ویژگی‌هایی که درباره ۴ تور آسیایی لوکس باید بدانید ۴ تور آسیایی گران قیمت همگی در بخش شرقی قاره قرار دارند. تور مالزی، سنگاپور، هند و بالی تعدادی از این تورهای لوکس هستند. اما به نظر شما چرا چنین تور‌هایی قیمت بالاتری نسبت به سایرین دارند؟ محدودیت پروازها، قیمت بالای هتل‌های لوکس، فاصله تا این […]

ویژگی‌هایی که درباره 4 تور آسیایی لوکس باید بدانید

4 تور آسیایی گران قیمت همگی در بخش شرقی قاره قرار دارند. تور مالزی، سنگاپور، هند و بالی تعدادی از این تورهای لوکس هستند. اما به نظر شما چرا چنین تور‌هایی قیمت بالاتری نسبت به سایرین دارند؟ محدودیت پروازها، قیمت بالای هتل‌های لوکس، فاصله تا این مقاصد و ترکیبی بودن برخی از آن‌ها، از جمله دلایل برای هزینه بالای چنین تورهایی است. در ادامه مطلب قصد بررسی هر یک از این تورها را به صورت جداگانه داریم.

وجه اشتراکی که بین تمامی این 4 تور وجود دارد

همه‌ی این 4 تور آسیایی ذکر شده اشتراکات زیادی با یک‌دیگر دارند. در واقع وجود برخی از چنین اشتراکاتی باعث ایجاد تمایز از نظر قیمت بین این تورهای آسیایی با سایرین شده است.

برگزاری تورها با پرواز ماهان

تمامی این تورها با پرواز ماهان به مقاصد مورد نظر برگزار می‌شوند. در صورت تکمیل ظرفیت پروازهای ماهان به مقصد مورد نظر شما، باید پروازهای خارجی را رزرو نمایید. البته این پروازها قیمت بالاتری نیز دارند. برای اینکه بتوانید هر یک از این تورها را با قیمت کم‌تری رزرو کنید، باید حدود 2 هفته قبل از سفر اقدام نمایید.

فاصله پروازی زیاد از تهران تا مقاصد مورد نظر

با توجه به اینکه با رزرو تور بالی و سنگاپور باید به کوالالامپور بروید؛ بنابراین عملا فاصله پروازی این تورها با یکدیگر تفاوتی ندارند. تمامی پروازها از تهران به مقثد کوالالامپور حدود 8 ساعت زمان می‌برد. همچنین مدت زمان پرواز تهران دهلی نیز حدود 4 ساعت است. بنابراین در صورت رزرو یک تور آسیایی در شرق قاره باید خود را برای یک پرواز نسبتا طولانی آماده کنید.

این 4 تور آسیایی 8 یا 15 روزه برگزار می‌شوند

با توجه به محدودیت پروازهای ایرانی، این تورها به مدت 8 یا 15 روز برگزار می‌شوند. به همین دلیل امکان رزرو این تورها در مدت زمان کم‌تر از 8 روز وجود ندارد.

برای 3 تور، تابستان بهترین زمان سفر است

بهترین زمان سفر برای تور بالی از نظر آب و هوا فصل تابستان است. البته قیمت این تورها در این فصل بیشتر از همیشه می‌شود. به دلیل اینکه این مناطق توریستی در همسایگی یکدیگر قرار دارند، فصل بارش باران در آن‌ها نیز باهم تفاوتی ندارد. اغلب بارش‌های این مناطق در فصل پاییز و زمستان رخ می‌دهد؛ به همین دلیل نیز تعداد گردشگران این کشورها در این فصول کاهش می‌یابد.

مالزی تور آسیایی محبوب‌ بین ایرانی‌ها

با وجود اینکه قیمت تورهای مالزی گران است اما گردشگران ایرانی علاقه‌ی زیادی برای رزرو این تور آسیایی دارند. به همین دلیل باید اطلاعاتی را درباره دلایل تغییر قیمت تور مالزی بدانید. به کمک دانستن این موضوعات تور آسیایی ارزان‌تری رزرو می‌کنید.

قیمت بالای هواپیماهای مقصد مالزی

یکی از دلایل اصلی قیمت بالای تورهای مالزی، هزینه بالای پروازها به این شهر است. البته قیمت پروازهای ایرانی و ترکی به مقصد این کشور پایین‌تر است. پروازهای ایرانی به مقصد این کشور جمعه انجام می‌شود. همچنین پروازهای خارجی را نیز ایرلاین‌هایی از کشورهای ترکیه، قطر و  امارات به صورت هر روزه و با چند توقف برگزار می‌کنند.

