ثبت ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تخلف سرعت غیرمجاز در جاده‌های اردبیل به گزارش اخبار اردبیل  , به گزارش خبرنگار هاریکا، کلیم الله وثوقی پیش از ظهر پنجشنبه در بازدید از محور اردبیل سرچم با بیان اینکه در مبادی ورودی و خروجی استان اردبیل بیش از ۶ میلیون تردد به ثبت رسیده است اظهار کرد: […]

ثبت ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تخلف سرعت غیرمجاز در جاده‌های اردبیل

به گزارش اخبار اردبیل  , به گزارش خبرنگار هاریکا، کلیم الله وثوقی پیش از ظهر پنجشنبه در بازدید از محور اردبیل سرچم با بیان اینکه در مبادی ورودی و خروجی استان اردبیل بیش از ۶ میلیون تردد به ثبت رسیده است اظهار کرد: جهت اندازی گیری و رصد این تعداد تردد در جاده‌های مواصلاتی استان دستگاه‌های پیشرفته و دقیقی در نقاط مختلف جاده‌ها نصب شده است.
وی با اشاره به اینکه ثبت ترددها در جاده‌های مواصلاتی و بررسی آمار در ۶ ماه گذشته سال صورت گرفته است افزود: بر اساس بررسی راهداران و ثبت دستگاه‌های پیشرفته جاده‌ها محورهای بران قره آغاج در مسیر پارس آباد – مشکین شهر کنگرلو و گرمی بیله سوار دارای بیشترین تخلف تردد سرعت غیرمجاز هستند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل تمام تلاش این مجموعه را تأمین ایمنی مسافران و رانندگان در جاده‌ها عنوان کرد و گفت: در این زمینه دوره‌های آموزش‌های متعددی در ارگان‌ها و سازمان‌ها انجام گرفته تا رانندگان بیش‌تر با نحوه رانندگی مطمئن و ایمن در جاده‌ها آشنا شوند.
وثوقی بیش‌ترین موارد تخلف و بی دقتی رانندگان در جاده‌ها را اعلام کرد و ادامه داد: بر اساس آمار ثبت شده عدم رعایت فاصله طولی، عدم رعایت سرعت مطمئنه و سبقت‌های غیرمجاز بیش‌ترین تخلفات حادثه‌ساز جاده‌های استان اردبیل است.
وی به ارسال آمار و تخلفات جهت اعمال قانون به پلیس راه کشور اشاره کرد و افزود: ۷۴ دستگاه تردد شمار و ۳۶ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور سرعت در محورهای مواصلاتی استان فعال است.
عضو شورای اداری استان اردبیل بیشترین تردد ۶ ماه گذشته استان را مربوط به محورهای رفت و برگشت اردبیل آستارا – اردبیل و اردبیل مغان دانست و بیان کرد: در مدت یاد شده ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تردد تخلف سرعت غیرمجاز نیز در استان ثبت شده است.
وی سرعت متوسط استان ۷۱ کیلومتر بر ساعت است را اعلام کرد و تصریح کرد: امیدواریم با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی توسط رانندگان و افزایش ایمنی و هوشمند سازی جاده‌ها شاهد کاهش جرایم رانندگی باشیم.