بارش باران همراه با رگبار و رعد و برق در اردبیل به گزارش پیش بینی آب و هوای اردبیل  , سیاوش محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار هاریکا به تشریح آخرین وضعیت نقشه‌های هواشناسی استان اردبیل پرداخت و اظهار کرد: در بیشتر مناطق استان تا اواسط هفته آینده هوای صاف با پیش بینی نسبتاً پایدار پیش […]

بارش باران همراه با رگبار و رعد و برق در اردبیل

به گزارش پیش بینی آب و هوای اردبیل  , سیاوش محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار هاریکا به تشریح آخرین وضعیت نقشه‌های هواشناسی استان اردبیل پرداخت و اظهار کرد: در بیشتر مناطق استان تا اواسط هفته آینده هوای صاف با پیش بینی نسبتاً پایدار پیش بینی می شود.


وی از احتمال ابر آسمان و وزش باد شدید در بعد از ظهر این هفته خبر داد و افزود: شدت وزش باد در این مدت گاهی شدید پیش بینی می شود و همراه با این وضعیت ، هوای بهاری و گاهی اوقات ابری همراه با باران های سبک و پراکنده دور از انتظار نمی رود.
مدیرکل هواشناسی استان اردبیل همچنین به حداقل و حداکثر دما در مناطق مختلف استان اردبیل اشاره کرد و گفت: بر اساس نقشه های هواشناسی در مناطق شمالی استان ، بیشترین دما ثبت شده و در مناطق جنوبی ، خنک و هوای بهاری با وزش باد شدید. و گاهی اوقات با سرما مواجه می شویم
محمدی شهر گرمی و خلخال را به ترتیب گرمترین و سردترین نقاط ثبت شده در استان اردبیل اعلام کرد و افزود: دمای هوا در شهرستان گرمی و مناطق شمالی استان به طور متوسط ​​بین هفت تا 9 درجه سانتیگراد بالای صفر و دمای هوا در مناطق مرکزی و جنوب استان بین 2 تا 4 درجه سانتیگراد بالای صفر است.
وی دمای هوا در فرودگاه اردبیل را منفی یک درجه سانتیگراد عنوان کرد و گفت: با توجه به شرایط محلی و عبور امواج کوتاهتر از وسط جو انتظار می رود که این روند کاهشی دما در فرودگاه اردبیل ادامه داشته باشد.
مدیرکل هواشناسی استان اردبیل اظهار داشت: با توجه به بررسی هواشناسی استان اردبیل در روز جمعه در برخی مناطق استان به ویژه کوهپایه های مرکز استان ، احتمال رشد ابرهای همرفت و رگبار یا رعد و برق پراکنده در بعد از ظهر و بعد از ظهر انتظار نمی رود.