افزایش مرگ و میر تا ۲۶ درصد در اردبیل به گزارش اخبار اردبیل  , شهرام رسولی در گفت‌وگو با خبرنگار هاریکا، اظهار کرد: بخشی از این افزایش مرگ و میر و فوتی‌ها مربوط به شرایط کرونایی است و بخشی نیز مربوط به شرایط عادی در استان در ثبت روزانه مرگ و میرها و فوتی‌ها در […]

افزایش مرگ و میر تا ۲۶ درصد در اردبیل

به گزارش اخبار اردبیل  , شهرام رسولی در گفت‌وگو با خبرنگار هاریکا، اظهار کرد: بخشی از این افزایش مرگ و میر و فوتی‌ها مربوط به شرایط کرونایی است و بخشی نیز مربوط به شرایط عادی در استان در ثبت روزانه مرگ و میرها و فوتی‌ها در استان است.

وی با بیان اینکه در نیمه اول امسال در نقطه مقابل افزایش فوتی‌ها روند نزولی را در زاد و ولد شاهد بودیم، تصریح کرد: روند تولد نوزادان در این استان با شیب کاهشی به ۱.۵ درصد تنزل پیدا کرده است.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل در مورد ثبت آمار ازدواج و طلاق نیز گفت: میزان ثبت ازدواج در نیمه اول سال جاری ۱.۵ درصد افزایش یافته اما در بحث طلاق تغییر چندانی را در آمار امسال نسبت به سال گذشته شاهد نیستیم.

رسولی افزود: در حال حاضر بیش از ۹۵ درصد ثبت وقایع حیاتی در موعد مقرر ۱۵ روز انجام می‌شود و ما کمترین تعلل و تأخیر را در این حوزه شاهد هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: اداره کل ثبت احوال به صورت دقیق آمار وقایع چهارگانه را در اختیار مراجع ذیربط قرار می‌دهد و هیچ مشکلی در ثبت این آمار و ارائه اطلاعات به نهادهای مرتبط وجود ندارد.

رسولی در مورد آخرین وضعیت تغییر شناسنامه‌های کاغذی به مکانیزه اضافه کرد: در این زمینه با توجه به افزایش مراجعین ما تاکنون موفق شدیم ۸۵ درصد تعویض شناسنامه‌های قدیمی را به مکانیزه شاهد باشیم.

وی بیان کرد: ثبت‌نام برای دریافت کارت ملی در استان انجام شده و ۱۰ درصد جمعیت در انتظار دریافت کارت ملی هستند که با تفاهم سازمان برنامه و بودجه تلاش بر این است تا صدور کارت ملی هوشمند تا آخر امسال برای این افراد به انجام برسد.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل ادامه داد: در صورت تحقق این امر میزان صدور کارت ملی هوشمند از ۸۶ درصد فعلی به ۹۶ درصد افزایش می‌یابد که انتظار می‌رود تا آخر امسال این آمار تحققی عینی پیدا کند.