اشتغال ۱۱۰ هزار کارگر بیمه شده اجباری در اردبیل به گزارش کانال خبری ایران در کانال اخبار اردبیل  به گزارشهاریکا خبر، بهروز رحیم‌زاده ظهر یکشنبه در آئین معارفه مدیران کل جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی و فنی و حرفه‌ای استان اردبیل اظهار کرد: ۲۲ هزار واحد کارگاهی در استان اردبیل فعال است که در […]

اشتغال ۱۱۰ هزار کارگر بیمه شده اجباری در اردبیل

به گزارش کانال خبری ایران در کانال اخبار اردبیل  به گزارشهاریکا خبر، بهروز رحیم‌زاده ظهر یکشنبه در آئین معارفه مدیران کل جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی و فنی و حرفه‌ای استان اردبیل اظهار کرد: ۲۲ هزار واحد کارگاهی در استان اردبیل فعال است که در این واحدها ۱۱۰ هزار کارگر بیمه شده فعالیت می‌کنند.

وی به سرعت عمل رسیدگی به پرونده‌های شکایت کارگری در استان اشاره کرد و گفت: ۹ هزار پرونده شکایت کارگری و کارفرمایی در سال‌جاری در مراجع حل اختلاف مورد رسیدگی قرار گرفته است.

این مسئول فعالیت ۲۵۰ تشکل کارگری و کارفرمایی را در استان یادآور شد و تصریح کرد: این تشکل‌ها با فعالیت گسترده سعی می‌کنند تا مدافع حق و حقوق نیروهای کارگری و کارفرمایی در بخش‌های مختلف باشند.

رحیم زاده پرداخت مقرره بیمه بیکاری را برای ۲ هزار نفر در استان اردبیل یادآور شد و افزود: در بخش تعاون ۲ هزار شرکت تعاونی فعالیت خود را انجام می‌دهند که ۱۷ درصد اشتغال استان در این حوزه است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با هدف صیانت از نیروی کار ۲۵ هزار بازرسی از واحدهای تولیدی و صنعتی در استان انجام شده تا حق و حقوق نیروهای کارگری مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل اضافه کرد: گستردگی فعالیت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به حدی است که ما در قالب شورای هماهنگی این وزارتخانه سعی می‌کنیم تا برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌های مناسبی را انجام دهیم.

 
2022-03-13 21:57:09