ایجاد ۶ هزار شغل در اردبیل/رفع ۱۰ درصد بیکاری به همت بنیاد برکت به گزارش اخبار اردبیل  , به گزارش خبرنگار هاریکا، مهدی افتخاری در نشست خبری با خبرنگاران در اردبیل از افزایش ۳ برابری طرح‌های اشتغالزایی ستاد اجرای فرمان امام (ره) خبر داد و اظهار کرد: طبق پیش‌بینی‌ها و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای سال […]

ایجاد ۶ هزار شغل در اردبیل/رفع ۱۰ درصد بیکاری به همت بنیاد برکت

به گزارش اخبار اردبیل  , به گزارش خبرنگار هاریکا، مهدی افتخاری در نشست خبری با خبرنگاران در اردبیل از افزایش ۳ برابری طرح‌های اشتغالزایی ستاد اجرای فرمان امام (ره) خبر داد و اظهار کرد: طبق پیش‌بینی‌ها و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای سال ۱۴۰۰ به همت ستاد اجرای فرمان امام (ره) و با هم‌افزایی بنیاد برکت تعداد ۲ هزار طرح اشتغالزایی در مناطق محروم و نیازمند استان اردبیل اجرا می‌شود.
وی با اشاره به ظرفیت اشتغال این طرح‌ها افزود: ظرفیت مجموع طرح‌های در دستور کار ستاد اجرای فرمان امام در استان ۶ هزار نفر است.
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان آغاز طرح اشتغالزایی اجتماع‌محور در استان اردبیل را مربوط به اوایل سال ۱۳۹۸ دانست و گفت: به دلیل شیوع بیماری کرونا در یک مقطعی مشخص اجرای طرح‌های اشتغالزایی این ستاد با وقفه مواجه بود که امسال در پی جبران این دیرکردها هستیم.
افتخاری تصریح کرد: از نیمه دوم ۹۸ تا نیمه نخست ۹۹ تعداد طرح‌های اجرایی در استان ۷۰۰ مورد بود که میزان اشتغال این تعداد از طرح‌ها نیز در مجموع ۲ هزار نفر بود در حالی که همزمان با اجرای این طرح در استان سقف اشتغال طرح‌های بنیاد برکت و ستاد اجرای فرمان امام در کل کشور ۲۰۰ هزار مورد برآورد شده است.
به گفته این مسئول برنامه‌ریزی مجموع اشتغالزایی ستاد اجرای فرمان امام و بنیاد برکت در کشور برای سالجاری ۲۷۰ هزار مورد خواهد بود.
افتخاری از ارائه وام‌های کم‌بهره برای طرح‌های اشتغالزا در شهرهای استان خبر داد و اضافه کرد: سال گذشته سقف مبلغ تسهیلات ستاد فرمان امام ۴۰ میلیون تومان بود که امسال این میزان با افزایش چند درصدی به ۵۰ میلیون تومان با بهره ۴ درصدی رسیده است.
۱۰ درصد بیکاری جوانان رفع می‌شود
وی همچنین اذعان کرد: با توجه به عدم اجرای طرح اشتغالزایی ستاد فرمان امام در برخی شهرهای استان ما در سال گذشته موفق به اجرای این طرح در دو شهر خلخال و کوثر شدیم که در مجموع ۱۳۰ مورد وام برای طرح‌های اشتغالزایی این دو شهر پرداخت شد.
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان اردبیل گفت: با ایجاد طرح‌های اشتغالزایی در سال جاری سقف اشتغال ایجاد شده در استان به ۸ هزار مورد می‌رسد که با عملیاتی کردن برنامه اشتغال امسال ۱۰ درصد از آمار کل بیکاری استان جبران می‌شود.
افتخاری همچنین به آموزش و جذب تسهیل‌گران در شهرهای استان اشاره و خاطرنشان کرد: تسهیل‌گران باسابقه و منتخب پس از گزینش و سپری کردن دوره‌های آموزشی منسجم و کارآمد و در انتها با اخذ آزمون و تأیید نهایی پس از نیازسنجی مناطق مختلف شهرهای استان در مناطق معین مشغول به فعالیت می‌شوند.
وی مناطق هدف در استان اردبیل را روستاهای حومه شهرهای استان دانست و یادآور شد: طبق سیاست ابلاغی و تأکیدات مقام معظم رهبری مناطق و روستاهای محروم و کم‌برخوردار در اولویت اجرای طرح‌های اشتغالزایی اجتماع‌محور ستاد اجرای فرمان امام (ره) قرار دارد که تمامی این فعالیت‌ها با همکاری و تعامل بنیاد برکت اجرا می‌شود.