آمار بهبود یافتگان کرونایی در اردبیل از آمار بستری‌ها پیشی گرفت به گزارش اخبار اردبیل  , شهرام حبیب‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار هاریکا، با بیان اینکه در هفته گذشته شاهد کاهش تدریجی آمار مبتلایان به بیماری کرونا در استان اردبیل هستیم اظهار کرد: علت قطع زنجیره شیوع کرونا اعمال […]

آمار بهبود یافتگان کرونایی در اردبیل از آمار بستری‌ها پیشی گرفت

به گزارش اخبار اردبیل  , شهرام حبیب‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار هاریکا، با بیان اینکه در هفته گذشته شاهد کاهش تدریجی آمار مبتلایان به بیماری کرونا در استان اردبیل هستیم اظهار کرد: علت قطع زنجیره شیوع کرونا اعمال محدودیت‌ها و تعطیلی اصناف در هفته‌های گذشته است و امیدواریم با بازگشایی مراکز پرتردد مردم همچنان بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی ادامه دهند.
وی با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین نگرانی پیش روی کادر درمان و ستاد کرونا استان تعطیلات پیش روی عید سعید فطر می‌باشد افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد در صورت برگزاری مهمانی‌ها و یا دورهمی‌های عید فطر آمار مبتلایان در استان به وضعیت قبلی بازگشته و مجدداً وارد پیک جدیدتری از بیماری شویم.
حبیب زاده به روند واکسیناسیون گروه‌های پر خطر و سالمندان بالای ۷۰ سال نیز اشاره کرد و گفت: تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری واکسیناسیون سالمندان بالای ۷۰ سال انجام خواهد شد و این افراد جهت دریافت واکسن کرونا باید به مراکز بهداشت مراجعه و یا در نوبت در یافت پیامک از طریق مراکز بهداشتی استان باشند.
برگزاری دورهمی های عید فطر کرونا را وارد موج جدید خواهد کرد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در ادامه به تشریح آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان اردبیل پرداخت و افزود: در ۲۴ ساعته گذشته ۱ بیمار براثر بیماری کرونا جان باخت و در حال حاضر نیز ۷۴ نفر از هم استانی‌هایمان در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بستری بوده که حال عمومی آنان وخیم گزارش شده است.
‎ وی با اشاره به بستری ۳۹۴ بیمار در بیمارستان‌های استان اردبیل، ادامه داد: در ۲۴ ساعته گذشته ۵۱ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌های استان اردبیل بستری شدند و ضروری است تا مردم در خانه ماندن و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در ایام تعطیلات عید سعید فطر در اولویت قرار دهند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از بهبودی نسبی و ترخیص ۵۶ بیمار کرونایی در شبانه روز گذشته در اردبیل خبر داد و گفت: امیدواریم با افزایش آمار بهبود یافتگان در هفته اخیر ظرفیت تخت‌های بیمارستانی نیز افزایش یابد.
حبیب زاده با تشریح وضعیت شیوع کرونا در شهرستان‌های استان اردبیل، تصریح کرد: هم اکنون شهرستان‌های اردبیل، پارس آباد، مشگین شهر و خلخال در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های گرمی، بیله سوار، نیر، نمین، سرعین، کوثر و اصلاندوز در وضعیت زرد شیوع بیماری کرونا قرار دارند.