بازگشایی حضوری مدارس از ۱۴ فروردین به گزارش کانال خبری ایران در کانال اخبار اردبیل بازگشایی حضوری مدارس از ۱۴ فروردین به گزارشهاریکا خبر، احمد محمودزاده عصر پنجشنبه در مراسم معارفه مدیرکل جدید آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار کرد: بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری آموزش و پرورش تلاش می‌کند تا تربیت نیروی انسانی […]

بازگشایی حضوری مدارس از ۱۴ فروردین

به گزارش کانال خبری ایران در کانال اخبار اردبیل بازگشایی حضوری مدارس از ۱۴ فروردین به گزارشهاریکا خبر، احمد محمودزاده عصر پنجشنبه در مراسم معارفه مدیرکل جدید آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار کرد: بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری آموزش و پرورش تلاش می‌کند تا تربیت نیروی انسانی را با روحیه انقلابی و جهادی در تراز نظام اسلامی به شایستگی انجام دهد که در این زمینه مرجعیت اصلی و نقش‌آفرینی مهم با معلمان است.
وی تصریح کرد: معلمان در همه عرصه‌ها پشتیبان نظام اسلامی بودند و در دوره جدید فعالیت دولت سیزدهم نیز معلمان نقش‌آفرین اصلی در جریان آموزش و پرورش خواهند بود تا به عنوان مرجعیت آگاهی‌بخشی و پشتوانه نظام تربیتی بتوانند نقش اصلی را در تربیت و تعالی نسل آینده انجام دهند.
معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: آینده نظام درسی و شکل‌گیری کلاس‌های متعدد با طراحی و مهندسی شایسته به دست معلمان اتفاق می‌افتد و ما وظیفه داریم تا اقدامات و فعالیت‌های انجام شده را تبیین کنیم.
محمودزاده پیشرفت‌های علمی کشور را در تولید واکسن، رشته‌های علمی فناورانه و نانو روزافزون و محیرالعقول توصیف کرد و افزود: همه این نیروها پرورش‌یافته دست معلمان و ساحت آموزش و پرورش هستند که قطعاً در تحقق اهداف والاتر نیز تلاشی مؤٍثر انجام می‌شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تلاش آموزش و پرورش بر این است تا در تراز انقلاب اسلامی و حیات طیبه نسلی شایسته، فاخر و تمدن‌ساز تربیت شده و زمینه حرکت‌های مؤثری را در جامعه شاهد باشیم.
محمودزاده اضافه کرد: زمانی در این استان پوشش حضور دانش‌آموزان در مدارس در حد پایینی بوده اما به برکت انقلاب اسلامی پوشش تحصیلی این استان در مقطع ابتدایی به ۹۹ درصد و در مقاطع دیگر به بیش از ۹۸ درصد رسیده است.
وی بیان کرد: باید با همراه کردن خیرین و نیروهای توانمند مجموعه‌های مختلف آموزش و پرورش را در رسیدن به اهداف متعالی کمک کرد که خیرین در امر مدرسه‌سازی همواره منشأ خیر و برکت بودند.
محمودزاده با انتقاد از عدم توجه به تربیت نیروی انسانی جوان و کارآمد در آموزش و پرورش در سال‌های گذشته ادامه داد: در انتصاب مدیران استان‌های مختلف ما با کمبود نیروی جوان، جهادی و با انگیزه روبه‌رو هستیم که انتظار می‌رود مدیران فعلی به فکر تربیت نیروهای شایسته و متناسب با آرمان‌های نظام اسلامی باشند تا در آینده عهده‌دار مسئولیت‌های خطیر در سنگرهای مختلف شوند.
وی یاد و خاطره شهدا به ویژه ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز و ۵ هزار شهید معلم را گرامی داشت و اظهار کرد: در انجام مسئولیت‌ها باید اخلاص اصلی‌ترین عنصر حرکت و برنامه‌ریزی‌ها باشد همان طوری که شهید حاج قاسم سلیمانی با اخلاص به محبوبیت بی‌نظیر دست پیدا کرد.
محمودزاده با انتقاد از اجرایی نشدن سند تحول در ۸ سال گذشته تصریح کرد: برخی‌ها با شعار دادن و آمارسازی سعی کردند تا فعالیت‌های انجام نشده را بزرگنمایی کنند در حالی که امروز با شفاف‌سازی، مردمی‌سازی، کادرسازی و جوان‌گرایی باید بر اساس سند تحول آموزش و پرورش در مسیر تحول حرکت منسجمی را انجام دهیم.
معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: ما در آموزش و پرورش به دور از نگاه سیاسی باید نیروهای ارزشمندی را تربیت کرده و تحویل دهیم تا در ۶ ساحه سند تحول زمینه اثربخشی و تحول باشیم.
وی افزود: با تاکید مقام معظم رهبری اجرای سند تحول در ابعاد مختلف مورد توجه دولت سیزدهم است و آموزش و پرورش به عنوان یک رویکرد اساسی تحقق این سند را هدف‌گذاری کرده است.
محمودزاده از بازگشایی حضوری مدارس از ۱۴ فروردین سال آینده خبر داد و خاطرنشان کرد: معلمان آماده حضور در کنار دانش‌آموزان برای تقویت نظام تعلیم و تربیت هستند تا این حرکت‌ها به شکل مؤثر انجام شود. امیدوارم خبر بازگشایی حضوری مدارس از ۱۴ فروردین براتون مفید بوده باشه

 
2022-03-17 18:52:38