مسدودی ۳۸ حلقه چاه غیرمجاز در مشگین شهر به گزارش کانال خبری ایران در اخبار مشگین شهر مدیر امور منابع آب مشگین شهر از مسدودی ۳۸ حلقه چاه غیرمجاز در مشگین شهر خبر داد. ارسلان فرجی  دوم اسفند در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب اظهار کرد: این تعداد حلقه چاه غیرمجاز در محدوده رضی […]

مسدودی 38 حلقه چاه غیرمجاز در مشگین شهر

به گزارش کانال خبری ایران در اخبار مشگین شهر مدیر امور منابع آب مشگین شهر از مسدودی 38 حلقه چاه غیرمجاز در مشگین شهر خبر داد.

ارسلان فرجی  دوم اسفند در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب اظهار کرد: این تعداد حلقه چاه غیرمجاز در محدوده رضی (مرادلو) و بخش مرکزی از محدوده شهرستان مشگین شهر با هدف جلوگیری از کاهش و کنترل سفره‌های زیر زمینی مسدود شده است.

وی با بیان اینکه انسداد این تعداد حلقه چاه غیرمجاز یک میلیون مترمکعب در مصرف آب‌های زیرزمینی صرفه‌جویی خواهد داشت، ادامه داد:

مدیر امور منابع آب شهرستان مشگین‌شهر

مدیر امور منابع آب شهرستان مشگین‌شهر با اشاره به کاهش 30 درصدی حجم سد سبلان مشگین‌شهر نسبت به سال گذشته اضافه کرد: باید برنامه ریزی لازم جهت مقابله با کمبود آب در سال زراعی جاری بعمل آید که مسدودی 38 حلقه چاه غیرمجاز در مشگین شهر هم در این باره هست

فرجی با قدردانی از تلاش‌های مستمر و شبانه‌روزی نیروهای گشت و بازرسی منابع آب این شهرستان اظهارکرد: این تلاش‌ها تا انسداد کامل چاه‌های غیرمجاز تداوم خواهد داشت.

به گفته  مدیر امور منابع آب شهرستان مشگین‌شهر خشکسالی یک پدیده اقلیمی بوده که علاوه بر تاثیر عوامل طبیعی، عوامل انسانی نیز در آن نقش زیادی دارد و در صورت نبود برنامه ریزی مدون و اساسی احتمال ایجاد خسارات جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت.

فرجی با درخواست از زارعین منطقه برای همکاری با مسئولین بخش آب شهرستان گفت: برداشت اضافی و بی‌رویه آب در سال‌های گذشته موجب تشدید نگرانی‌ها شده است که باید با همکاری مردم و مسئولین این بحث مرتفع شود.