مکان های دیدنی و جذاب نوشهر که ارزش دیدن دارند! نوشهر، یک بندر و شهری بسیار زیبا واقع در شمال ایران است که با داشتن جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی متنوع، هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. همچنین پتانسیل بالای این شهر یک موقعیت عالی برای سرمایه گذاری پربازده و کوتاه مدت […]

مکان های دیدنی و جذاب نوشهر که ارزش دیدن دارند!

نوشهر، یک بندر و شهری بسیار زیبا واقع در شمال ایران است که با داشتن جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی متنوع، هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. همچنین پتانسیل بالای این شهر یک موقعیت عالی برای سرمایه گذاری پربازده و کوتاه مدت جهت خرید ویلا ارزان در نوشهر است.

اماکن دیدنی مهم در نوشهر اعم از دریاچه‌هایی که با آب روشن و زیبای خود، مکانی طبیعی برای پیاده‌روی، شنا و تماشای طبیعت فراهم می‌کنند، برج و قلعه‌های قدیمی که با معماری منحصر به فرد خود از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی شهر هستند، بازارچه‌های محلی که مکانی مناسب برای خرید انواع محصولات محلی و هنرهای دستی بوده و همچنین جاذبه‌های طبیعی همچون جنگل‌های شمالی، روستاهای چمستان و کوهپایه‌های البرزکه علاوه بر ارائه چشم اندازهای زیبا، امکانات ویلانشینی را نیز فراهم می‌کنند، گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

با بازدید از جوامع محلی و شرایط آب و هوایی منطقه و اماکن دیدنی نوشهر، مطابق با سلیقه خود ببینید که آیا به یک ویلای جنگلی علاقه مندید یا ویلاهای ساحل یا شهرکی نیاز شما را برطرف می‌کنند. پس از پیدا کردن ویلاهایی که با بودجه و نیازهای شما مطابقت دارند، بازدیدهای حضوری از آنها را برنامه‌ریزی کنید و سپس در صورت تمایل به خرید، می توانید مراحل مذاکره را آغاز کنید.

 

 

8 مکان جذاب و دیدنی نوشهر که باید رفت!

تمام سعی خود را کردیم تا در این مطلب بهترین و معروف ترین جاهای دیدنی نوشهر را معرفی کنیم. پس فرصت رو از دست ندید و با ادامه این مطلب جذاب همراه ما باشید.

1- ساحل نوشهر

ساحل زیبا و شنی نوشهر یکی از مقاصد معروف گردشگری این شهر است که به‌ عنوان یکی از مقاصد پرطرفدار برای تفریح و ساحل‌گردی در شمال ایران شناخته شده است. امکانات رفاهی و تفریحی زیادی در این سواحل وجود دارد که می‌توانید از آب و هوای خوب و آب‌های آبی و شن‌های سفید آن لذت ببرید و وقت خوبی را در این مکان سپری کنید. ضمن اینکه می‌توانید در اطراف سواحل نوشهر به دنبال ویلاهای ساحلی ارزان و مناسب نیز بگردید.

2- قلعه یوسف‌ بیگ نوشهر

این قلعه قدیمی یکی از جاذبه‌های تاریخی این شهر است. این قلعه که در دهه ی یکصد توسط حاج حسن پناهی ساخته شده است، امروزه به عنوان یک موزه پربازدید است. این قلعه با معماری خاص خود و موقعیت جغرافیایی در کوهستان‌های نوشهر، یکی از جاذبه‌های دیدنی این شهر است.

3- پارک جنگلی سی سنگان

حتما یک بار هم که شده نام پارک جنگلی سیسنگان را که یکی از پارکهای جنگلی جلگه‌ای شمال ایران است و در ۲۷ کیلومتری جاده نوشهر به نور قرار دارد را شنیده اید. یکی از جاذبه‌های پارک جنگلی سیسنگان نزدیکی آن به سواحل زیبای دریای خزر است و دارای 602 هکتار مساحت است که بیشترین اهمیت آن بعنوان منطقه‌ای حفاظت شده برای گونه‌های جانوری وگیاهی است.

این پارک با چشم‌اندازهای فوق‌العاده زیبا، می‌تواند یک فضای تحقیقی و آموزشی برای حفظ و پرورش جانوران و گیاهان خاص باشد. وجود حیواناتی مانند گربه جنگلی، پلنگ، روباه و خرس و درختان منحصر بفردی مانند بلوط، توسکا، افرا و شمشادهای زیبا فرصت مناسبی را جهت عکاسی و فیلمبرداری برای طبیعت گردان و علاقه‌مندان به حیات وحش پدید آورده است.

علاوه بر این، پارک جنگلی سیسنگان با دارا بودن مسیرهای پیاده‌روی و مکان‌های پیکنیک و فضاهای سبز، پارکینگ، رستوران، کافی‌شاپ، پیست اسب‌سواری و سایر امکانات تفریحی و توریستی یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری ایده‌آل خانوادگی در نوشهر است.

