ورود خودروهای غیربومی به سقز از فردا ممنوع است به گزارش رسانه خبری هاریکا از کانال خبری کردستان ، فرماندار ویژه سقز با اشاره به افزایش بستری‌ها و تغییر رنگ این شهرستان به نارنجی، گفت: علاوه بر منع ورود خودروهای غیربومی به شهرستان سقز، محدودیت‌های جدید کرونایی در سطح شهر اجرایی می شود. کامیل کریمیان […]

ورود خودروهای غیربومی به سقز از فردا ممنوع است

به گزارش رسانه خبری هاریکا از کانال خبری کردستان ، فرماندار ویژه سقز با اشاره به افزایش بستری‌ها و تغییر رنگ این شهرستان به نارنجی، گفت: علاوه بر منع ورود خودروهای غیربومی به شهرستان سقز، محدودیت‌های جدید کرونایی در سطح شهر اجرایی می شود.

کامیل کریمیان روز یکشنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا گفت : تمام دستگاه های اجرایی در راستای مبارزه با ویروس کرونا آماده باشند.

او با اشاره به تصمیم فوری ستاد ملی و استانی کرونا به علت تغییر رنگ شهرستان اضافه کرد: ۲ روز پیش از آغاز سال نو، نشانه های ورود به موج چهارم کرونا، مشاهده شد که به دلیل افزایش تجمع ها در اوایل سال و به ویژه برگزاری جشن های عروسی در تالارها و عدم رعایت پروتکل ها توسط مردم، بازگشت به محدودیت‌ها حتمی بود و ستادهای شهرستانی هم تابع ستاد ملی هستند.

کریمیان یادآور شد: در جلسه ستاد مقابله با کرونا، محدودیت‌های موقت اتخاذ شد که در صورت ادامه روند افزایشی بیماری، محدودیت‌ها تمدید می شود.

کریمیان رییس ستاد کرونا با بیان اینکه موقتی بودن تصمیم ها به دلیل حمایت از سلامت و اقتصاد شهرستان است اظهار امیدواری کرد که وضعیت کرونایی شهرستان، وخیم تر نشود همچنین در ادامه این جلسه مصوبات زیر اعلام شد.

مصوبات ستاد کرونای شهرستان سقز

با نظارت اصناف، صمت و اماکن، تالارهای عروسی ظرف ۷۲ ساعت آینده، تا اطلاع ثانوی تعطیل می شوند
با پیگیری میراث فرهنگی و پلیس راه، به دلیل ضرورت بازگشت مسافران به مبدا، این عزیزان چه در هتل‌ها یا مسافرخانه‌ها و … مهمان هستند باید تا ۷۲ ساعت دیگر شهرستان را ترک کنند
با نظارت اوقاف و مرکز بزرگ، برگزاری نماز جمعه و جماعت و عزا، تعطیل می باشد
با پیگیری و نظارت اصناف و صمت و بهداشت، قهوه‌خانه‌ها و مراکز بازار که محل تجمع افراد است، تعطیل می شوند
شهرداری، ورودی ماشین‌رو پارک‌ها را بسته و فعالیت بوفه ها در مراکز گردشگری و پارکها، تعطیل می شود
ورزش و جوانان، نسبت به تعطیلی تمام اماکن ورزشی استخرها و باشگاههای خصوصی و دولتی اقدام کند.
در مناطق روستایی، بخشداران از تجمع و برگزاری مراسمهای نوروزی و عروسی و عزا جلوگیری کنند
از فردا، ورود خودروهای غیر بومی به شهرستان سقز، ممنوع است
تخطی از مقررات ستاد کرونا، پیگرد قانونی دارد و از طریق دستگاه قضا، برای خاطیان، پرونده قضایی تشکیل می شود.