اردبیل به ۶۲۷ کیلومتر بزرگراه نیازمند است به گزارش اخبار اردبیل  , علی یوسف‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار هاریکا، اظهار کرد: در همه مناطق شمال و جنوب استان طرح‌های توسعه بزرگراهی با پیشرفت قابل قبول در حال انجام است و ما همچنان در استان از دسترسی به آزاد راه محروم هستیم. وی تصریح کرد: با […]

اردبیل به ۶۲۷ کیلومتر بزرگراه نیازمند است

به گزارش اخبار اردبیل  , علی یوسف‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار هاریکا، اظهار کرد: در همه مناطق شمال و جنوب استان طرح‌های توسعه بزرگراهی با پیشرفت قابل قبول در حال انجام است و ما همچنان در استان از دسترسی به آزاد راه محروم هستیم.
وی تصریح کرد: با توجه به تردد بالای خودروها در جاده‌ها برای توجیه‌پذیر بودن احداث آزاد راه از یک مبدأ به مقصد مشخص همچون اردبیل به زنجان ضرورت دارد در آینده با تحقق طرح‌های توسعه بزرگراهی بتوانیم نسبت به احداث آزاد راه‌ها نیز اقدامات و پیگیری‌های مورد نظر را انجام دهیم.
معاون ساخت و مهندسی راه و شهرسازی استان اردبیل به نهضت شروع شده در استان با هدف توسعه بزرگراه‌ها اشاره کرد و گفت: از ۸۱۲ کیلومتر نیاز استان به بزرگراه ۱۸۵ کیلومتر در حال حاضر در حال بهره‌برداری است و ۲۷۸ کیلومتر نیز در مرحله اجراست.
یوسف‌زاده نیاز استان را به ۶۲۷ کیلومتر بزرگراه با هدف ارتقا ایمنی ترددها یادآور شد و افزود: از محورهای اردبیل به سرچم گرفته تا اردبیل به مشگین‌شهر، پارس‌آباد به سربند و سربند به مشگین‌شهر، امیرکندی به رضی و اتصال آن به بزرگراه گرمی به بیله‌سوار از جمله این پروژه‌هاست که در صورت تکمیل و بهره‌برداری در سال‌های آینده می‌تواند خطر تصادفات و تلفات رانندگی را به حداقل برساند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: بعد از مطالعات امکان‌سنجی و همچنین رعایت الزامات زیست‌محیطی و پدافند غیرعامل با صدور مجوز ماده ۲۳ عملیات احداث این بزرگراه‌ها آغاز شده و در حال حاضر نیز با سرعت اجرای طرح‌های بزرگراهی به انجام می‌رسد.
یوسف‌زاده از صدور مجوزهای قانونی و برخورداری این پروژه‌ها از منابع ملی خبر داد و اضافه کرد: با تلاش استاندار اردبیل و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل در همه مسیرهای استان تأمین منابع مالی برای احداث بزرگراه در دستور کار قرار گرفته به گونه‌ای که اعتبار ۲۱ میلیارد تومانی تخصیص یافته به این حوزه در سال ۹۶ هم اکنون در پایان سال مالی به ۳۰۰ میلیارد تومان تخصیص اعتبار ارتقا یافته است.
وی به پایین بودن میزان توسعه بزرگراه‌ها در استان اردبیل در سال‌های گذشته اشاره کرد و ادامه داد: با طرح‌هایی که در حال اجراست، امیدواریم در سال‌های آینده به میانگین کشوری دست پیدا کنیم تا در تردد هموطنان ایمنی و امنیت خاطر بیشتر فراهم آید.
معاون ساخت و مهندسی راه و شهرسازی استان اردبیل بیان کرد: در بین ۳۲ استان کشور، اردبیل با جذب و تخصیص ۳۰۰ میلیارد تومانی اعتبارات ملی در بین استان‌های کشور جایگاه اول را دارد و استان دوم با فاصله فاحش و با جذب ۱۳۴ میلیارد تومان در ردیف بعدی قرار دارد.