افزایش ۲۰ درصدی مصرف برق در اردبیل به گزارش اخبار اردبیل  , ناصر عبداللهیان در گفت‌وگو با خبرنگار هاریکا، اظهار کرد: با توجه به در پیش بودن تابستان گرم و افزایش مصرف برق به ویژه لوازم برقی نظیر تجهیزات سرمایشی، برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده تا در ایام پیک مصرف مشکلی از لحاظ خاموشی‌ها نداشته باشیم. وی […]

افزایش ۲۰ درصدی مصرف برق در اردبیل

به گزارش اخبار اردبیل  , ناصر عبداللهیان در گفت‌وگو با خبرنگار هاریکا، اظهار کرد: با توجه به در پیش بودن تابستان گرم و افزایش مصرف برق به ویژه لوازم برقی نظیر تجهیزات سرمایشی، برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده تا در ایام پیک مصرف مشکلی از لحاظ خاموشی‌ها نداشته باشیم.
وی تصریح کرد: ما تابستان سختی را در پیش رو داریم و باید با همراهی تمام مشترکان برق صنعتی، تجاری، خانگی و ادارات بتوانیم مصرف برق را به شکل بهینه مدیریت کنیم.
معاون بهره‌برداری شرکت توزیع برق استان اردبیل گفت: بر اساس اعلام هواشناسی ما با کاهش ۳۰ تا ۳۵ درصدی بارش‌ها روبه‌رو هستیم و در کنار آن ظرفیت تولید برق در نیروگاه‌های برق آبی تا ۳۵ درصد کاهش یافته است.
عبداللهیان افزود: کشاورزان نیز به شکل زودهنگام نسبت به بهره‌برداری از چاه‌های کشاورزی در سطح استان اقدام کردند که این امر نیز به افزایش مصرف برق در استان منجر شده است.
وی افزایش پنج تا شش درجه‌ای دمای هوا را نیز یکی دیگر از عوامل مؤثر در شرایط بحرانی تولید و مصرف برق در تابستان گرم اعلام کرد و ادامه داد: به ازای هر درجه افزایش دما، ما با یک‌هزار مگاوات افزایش مصرف در شبکه سراسری روبه‌رو می‌شویم که این شرایط وضعیت بحرانی و تداوم خاموشی‌ها را به وجود می‌آورد.
عبداللهیان به افزایش مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز اشاره کرد و گفت: همه این شرایط دست به دست هم داده تا ما با افزایش ۲۰ درصدی مصرف برق در استان روبه‌رو باشیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: نسبت به سال‌های گذشته ما شرایط سخت‌تری را در تابستان گرم پیش رو پیش‌بینی می‌کنیم که در صورت همراهی مشترکان قطعاً از این اوضاع با کمترین خاموشی عبور خواهیم کرد.
عبداللهیان اضافه کرد: در قالب تفاهمنامه‌ای که با مشترکان صنعتی، کشاورزی، اداری و خدماتی به امضا رسیده، انتظار می‌رود در تابستان امسال مدیریت بهینه مصرف برق را شاهد باشیم.
وی توزیع و انتقال برق را به صورت شبکه سراسری یادآور شد و بیان کرد: هر چند استان اردبیل در تولید انرژی برق یکی از استان‌های پیشرو است اما با توجه به اینکه تمامی تولیدات در یک شبکه سراسری قرار می‌گیرد و بهره‌برداری از آن نیز در این بستر انجام می‌شود، انتظار می‌رود در شبکه سراسری برق مدیریت بهینه‌ای را شاهد باشیم.
عبداللهیان ادامه داد: در همه کشورهای دنیا با استفاده از روش مدیریت برق سعی می‌شود تا ایام پیک که ۳۰۰ ساعت است، به شکل صحیح و به سلامت عبور داده شوند تا با کمترین خاموشی و کاهش هزینه‌های اضافی بتوان از پیک مصرف گذر کرد.
وی در ادامه تصریح کرد: به خاطر ۳۰۰ ساعت پیک مصرف سالانه، سرمایه‌گذاری کلان در احداث نیروگاه‌ها عقلانی و منطقی به نظر نمی‌رسد و بهتر است همه مشترکان نسبت به مدیریت مصرف در این ایام اقدام کنند.
معاون بهره‌برداری شرکت توزیع برق استان اردبیل به سهمیه ابلاغی به استان‌ها بر اساس شرایط مصرف و تعداد مشترکان را یادآور شد و گفت: قطعاً تمام تلاش ما بر این خواهد بود تا با همراهی مشترکان خانگی، صنعتی و کشاورزی بتوانیم یک مدیریت درست و بهینه را شاهد باشیم.