افزایش ۳ برابری ابتلا به کرونا در اردبیل وضعیت استان خطرناک است به گزارش اخبار کرونا در اردبیل  , به گزارش خبرنگار هاریکا خبر، پیش از ظهر روز چهارشنبه در جلسه ستاد عملیاتی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا اظهار داشت: در بازدید از برخی از مراکز درمانی کرونا در اردبیل ، شرایط درمانی را قابل […]

افزایش ۳ برابری ابتلا به کرونا در اردبیل وضعیت استان خطرناک است

به گزارش اخبار کرونا در اردبیل  , به گزارش خبرنگار هاریکا خبر، پیش از ظهر روز چهارشنبه در جلسه ستاد عملیاتی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا اظهار داشت: در بازدید از برخی از مراکز درمانی کرونا در اردبیل ، شرایط درمانی را قابل قبول یافتیم و از این نظر خداحافظی کردیم کادر پزشکی استان تعداد بیماران کرونر مراجعه کننده به مراکز درمانی استان اوضاع را کمی خطرناک کرده و نگرانی در مورد بی ثباتی بیماری و افزایش تعداد بیماران را افزایش می دهد.

وی با اشاره به اینکه تعداد بستری در اردبیل سه برابر شده است ، افزود: ویزیت و ویزیت در ایام عید و مسافرت از دلایل اصلی اوج چهارم بیماری عروق کرونر قلب در کلیه مراکز استانها به ویژه استان اردبیل است که میزان بستری شدن در آنها تا 4 برابر نسبت به امواج قبلی.

معاون وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: با تشخیص وضعیت خوب مرگ و میر توسط کرونا در اردبیل ، می توان گفت به ازای هر 10 هزار نفر در استان ، میزان مرگ و میر در این منطقه 1.6 است که در مقایسه با ملی. به طور متوسط ​​، 2.4 است ، مناسب تر است ، اما این نباید باعث شود ما فکر کنیم که وضعیت خطرناک است.

جان بابایی ضمن تأکید بر کنترل تعداد بیماران روزانه در اردبیل گفت: متأسفانه تعداد مراجعه کنندگان به بیمارستان های استان در هفته های اخیر نسبت به سایر استان ها دو برابر شده و تعداد بیمارانی که در بیمارستان های اردبیل 7.7 روز است “. ، که بالاتر از میانگین کشوری است. “در این راستا ، ما از مسئولان دانشگاه علوم اردبیل می خواهیم تا با اعلام مکرر پروتکل های بهداشتی با همکاری ستاد مبارزه با تاجگذاری استان ، نسبت به کنترل وضعیت موجود اقدام کنند.

وی با تشکر از کادر پزشکی استان در زمینه ارائه خدمات پزشکی مطلوب به بیماران کرونر قلب اظهار داشت: ظرفیت تخت های ویژه کرونر در اردبیل به علت نیاز فوری به 2.5 برابر افزایش یافت.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به آغاز واکسیناسیون در کشور برای گروه های هدف و پرخطر گفت: تولید 4 واکسن خانگی و ادامه واکسیناسیون از اواخر بهار نیز در دستور کار وزارت بهداشت قرار دارد. . سلامتی.”