همایش بین‌المللی اربعین سرآمد همایش‌های دانشگاه محقق اردبیلی به گزارش اخبار اردبیل  , به گزارش خبرنگار هاریکا، عزیز حبیبی ظهر یکشنبه در همایش بین‌المللی «اربعین حسینی تجلی‌گاه ارزش‌های آسمانی و بشری» در دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: امروز افتخار می‌کنیم که جمعی از فرهیختگان و اساتید برجسته کشوری و استانی گردهم آمدند تا با محوریت […]

همایش بین‌المللی اربعین سرآمد همایش‌های دانشگاه محقق اردبیلی

به گزارش اخبار اردبیل  , به گزارش خبرنگار هاریکا، عزیز حبیبی ظهر یکشنبه در همایش بین‌المللی «اربعین حسینی تجلی‌گاه ارزش‌های آسمانی و بشری» در دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: امروز افتخار می‌کنیم که جمعی از فرهیختگان و اساتید برجسته کشوری و استانی گردهم آمدند تا با محوریت قیام سیدالشهدا (ع) بار دیگر عظمت و اقتدار این نهضت عظیم را به صورت علمی به رخ جهانیان بکشانند.

وی تصریح کرد: دانشگاه محقق اردبیلی همه ساله در حوزه‌های مختلف همایش‌های بین‌المللی و ملی را برگزار می‌کند که همایش بین‌المللی اربعین حسینی سرآمد این همایش‌ها بوده و قطعاً تداوم آن در سال‌های آینده به زنده نگه داشته شدن مکتب حسینی کمک خواهد کرد.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی یاد و خاطره شهدای گرانقدر هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشت و گفت: قطعاً این شهدا پیرو سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) بودند که بی‌ادعا، با روحیه بسیجی و فرهنگ عاشورایی در صحنه دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی مجاهدتی بی‌نظیر انجام دادند.

حبیبی افزود: در قالب این همایش سعی می‌شود با محوریت نهضت سیدالشهدا و اربعین حسینی مسائل به صورت علمی و پژوهشی مطرح شده و در پنج محور مباحث با حضور دانشمندان، محققان و برجستگان مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: نهضتی که امام حسین (ع) آغاز کرده همچنان در برچیده شدن نظام کفر و ظلم پابرجاست به گونه‌ای که این نهضت عظیم بشریت را از جهالت روزگار نجات داده و اجازه نداد تا انسان‌ها گرفتار ضلالت و گمراهی شوند.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی اضافه کرد: در کنار انجام کارهای علمی و پژوهشی آنچه که در این حوزه مطرح است، توجه به ابعاد این نهضت ماندگار است که با انتقال پیام راستین برای نسل‌های آینده می‌توان به عظمت و عزت آن در ابعاد مختلف پرداخت تا هیچ وقت رنگ و چهره گذر روزگار به خود نگیرد.