تأمین ۱۰۰ میلیارد تومان منابع فاینانس برای تکمیل سد عمارت گرمی به گزارش اخبار اردبیل  , عباس جنگی مرنی در گفت‌وگو با خبرنگار هاریکا، اظهار کرد: سد عمارت که در حال حاضر ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، امسال با تلاش پیمانکار به نقطه پایانی می‌رسد تا عملیات آبگیری در این سد به انجام برسد. وی […]

تأمین ۱۰۰ میلیارد تومان منابع فاینانس برای تکمیل سد عمارت گرمی

به گزارش اخبار اردبیل  , عباس جنگی مرنی در گفت‌وگو با خبرنگار هاریکا، اظهار کرد: سد عمارت که در حال حاضر ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، امسال با تلاش پیمانکار به نقطه پایانی می‌رسد تا عملیات آبگیری در این سد به انجام برسد.
وی تصریح کرد: تاکنون برای این پروژه ۴۰۰ میلیارد تومان منابع تأمین شده تا در فرآیند ۱۰ ساله اجرای سد عمارت هزینه شده و این پروژه به عنوان حیاتی‌ترین طرح توسعه‌ای در منطقه انگوت آماده بهره‌برداری باشد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: امسال ۵.۲ میلیارد تومان اعتبار برای تملک اراضی و انجام مراحل تکمیلی این سد اختصاص یافته و در کنار آن بنیاد مستضعفان و جانبازان ۱۰۰ میلیارد تومان فاینانس به این پروژه اختصاص داده است.
جنگی مرنی افزود: ما شاهد فعالیت شرکت ساختمان در مراحل تکمیلی این سد هستیم که وابسته به بنیاد مستضعفان بوده و به عنوان پیمانکار عملیات اجرایی را عهده‌دار است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: از فاینانس ۱۰۰ میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان برای این پروژه تاکنون ۳۰ میلیارد تومان هزینه شده و امسال قرار است مابقی منابع تخصیص پیدا کند.
این مسئول اضافه کرد: بزرگترین سد استان اردبیل به ظرفیت ۱۸۲ میلیون متر مکعب در حال تکمیل است که امسال با آبگیری شاهد بهره‌برداری از آن خواهیم بود.
وی در مورد احداث پایاب سد عمارت نیز بیان کرد: با آبگیری سد همزمان اجرای پایاب سد نیز در اولویت قرار گرفته تا با تملک اراضی در بخش مخزن سد بتوانیم مراحل بعدی احداث این سد را انجام دهیم.
جنگی مرنی ادامه داد: هر چند با آبگیری سد بهره‌برداری از این پروژه به صورت فاز اول انجام خواهد شد ولی امیدواریم با تأمین اعتبار مورد نیاز پایاب این سد را نیز با همکاری بهره‌برداران به سرعت تکمیل کرده و در منطقه محروم گرمی آماده تحویل به کشاورزان منطقه باشیم.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل اظهار کرد: این سد با هدف تأمین آب کشاورزی، شرب و صنعت شمال استان احداث شده که با بهره‌برداری از این سد بزرگ استان زمینه افزایش تولید محصولات کشاورزی و تحول اقتصادی نیز به وجود می‌آید.