4- دریاچه آویدر یا آبیدر

دریاچه سد آویدر در نزدیکی روستای ملاکلا حدودا 30 کیلومتری شرق نوشهر واقع شده است. شما می‌توانید با دیدن دریاچه‌ و طبیعت بکر اطراف آن لذت ببرید و از امکانات گردشگری که در اطراف دریاچه وجود دارد از جمله سفرخانه‌ها و عکاسخانه‌های ‌سنتی، رستوران‌ها، اسب سواری، قایق سواری، دوچرخه سواری و ماهیگیری لذت ببرید و در اماکن مناسبی جهت کمپ کردن و اقامت شبانه در اطراف سد، تجربه جذاب و بی‌نظیری از سفرتان داشته باشید.

آبهای ذخیره شده در پشت سد برای آبیاری زمینهای کشاورزی اطراف مورد استفاده قرار می‌گیرد و از آنجایی که سد آویدر کمی از دریا فاصله گرفته و در ارتفاع 125 متری سطح دریا در منطقه‌ای کوهستانی قرار دارد، بنابراین از رطوبت هوا خبری نیست و بسیار خوش آب وهوا است.

5- منطقه ییلاقی جهان‌نما

این پارک جنگلی با وسعتی بیش از 70 هکتار و در دامنه‌های کوه البرز و در منطقه‌ای زیبا و طبیعت‌دار قرار دارد. این پارک با چشم‌اندازهای فوق‌العاده زیبا، مناطق پرورش جانوری و فضاهای آموزشی، مسیرهای پیاده‌روی، مکان‌های پیکنیک و فضاهای سبز، یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری ایده آل خانوادگی در نوشهر است. در این پارک امکاناتی مانند پارکینگ، رستوران، کافی‌شاپ و سایر امکانات تفریحی و توریستی نیز وجود دارد.

6- آبشار نجارده یا آلاشور

و یکی از روستای جنگلی زیبای اطراف نوشهر روستای نجارده است که حدودا 7 کیلومتر از شرق نوشهر فاصله دارد که بسیار سرسبز بوده و برای طبیعت گردی، مقصد بسیار جذابی است. یکی از رودخانه‌هایی که از دل جنگل‌های کجور سرچشمه می‌گیرد و به چند شعبه‌ مختلف تقسیم شده و در آخر به دریای مازندران می‌ریزد.

یکی از شعبات این رودخانه از اطراف روستای نجارده رد شده و آبشاری به بلندی 32 متر با نام آلاشور در دل آن قرار گرفته است. برای دسترسی به آبشار نجارده باید از دره‌ پرشیبی به نام دره مور گذشته و حدود 20 دقیق پیاده روی کنید به همین دلیل نیاز به آمادگی بدنی و تجهیزات کوهنوردی دارید.

7- روستای کندلوس

یکی از روستاهای دیدنی وتاریخی نوشهر که در بخش کجور در 75 کیلومتری نوشهر واقع شده، روستای کندلوس است. این روستا علاوه بر زیبایی و سرسبزی توصیف ناپذیرخود، شاهد تمدن‌های تاریخی بسیاری بوده و حتی آثاری از دوران قبل از میلاد مسیح هم در آن مشاهده شده است.

بافت سنتی روستا شامل خانه‌هایی با سقف چوبی و دیوارهای کاهگلی، کوچه‌های باریک سنگ‌فرش‌شده، بسیار دیدنی و چشم نواز است. آبشارها و چشمه‌‌های آب معدنی و عبور نهرهای زلال از دل روستا زیبایی‌های وصف ناپذیر آن را دوچندان کرده و وجود باغهای کندلوس و پرورش گیاهان دارویی، این منطقه را به یکی از پربازدیدترین جاذبه‌های نوشهر تبدیل کرده است.

 

8- بازارچه محلی نوشهر

یکی از مکان‌های بومی و محلی شهر که برای تجربه از فرهنگ و زندگی مردم محلی بسیار جالب است بازار سنتی آن منطقه می‌باشد. در نوشهر نیز وجود بازار سنتی و قدیمی باعث جذب گردشگران شده و با گشت و گذار در این بازارچه‌ها می‌توانید از محصولات محلی، صنایع دستی، ماهی، محصولات محلی مانند لبنیات، صیفی‌جات و ترشیجات بهره‌ ببرید.

 

خرید ویلا در بهترین منطقه نوشهر

ارزش ویلاها ممکن است بسته به موقعیت جغرافیایی، اندازه، و ویژگی‌های دیگر متفاوت باشد. اما با توجه به بودجه‌ شما، ممکن است خرید ویلا در نوشهر تا یک میلیارد، نیز امکان پذیر باشد. در خصوص خرید ویلا ارزان در نوشهر، امکانات و گزینه‌ها ممکن است با توجه به بازار و شرایط جاری متغیر باشند. برای خرید ویلا ارزان می‌توانید به روش‌هایی مانند جستجو در وبسایت‌ها و اپلیکیشن‌های املاک، مشاوره با املاک محلی، یا جستجو در گروه‌های مرتبط در شبکه‌های اجتماعی پرداخته و به دنبال فرصت‌های مناسب باشید.

در نتیجه، قبل از خرید ویلا بهتر است ابتدا طبیعت منطقه و دیدنی‌ها و جاذبه‌های اطراف را شناسایی نموده، از وکیل یا کارشناس مشاور کمک بگیرید و بررسی کاملی انجام دهید تا از قانونی بودن معامله و شرایط عقد قرارداد اطمینان حاصل کنید. خواهید دید که می‌توانید گزینه‌های بسیار مناسبی برای خرید ویلا در نوشهر داشته باشید.