با شنیدن اسم کشور اسپانیا یاد چه چیزی می افتید؟ معماری بی نظیر ، غذاهای خوشمزه، رقص و موسیقی فلامنکو یا مردمی شاد و سرزنده؟ اسپانیا دومین کشور توریستی اروپا پس از فرانسه است و به خاطر تفاوت هایی که فرهنگ این کشور با سایر کشورهای اروپایی دارد؛ هر ساله تعداد زیادی تور اسپانیا از […]

با شنیدن اسم کشور اسپانیا یاد چه چیزی می افتید؟ معماری بی نظیر ، غذاهای خوشمزه، رقص و موسیقی فلامنکو یا مردمی شاد و سرزنده؟ اسپانیا دومین کشور توریستی اروپا پس از فرانسه است و به خاطر تفاوت هایی که فرهنگ این کشور با سایر کشورهای اروپایی دارد؛ هر ساله تعداد زیادی تور اسپانیا از سراسر جهان در آن برگزار می شود تا مردم از نزدیک از این کشور شاد دیدن کنند. فرقی نمی کند که به کدام شهر این کشور سفر کنید، چون قطعا هر گوشه از این کشور می تواند شما را به وجد بیاورد. ما در این مقاله قصد داریم تا شما را به خاک پهناور اسپانیا ببریم و شما را با شهرهای اسپانیا برای سفر آشنا کنیم و در آخر نیز بهترین شهر اسپانیا را از بین این شهرها به شما معرفی کنیم. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا بدانید در تور اسپانیا خود از چه شهرهایی نباید غافل شوید.

 بهترین شهر اسپانیا برای سفر

بهترین شهر اسپانیا برای سفر

 

سویل؛ رقص فلامنکو با موسیقی محلی

شهر زیبای سویل که در بین مردم این کشور با نام سبیا یا سویا نیز شناخته می شود، در بخش خودمختار اندلس در استان سبیا، در جنوب کشور اسپانیا قرار گرفته است. این شهر که یکی از گرم‌ترین شهر های اروپای غربی محسوب می شود، دارای آب و هوای مدیترانه ای است که آن را برای سفر در فصل های سرد سال مناسب می کند. دلیل انتخاب بسیاری از مردمی که با تور اسپانیا به این شهر سفر می کنند؛ تماشای رقص فلامنکو با موسیقی خاص آن در بین معماری تاریخی این شهر است‌. این شهر که تنها بندر رودخانه ای اسپانیا محسوب می شود؛ دارای دیدنی هایی از جمله مجموعه کاخ آلکازار، کلیسای جامع کاتدرال، برج ناقوس گیرالدو، میدان گاوبازی، کاخ اسپانیا، پارک ماریا لویسا، آرشیو عمومی بومیان آمریکا و برج طلایی است که هر کدام می توانند شما را ساعت ها مشغول کنند.

والنسیا؛ چهارشنبه سوری در لاس فالاس

شهر والنسیا که در جنوب شرقی کشور اسپانیا واقع شده، به عنوان سومین شهر ساحلی اسپانیا شناخته می شود. آب و هوای مدیترانه ای این شهر باعث می شود تا سفر به آن در زمستان تجربه ی لذت بخشی را برای شما رقم بزند. این شهر که به دلیل برگزاری جشنواره هایش در بین گردشگران تور اسپانیا بسیار معروف است، در آخرین روزهای مارس محل برگزاری جشنواره ای جالب به نام لاس فالاس است که بی شباهت به چهارشنبه سوری ایرانی نیست. از جمله دیگر دیدنی های شهر والنسیا می توان به باغ وحش بیوپارک، ساحل پلایا دل سالر، باغ توریا، موزه سرامیک و کلیسای جامع والنسیا اشاره کرد.

 

گرانادا؛ خاکی به رنگ انار

این شهر زیبا که در جنوب کشور اسپانیا قرار گرفته است؛ به دلیل خاک سرخ آن با نام گرانادا به معنی انار شناخته می شود. این شهر مکان خوبی است تا تاریخ اسپانیا را از قبل از ورود اسلام تا پس از خروج آن از این کشور، از نزدیک ببینیم. آب و هوای خوب این ناحیه در کنار آفتاب ساحلی آن، این شهر را برای سفر های بهاری و پاییزی بسیار مناسب کرده است. شهر گرانادا دارای معماری غنی است که شما با بازدید از مکان هایی همچون الحمرا، جنرالیف و محله آلبایزین می توانید به خوبی این موضوع را حس کنید. گردشگران تور اسپانیا می‌توانند از غذاهای سنتی اندلسی در رستوران‌های متعدد شهر نهایت لذت را ببرند. هم چنین پیشنهاد می کنیم که بازدید از محله ساکرومونته را که به‌خاطر غارنشین‌ها و اجرای فلامنکو آن در بین مسافران معروف است، در روزهای سفر خود از دست ندهند.

