۱۵۰۶ بیمار کرونایی در اردبیل جان باختند/بستری ۱۱۳ بیمار جدید به گزارش اخبار کرونا در اردبیل  , در کانال خبری اردبیل , شهرام حبیب زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل وی در مصاحبه با هاریکا سرعت و شدت موج چهارم بیماری کرونر قلب را بسیار بیشتر از امواج قبلی این بیماری توصیف کرد و […]

۱۵۰۶ بیمار کرونایی در اردبیل جان باختند/بستری ۱۱۳ بیمار جدید

به گزارش اخبار کرونا در اردبیل  , در کانال خبری اردبیل , شهرام حبیب زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل وی در مصاحبه با هاریکا سرعت و شدت موج چهارم بیماری کرونر قلب را بسیار بیشتر از امواج قبلی این بیماری توصیف کرد و گفت: “تعداد بیماران و طول دوره درمان این بیماری بسیار حاد و تعداد بستری های روزانه در بیمارستان در حال افزایش است.
وی از احتمال افزایش تعداد بستری شدن روزانه در بیمارستان در هفته آینده خبر داد و افزود: در حال حاضر بیمارانی که برای خرید شبانه عید یا ویزیت و ویزیت در روزهای ابتدایی سال جدید به بیمارستان مراجعه می کنند ، از این بیماری رنج می برند و موج بعدی بیماری هفته آینده پیش بینی می شود. ” سفرهای نوروزی چند برابر شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ظرفیت بیمارستان های استان را تقریباً کامل اعلام کرد و افزود: با توجه به افزایش روزانه بیماران کرونری که شیوع و شدت ویروس بیشتری دارند ، اتاق عمل و بخش های فیزیوتراپی امام (ره) بیمارستان خمینی در اردبیل به بخش های عروق کرونر تبدیل شده اند. ” بوده است.
حبیب زاده به اختصاص بخشی از بیمارستان فاطمی و بیمارستان امام رضا (ع) اردبیل برای بستری شدن بیماران مبتلا به بیماری کرونر قلب اشاره کرد و گفت: در صورت ادامه این وضعیت می توانیم بیمارستان های صحرایی را در ورزشگاه ها و فضاهای خصوصی ”
وی به شهروندان در خصوص احتمال بستری شدن روزانه 700 نفر در بیمارستان های استان اردبیل هشدار داد و اظهار داشت: عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و رعایت نکردن محدودیت ها باعث ناراحتی بسیاری از خانواده های اردبیلی برای عزیزانشان خواهد شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اظهار داشت: افراد مبتلا به بیماری کرونر قلب که علائم حادی ندارند و در خانه حضور دارند ، باید شرایط قرنطینه را در خانه رعایت کنند و از مسافرت در اجتماع خودداری کنند.
هشتاد و یک نفر در بخش مراقبت های ویژه کرونا در آستانه مرگ هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل افزود: در حال حاضر 571 بیمار کرونر قلب با تشخیص کادر پزشکی و به دلیل شدت بیماری در بخشهای مختلف استان اردبیل بستری هستند و وضعیت عمومی 81 بیمار بستری در مراقبت های ویژه واحد جدی گزارش شده است. ”
حبیب زاده ضمن ابراز همدردی و تسلیت به خانواده های داغدار استان اردبیل اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته 6 نفر از همان استان جان خود را از دست داده اند که از این تعداد 2 نفر ساکن اردبیل هستند ، 1 نفر ساکن نمین و 2 نفر دیگر ساکنان شهر. آنها در مشگین شهر بودند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ادامه داد: 86 بیمار کرونیایی برای ادامه روند درمان خود با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در منزل از بیمارستانها در شرایط عمومی نسبتاً خوب مرخص شدند و در این زمینه آموزشهای لازم به خانواده ها داده شده است.
وی اظهار داشت: در حال حاضر شهرهای اردبیل ، نمین ، پارس آباد ، مشگین شهر ، خلخال ، سرعین ، بیله سوار و گرمی در وضعیت قرمز و شهرهای نیر ، کوثر و اصلاندوز در وضعیت نارنجی قرار دارند.