۴۰۰ تن میوه شب عید در کردستان توزیع شد به گزارش سایت خبری هاریکا از اخبار کردستان ،معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان از توزیع ۴۰۰ تن سیب و پرتقال تنظیم بازار در کردستان خبر داد. بختیار خلیقی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره […]

۴۰۰ تن میوه شب عید در کردستان توزیع شد

به گزارش سایت خبری هاریکا از اخبار کردستان ،معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان از توزیع ۴۰۰ تن سیب و پرتقال تنظیم بازار در کردستان خبر داد.

بختیار خلیقی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه طرح توزیع میوه شب عید از ۲۵ اسفند در استان آغاز شده است،گفت : در راستای اجرای این طرح ۹۵۰ تن میوه شب عید شامل ۶۵۰ تن پرتقال و ۳۰۰ تن سیب در استان تامین شده است.

خلیقی با اشاره به اینکه این میوه ها در ۷۸ غرفه مستقر در سطح استان عرضه می شوند، افزود: از ابتدای آغاز این طرح تاکنون ۲۵۰ تن پرتقال و ۱۵۰ تن سیب در این غرفه ها توزیع و به مردم عرضه شده است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با اعلام اینکه از ابتدای طرح تاکنون این میوه‌ها با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار توزیع شدند و تغییری در آن ایجاد نشده است،اضافه کرد: هر کیلوگرم پرتقال به قیمت ۱۱۵ هزار ریال و سیب زرد هم به قیمت ۱۰۰ هزار ریال و هر کیلوگرم سیب قرمز هم به قیمت ۸۰ هزار ریال توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه طرح توزیع میوه شب عید تا ۱۵ فروردین سال جاری ادامه دارد، گفت: علاوه بر این طرح، سه طرح دیگر تنظیم بازار هم در استان به اجرا درآمده است.

خلیقی خاطر نشان کرد: فروش فوق العاده در سطح واحدهای صنفی، تامین و توزیع کالاهای اساسی ازجمله برنج، روغن، شکر و قند با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار و طرح ویژه نظارتی نوروز۱۴۰۰ از دیگر طرح‌های به اجرا درآمده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در راستای تنظیم بازار ایام عید امسال است.

۷۰ هزار و ۷۹۲ واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد و از این تعداد بیش از ۳۰ هزار واحد در مرکز استان مستقر هستند که سه درصد از این واحدهای صنفی را فروشگاه های متوسط و زنجیره ای تشکیل داده است.