وضعیت آب و هوای حیران وضعیت آب و هوای حیران , به گزارش هاریکا خبر در اخبار پیش بینی وضعیت هوای اردبیل در وضعیت آب و هوای حیران، نام روستایی ییلاقی است که در مسیر راه ارتباطی آستارا – اردبیل قرار گرفته است. آب و هوا : تابستان معتدل و زمستان سرد و کوهستانی از […]

وضعیت آب و هوای حیران

وضعیت آب و هوای حیران , به گزارش هاریکا خبر در اخبار پیش بینی وضعیت هوای اردبیل در وضعیت آب و هوای حیران، نام روستایی ییلاقی است که در مسیر راه ارتباطی آستارا – اردبیل قرار گرفته است. آب و هوا : تابستان معتدل و زمستان سرد و کوهستانی
از مهمترین جاذبه‌های این منطقه، گردنه حیران است.
یکی از پر اهمیت ترین جاذبه های روستای حیران، گردنه حیران است که در راه آستارا به اردبیل قرار گرفته است و از یک طرف به کوه های سرسبز و از طرف دیگر به دره ای که رودی از آن می گذرد مشرف است.

وجود مه در اکثر روزهای سال باعث رویایی شدن بیش از اندازه ی این گردنه و دره ها و کوهپایه های آن شده است. گردنه ی سرسبز حیران، چشم انداز بی نظیری از طبیعت به نمایش می گذارد که می توان گفت در ایران کم رقیب است. این گردنه در بیشتر وقت ها در زیر ابرى از مه پنهان است، دره ها و کوهپایه هاى پوشیده از گل ها و گیاهان جنگلى و مرتعى و گاوهایى که در حال چرا هستند با چشم انداز زیبایى از کندو هاى عسل، اولین جلوه هایی است که به چشم هر رهگذری مى آید و آن را فریفته خود مى کند.

ازیبایی بیش از حد این طبیعت هر تماشاگری را حیران می کند. جاده ای که مثل یک مار تنومند به دور یک کوه بزرگ پیچیده شده، تا ارتفاع بسیار زیادی بالا رفته و ماشین ها را می بینیم که سوار بر این مار در آن ارتفاع بلند در حرکت هستند.

وضعیت آب و هوای حیران به دلیل زیبایی طبیعی آن ، به عنوان یکی از منطقه‌ های نمونه گردشگری در ایران به شمار می ‌رود و با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب در سالیان اخیر، مورد توجه گردشگران قرار گرفته و ساخت و ساز بنا های تفریحی و گردشگری در آن افزایش یافته ‌است. جاده های جنگلی زیادی هست که وقتی در آنها رانندگی میکنیم از قشنگی‌شان به وجد می‌آییم، از آنهمه خنکی و هوای خوب و درختان پرپشت و سبزی‌شان. این تصاویر جاده چالوس را برای خیلی‌هایمان تداعی می‌کند یا جاده اسالم به خلخال را. ولی کمی آنطرفتر یکی از زیباترین جاده های ایران قرار گرفته، بخشی از جاده آستارا-اردبیل که اسم با مسمایی هم دارد: گردنه حیران.

پیش بینی هوای گردنه حیران به آستارا

پیش بینی هوای گردنه حیران به آستارا گردنه حیران در مسیر آستارا به نمین اردبیل قرار گرفته. فاصله این جاده تا اردبیل ۴۵ دقیقه است. در حقیقت حیران، اسم روستایی‌ست در آستارا که از سه روستای حیران سفلی، حیران وسطی و حیران علیا تشکلیل شده و همه اینها در منتهی‌الیه استان گیلان قرار دارند، قسمتی که با استان اردبیل همجوار است. اسمش هم شاید به دلیل منظره‌های دیوانه‌کننده‌اش باشد.آب و هوا : تابستان معتدل و زمستان سرد و کوهستانی

منطقه حیران از یکسو مشرف به کوه‌هایی‌ست پوشیده از جنگل‌های انبوه و در طرف دیگرش دره‌ای وجود دارد که به خاطر وجود مه همیشگی گردنه، آدم فکر می‌کند خیلی عمیق است، در صورتی که نه خود این منطقه عمق زیادی دارد و نه دره‌اش. ارتفاع بلندترین نقطه از سطح دریا حدود ۱۵۰۰ متر است و علت اصلی مه تقریباً دائمی گردنه حیران هم رطوبت دریای خزر است، نه ارتفاع زیاد این گردنه. پایین دره، رود آستاراچای می‌گذرد، همان رودی که مرز بین گیلان و آذربایجان است.

گردنه‌ حیران، ۳۵ کیلومتر طول دارد که خودش هم مثل اسمش آدم را حیران می‌کند، می‌شود بعضی جاها نگه داشت، کمی هوای تازه و فوق خنک خورد و از دکه‌های کنار جاده، چای و آش دوغ خرید یا عسل که اینجا فراوان است و سوغات ارزشمندی هم محسوب می‌شود. رستوران های کنار جاده کباب یا دل و جگر خوبی هم دارند.
امکانات و تسهیلات تفریحی، گردشگری، حمل و نقل، اسکان و … : این منطقه دارای مناظر بکر طبیعی می باشد و نصف جنگل ها و مراتع آن متعلق به ایران و نیم دیگر در کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد. سازمان جنگلداری استان امکانات تفریحی و گردشگری را ایجاد کرده و همچنین تله کابین در حال نصب بر روی این منطقه می باشد.

آب و هوا : تابستان معتدل و زمستان سرد و کوهستانی

آدرس : جاده اصلی اردبیل به آستارا – ابتدای تونل اردبیل تا ۵ کیلو متری آستارا، فاصله تا مرکز شهر ، ۴۰ کیلومتر