افزایش ۳ برابری صادرات سیب‌زمینی از اردبیل به گزارش اخبار اردبیل  , به گزارش خبرگزاری هاریکا، ارژنگ عزیزی در جلسه اختصاصی بررسی راهکار عملی برای فروش سیب‌زمینی‌های انبار شده در استان اظهار کرد: گشایش بسیار خوبی در صادرات این محصول هماهنگی شده است و این هماهنگی با پیگیری مسئولان استان به ویژه استاندار اردبیل و […]

افزایش ۳ برابری صادرات سیب‌زمینی از اردبیل

به گزارش اخبار اردبیل  , به گزارش خبرگزاری هاریکا، ارژنگ عزیزی در جلسه اختصاصی بررسی راهکار عملی برای فروش سیب‌زمینی‌های انبار شده در استان اظهار کرد: گشایش بسیار خوبی در صادرات این محصول هماهنگی شده است و این هماهنگی با پیگیری مسئولان استان به ویژه استاندار اردبیل و نمایندگان در مجلس شورای اسلامی صورت گرفته است.

وی افزود: برابر اعلام گمرک صادرات حدود سه برابر افزایش نسبت به سال ۹۸ به ۱۲۶ هزار تن رسیده و هم اکنون نیز صادرات این محصول از انبارهای سرد مکانیزه ادامه دارد.

عزیزی ادامه داد: در بازار داخلی هم علیرغم اینکه مصرف خوراکی این محصول بواسطه شرایط خاص کرونایی و نیمه فعال بودن غذا خوری ها و تالارهای پذیرایی نسبت به سنوات گذشته کاهش پیدا کرده ولی میزان جذب واحدهای فرآوری این محصول روند افزایشی دارد.

وی گفت: با توجه به هماهنگی‌های انجام شده با واحدهای تولیدی این روند تداوم خواهد داشت ولی برای تحریک تقاضا و امکان عرضه مستقیم از سوی تولیدکنندگان و یا شبکه تعاونی و روستایی هماهنگی لازم انجام شده است.

معاون اقتصادی استاندار اردبیل تصریح کرد: قرار است فرمانداران شهرستان‌ها با همکاری شهرداری‌ها مکان‌های مناسب را برای عرضه مستقیم در اختیار افراد متقاضی قرار دهند.

وی افزود: برای عرضه مستقیم و حمایت تولید کنندگان شبکه‌های تعاونی روستایی نیز برای توزیع در قالب روستا بازار و یا در اختیار قرار دادن غرفه‌های رایگان در کنار روستا بازار اعلام آمادگی کرده‌اند.