افزایش بیماران کرونا تا ۱۰۰۰ نفر در اردبیل/وضعیت کاملا بحرانی است به گزارش اخبار اردبیل  , به گزارش خبرنگار هاریکا، شهرام حبیب زاده شامگاه دوشنبه که در برنامه زنده تلویزیونی شبکه سبلان سخن می‌گفت با تشریح آخرین وضعیت بیماری کرونا در اردبیل اظهار کرد: متأسفانه بعد از روزهای انتهایی تعطیلات نوروزی در اردبیل شاهد افزایش […]

افزایش بیماران کرونا تا ۱۰۰۰ نفر در اردبیل/وضعیت کاملا بحرانی است

به گزارش اخبار اردبیل  , به گزارش خبرنگار هاریکا، شهرام حبیب زاده شامگاه دوشنبه که در برنامه زنده تلویزیونی شبکه سبلان سخن می‌گفت با تشریح آخرین وضعیت بیماری کرونا در اردبیل اظهار کرد: متأسفانه بعد از روزهای انتهایی تعطیلات نوروزی در اردبیل شاهد افزایش یک باره تعداد بیماران کرونایی در این استان هستیم که هم‌اکنون وضعیت کرونا در اردبیل پیش‌رونده و کاملاً بحرانی است.
وی از بستری بیش از ۵۰۰ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان خبر داد و گفت: با شیب تندی که این بیماری در منطقه دارد، انتظار می‌رود تعداد بستری‌ها با توجه به شیوع بالا و سرعت انتقال زیاد در روزهای آینده به بیش از ۷۰۰ تا ۱ هزار بیمار برسد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان تصریح کرد: به فاصله یک هفته بعد از ۱۰ فروردین ماه تعداد بیماران بستری در استان اردبیل افزایش ۲۰۰ نفری داشت که این تقریباً در وضعیت کرونای استان بی‌سابقه بوده است.
حبیب‌زاده به افزایش تعداد مبتلایان به کرونای انگلیسی در اردبیل اشاره و اذعان کرد: شاخصه اصلی ویروس انگلیسی که در استان اردبیل نیز شیوع پیدا کرده بستری دو برابر همراه با سرعت انتقال و سرایت بالا است.
وضعیت «کاملا بحرانی» کرونا در اردبیل / تخت‌بستری رو به اتمام است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ضمن هشدار جدی به مردم اردبیل گفت: متأسفانه یکی از مشکلات جدی که هم‌اکنون حوزه درمان اردبیل با آن درگیر بوده، کمبود تعداد تخت‌های بیمارستانی در این استان است که هر روز ما مجبور به افزایش بخش‌های درمان کرونا و تعداد تخت‌های بستری هستیم اما از مردم عاجزانه تقاضا داریم که با دامن زدن به بی‌احتیاطی‌ها مسبب افزایش شیوع این بیماری خطرناک نباشند.
حبیب‌زاده در تشریح آخرین وضعیت مراکز درمان کرونا در اردبیل نیز اظهار کرد: در بیمارستان امام (ره) اردبیل، بخش‌های اتاق عمل و فیزیوتراپی را به بخش کرونا تبدیل کردیم همچنین در بیمارستان فاطمی نیز یک بخش به کرونا اختصاص یافت و بیمارستان امام رضا (ع) نیز که پیش از این ۴۰ الی ۵۰ بیمار کرونایی داشت با تمام ظرفیت به کرونا تعلق می‌یابد.
به گفته وی مجموعاً ۵۰ درصد تخت‌های استان در بخش دولتی و خصوصی به بیماری کرونا اختصاص یافته است.
این مسئول از افزایش تخت‌های ICU و اختصاص آن به بیماران کرونایی خبر داد و گفت: چاره‌ای جز افزایش تخت‌های بیمارستانی نداریم اما در صورت افزایش تعداد بیماران مبتلا به کرونا یک وضعیت فوق حاد در اردبیل را شاهد خواهیم بود.
حبیب‌زاده بحران کرونا در اردبیل را بحرانی جدی خواند و افزود: در این وضعیت تنها راه چاره کاهش تعداد بیماران ورود به بیمارستان بر اثر ابتلاء به کروناست که باید مردم با همکاری نهادهای دولتی نسبت به رعایت احتیاط و پروتکل‌های بهداشتی اهتمام داشته باشند.
وی اصلی‌ترین راه پیشگیری از بیماری را زدن ماسک عنوان و بیان کرد: قرنطینه خانگی و خود مراقبتی تأثیر بسزایی در کاهش تعداد بیماران بستری در بیمارستان و ارائه خدمات بهتر به بیماران بدحال دارد که امیدواریم مردم استان با درک وضعیت کنونی به شیوع حداکثری این بیماری خطرناک دامن نزنند.