اسکان مهمانان نورزی در مدارس، پارک‌ها ممنوع به گزارش سایت خبر هاریکا از اخبار کردستان , مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: اسکان مسافرین نوروزی در مساجد، مدارس و ظرفیت‌های ادارات ممنوع است و حتما باید از هتل‌ها و مهمان‌پذیرها استفاده شود. وی افزود : اولویت اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع […]

اسکان مهمانان نورزی در مدارس، پارک‌ها ممنوع

به گزارش سایت خبر هاریکا از اخبار کردستان , مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: اسکان مسافرین نوروزی در مساجد، مدارس و ظرفیت‌های ادارات ممنوع است و حتما باید از هتل‌ها و مهمان‌پذیرها استفاده شود.
وی افزود : اولویت اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان اجرای دستورالعمل‌های ستاد کرونا و مدیرت سفرهای نوروزی است.
به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان، نیروهای این اداره‌کل تنها می‌توانند بر اسکان مسافرین نوروزی در هتل‌ها و مهمان پذیرها نظارت کنند که اگر مسافر بیشتری وارد استان شود با مشکل در نظارت مواجه خواهیم شد.
گویلیان تاکید کرد: اسکان مسافرین نوروزی در مساجد، مدارس و ظرفیت‌های ادارات ممنوع است و حتما باید از هتل‌ها و مهمان‌پذیرها استفاده شود.
گویلیان اضافه کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب، به احتمال زیاد نوروز امسال کردستان یکی از مقاصد گردشگری است و این ما را با مشکل اساسی در زمینه نیروی انسانی برای نظارت مواجه خواهد کرد.
گویلیان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان کل ظرفیت اقامت مسافر در استان را ۳ هزار و ۴۰۰ تخت عنوان کرد و گفت: پیش‌بینی ما این است که در نوروز ۱۴۰۰ تعداد زیادی مسافر به استان سفر کنند و قطعا اسکان این حجم از مهمان با ظرفیت مسافرپذیری ما همخوانی ندارد.
گویلیان با عنوان اینکه حفظ سلامت مردم استان اولویت است، گفت: به نظر می‌رسد برای جلوگیری از شیوع کرونا با توجه به کم بودن زیرساخت‌ها برای اسکان مهمانان باید به فکر اقامتگاه‌های دیگر به جز هتل‌ها باشیم.