بارسلون؛ زندگی در قرن نوزدهم

اگر چه اکثر گردشگران تور اسپانیا ممکن است این شهر را به خاطر تیم فوتبال کم نظیرش بشناسند ولی این شهر در بین مردم اسپانیا بیشتر به معماری متفاوت آن معروف است. رفتن به شهر بارسلون و دیدن معماری گوتیک و خاص آن، در وهله اول این حس را به شما می دهد که به یک امپراطوری بزرگ اروپایی در قرن نوزدهم قدم گذاشته اید. معروف ترین معماری بارسلون، ساختمان عجیب و حیرت انگیزی ساگرادا فامیلیا است که توسط معمار بزرگ آنتونی گائودی در قرن ۱۹ ساخته شده است. از دیگر مکان دیدنی بارسلون که توسط آنتونی گائودی طراحی شده است، می توان به پارک گوئل و کازا باتلو نیز اشاره کرد. این شهر در قسمت کاتالونیای اسپانیا واقع شده و اکثر مردم آن علاوه بر زبان اسپانیایی به زبان کاتالان نیز مسلط هستند. توریستان شهر بارسلون همچنین می توانند از غذاهای سنتی کاتالان در رستوران های متعدد شهر لذت ببرند و از امتحان کردن غذاهای خوش طعم آن تجربه ی شکم گردی متفاوتی را در سفر اسپانیا برای خود رقم بزنند.

 

مادرید؛ شب زنده داری با موسیقی لاتین

مادرید پایتخت شهر اسپانیا است و بسیاری آن را به عنوان قلب تپنده این کشور می شناسند.این شهر بزرگ درست در مرکز اسپانیا و در همسایگی شهر زیبای زاراگوزا قرار دارد. برخلاف دیگر شهر های اسپانیا، در این شهر آثار تاریخی زیادی از دوران رومی ها و ویزیگوت ها در این شهر یافت نمی شود .این شهر که مرکز تجاری و اقتصادی اسپانیا است؛ در بین گردشگران بیشتر از همه به خاطر فرهنگ سرزنده و شب زنده داری های طولانی اش شناخته می شود. اگر به این شهر شگفت انگیز سفر کردید؛ به شما پیشنهاد می کنیم که چشیدن غذاهای خوش طعم و خاص اسپانیایی را در رستوران های میدان پلازا مایور از دست ندهید. اگر به موزه و تاریخ علاقه مند هستید، خیر خوب برای شما این است که شهر مادرید دارای چند موزه در سطح جهانی از جمله موزه پرادو و موزه رینا سوفیا است. علاوه بر این ها مادرید دارای دیدنی های دیگری از جمله کاخ سلطنتی مادرید، پارک رتیرو، خیابان گران ویا، معبد دبود و میدان دروازه خورشید است که هر کدام می توانند شما را ساعت ها محو زیبایی خود کنند.

شب زنده داری های مادرید یا فوتبال ساحلی بارسلون، مسئله این است؟!

بسیاری افراد برای انتخاب بهترین شهر اسپانیا بر سر دو راهی انتخاب یکی از دو شهر بارسلون و مادرید گیج می شوند. هر دو این شهرها تجربیات و فرهنگ های متفاوتی را می توانند به شما ارائه می دهند که همین امر تصمیم گیری را بسیار دشوار می کند. انتخاب هر یک از این دو شهر به عنوان بهترین شهر اسپانیا برای سفر، بستگی به ترجیح گردشگران دارد. برای کسانی که بازدید شهرهای تجاری و مدرن تر را بیشتر می پسندند، مادرید انتخاب بهتری است ولی اگر ترجیح شما برای سفر، تجربه تفریحات ساحلی و نزدیکی به دریا است، قطعا بارسلون انتخاب بهتری برای شما می تواند باشد. بارسلونا بهشت ​​عاشقان ساحل است و خورشید، شن و اقیانوس بخش بزرگی از فرهنگ این شهر را تشکیل می دهند. وقتی زندگی شبانه مادرید و بارسلونا را با هم مقایسه می کنیم، مادرید یکی از سرزنده ترین شهرهای اروپا است و پس از تاریکی هوا گزینه های نامحدودی برای تفریح شبانه گردشگران در این شهر وجود دارد. مادرید به خاطر مهمانی های شبانه ای که حتی تا طلوع خورشید ادامه می یابند بسیار مشهور و محبوب است. به طور کلی، هر دو این دو شهر برای بازدید در تور اسپانیا بسیار زیبا و دیدنی هستند ولی شهر مادرید با اختلاف کم، از بارسلون می تواند پیشی بگیرد. اگر شما هم علاقمند به شرکت در تور اسپانیا و سفر به این کشور پر جنب و جوش هستید، می توانید تورهای اسپانیا را در سایت لحظه آخر ببینید و خاطراتی به یاد ماندنی را با سفر به سرزمین فستیوال های اروپا ؛ برای خود رقم بزنید.