 

هتل‌های 4 و 5 ستاره در دسترس مسافران است

اغلب پکیج‌های تور مالزی با هتل‌های 4 یا 5 ستاره بسته می‌شوند. البته تعداد معدودی از تورهای مالزی نیز با هتل‌های 3 ستاره برگزار می‌گردد. تمامی این هتل‌ها در طول اقامت فقط صبحانه را برای مسافرین سرو می‌کنند.

تور سنگاپور فقط به صورت ترکیبی برگزار می‌شود

تورهای این کشور اغلب با پوکت، مالزی یا بالی به صورت ترکیبی برگزار می‌گردد. عموما نیمی از مدت زمان اقامت مسافرین در این تور آسیایی در سنگاپور و نیمه‌ی دیگر در کشور همسایه دیگر خواهد بود. این موضوع یکی از دلایل اصلی قیمت بالای تور سنگاپور است. البته تغییرات قیمت این تور به هتل‌ها نیز در این کشور بستگی دارد.

قیمت بالای هتل‌های لوکس سنگاپور

در سنگاپور نیز هتل‌های لوکس به مسافران تورهای این کشور خدمات ارائه می‌دهند. با این تفاوت که برخی از اقامتگاه‌های این کشور مانند هتل رویال فولبرد هستند. مهم‌ترین هتل این کشور مارینا بی سندز است که در بالای برج‌ها یک استخر برای میهمانان نیز قرار داده شده است.

 

 

تورهای هند سه‌شنبه‌ها و جمعه‌ها برگزار می‌شود

تورهای هند را به دلیل اینکه پروازهای آن فقط در روزهای سه‌شنبه و جمعه انجام می‌شود، در چنین روزهایی برگزار می‌گردد. البته به غیر از وجود محدودیت پروازها و آب و هوا، بالابودن قیمت این تور دلیل دیگری نیز دارد. آن دلیل هم ترکیبی بودن اغلب تورهای هند است. در واقع شما با رزرو تور هند به جای تماشای یک شهر، به دیدن 3 شهر از این کشور خواهید رفت.

بهترین زمان سفر به هند متفاوت با 3 تور دیگر است

برخلاف 3 تور آسیایی دیگر که تابستان بهترین زمان سفر به آن مناطق است، بهترین زمان برای سفر به هند پاییز و زمستان خواهد بود. دلیل این موضوع نیز گرمای زیاد تابستانی در شهرهای دهلی، آگرا و جیپور است؛ بنابراین بهتر است تور مثلث طلایی هند را در 6 ماهه‌ی دوم سال رزرو نمایید. البته در این زمان هوا خنک‌تر و قیمت تور نیز بالاتر می‌باشد.

مسیر تور بالی از کوالالامپور میگذرد

تور بالی نیز مانند سنگاپور به صورت ترکیبی برگزار می‌شود. همچنین هیچ یک از پروازهای ایرانی مستقیما به بالی نمی‌روند؛ بنابراین به دلیل قیمت بالای پروازهای خارجی باید از فرودگاه کوالالامپور گذر کنید. تمامی پروازهای ایرانی در شهر کوالالامپور فرود می‌آیند و سپس مسافرین با یک پرواز خارجی به بالی سفر می‌کنند.

 

از هتل‌های استخردار بالی استفاده کنید

یکی از جذابیت‌های تور آسیایی بالی وجود هتل‌های استخردار با چشم‌انداز جنگل و درختان است. یکی از این اقامتگاه‌ها، هتل لوکس هنگینگ گاردن می‌باشد که علاوه بر برخورداری از یک استخر نسبتا بزرگ رو باز، هر اتاق نیز یک استخر کوچک روباز دارد. البته در نظر داشته باشید که قیمت ارزان‌ترین اتاق 2 تخته این هتل 500 دلار است.

 

از چه طریقی بهترین تور آسیایی را می‌توان رزرو کرد؟

برای رزرو یک تور آسیایی با کیفیت باید به سراغ شرکت‌های معتبر گردشگری بروید. نهال گشت یکی از این شرکت‌های برتر در حوزه ارائه‌ی تور است؛ بنابراین می‌توانید بدون نیاز به مراجعه حضوری تور هند یا مالزی و یا بالی را به صورت تلفنی رزرو نمایید. همچنین می‌توانید اطلاعات مورد نیاز خود را درباره‌ی این تورهای آسیایی از طریق مشاورین نهال گشت به دست آورید.