی استان اردبیل شدت بارش‌ها را در نواحی کوهپایه ای مرکز و جنوب استان عنوان کرد و گفت: از عصر امروز با نفوذ سامانه بارشی بر شدت ناپایداری‌ها افزوده شده و از روز شنبه شاهد ابرناکی، تندباد موقتی، کاهش محسوس دمای هوا، رگبار باران گاهی توأم با رعد و برق، خواهیم بود.
محمدی تصریح کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد در این مدت شاهد اصابت صاعقه، بارش تگرگ، آب گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی خواهیم بود.
وی از خروج این سامانه بارشی از استان از روز دوشنبه هفته جاری خبر داد و گفت: در این زمینه هشدارهای لازم از طریق صدور اطلاعیه شماره ۵ سطح زرد هواشناسی صادر شده و لذا شهروندان در این زمینه ضروری است از قرارگیری در اطراف رودخانه‌ها پرهیز و در هنگام تگرگ و یا رعد و برق نیز از تردد در سطح شهر خودداری نمایند.
مدیر کل هواشناسی به پیش بینی وضعیت جوی استان در روز سه شنبه نیز پرداخت و گفت: طی روز سه شنبه نیز با توجه به تداوم گذر امواج دامنه کوتاه تراز میانی جو و نیز شرایط فصلی و محلی، طی ساعات بعد از ظهر و عصر رشد ابرهای همرفتی و در برخی از نواحی استان رگبار پراکنده باران احتمال می‌رود.