۵ اصل برای طراحی وبسایت پزشکی کارآمد به عنوان پزشک، هدف نهایی شما از داشتن یک وبسایت ارائه اطلاعات به بیماران برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کلینیک و خدمات شما است. این بدان معنی است که اولین نقطه تماس آنلاین، وبسایت پزشکی، باید برای تبدیل بازدیدکنندگان به بیماران جدید بهینه شود. در این مقاله […]

5 اصل برای طراحی وبسایت پزشکی کارآمد

به عنوان پزشک، هدف نهایی شما از داشتن یک وبسایت ارائه اطلاعات به بیماران برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کلینیک و خدمات شما است. این بدان معنی است که اولین نقطه تماس آنلاین، وبسایت پزشکی، باید برای تبدیل بازدیدکنندگان به بیماران جدید بهینه شود. در این مقاله به اصول طراحی وبسایت پزشکی می‌پردازیم.

مزایای طراحی وبسایت پزشکی

یک وبسایت بهینه به افزایش اعتماد بیماران به شما و خدمات شما کمک می‌کند، بازدیدکنندگان را برای ارائه اطلاعات تماس برای لیست‌های پستی جذب می‌کند و بازگشت سرمایه (ROI) تلاش‌های بازاریابی پزشکی آنلاین شما را افزایش می‌دهد. مهم نیست که چند نفر از وبسایت شما بازدید می‌کنند، اگر قادر به جذب بیماران جدید نیست یا نرخ تبدیل وبسایت شما کمتر از 5 درصد است، زمان بهینه سازی وبسایت مطب خود فرا رسیده است.

5 اصل برای ساختن یک وبسایت کارآمد پزشکی

برای افزایش ترافیک وبسایت شما بسیار مهم است، این ترافیک ممکن است مفید نباشد اگر منجر به قرار ملاقات نشود؛ بنابراین، علاوه بر تلاش برای افزایش میزان ترافیک وبسایت خود، باید روی مؤثرتر و کاربر پسندتر کردن وبسایت خود تمرکز کنید تا بیشتر بازدیدکنندگان وبسایت شما به بیماران جدید تبدیل شوند.

اگر می‌خواهید وبسایت فعلی خود را بهینه کنید و نرخ تبدیل را بهبود ببخشید، در اینجا چند چیز وجود دارد که باید هنگام طراحی سایت پزشکی امتحان کنید:

  • با ذهن باز شروع کنید، هدف وبسایت شما چیست؟ عبارات مبهم مانند ما «می‌خواهیم اطلاعاتی را به بیماران ارائه دهیم» به احتمال زیاد منجر به شکست خواهد شد. زیرا نتوانستید هدف نهایی وبسایت خود را تعریف کنید. برای رسیدن به چه اهدافی تلاش می‌کنید؟ در حالی که آموزش و رضایت بیمار اهداف بالایی برای اندیشیدن هستند، اندازه‌گیری آن‌ها دشوار است. چگونه می‌توانید اندازه‌گیری کنید؟

از طریق Google Analytics و سایر ابزارهای تحلیل آنلاین، می‌توانید عملکرد وبسایت خود را اندازه‌گیری کنید که معمولاً در مورد معیارها بحث می‌شود. معیارهای اصلی سایت شما باید شامل تعداد بازدیدکنندگان منحصر به فرد، تعداد کل بازدیدکنندگان، بازدید از صفحه، مدت زمان صرف شده در وبسایت، نرخ پرش و نرخ تبدیل باشد.

  • وبسایت خود را برای موبایل ریسپانسیو کنید: یکی از چشمگیرترین آمارها نرخ تبدیل کاربران موبایل است. بر اساس مطالعات، 44 درصد از بیمارانی که برای کسب اطلاعات به وبسایت‌های پزشکی جست‌وجو می‌کردند، نوبت گرفتند. این واقعیت به اهمیت یک تجربه جذاب برای کاربران موبایل اشاره دارد. علاوه بر این، الگوریتم گوگل وبسایت‌هایی را که پاسخگوی تلفن همراه نیستند جریمه می‌کند. با داشتن یک وبسایت پاسخگو برای تلفن همراه، به پزشک خود اجازه می‌دهید تا با این مصرف‌کنندگان مراقبت‌های بهداشتی بسیار درگیر ارتباط برقرار کند.

به جای ایجاد وبسایت‌های مجزا برای کاربران دسکتاپ و تلفن همراه، Google به بازاریابان خدمات بهداشتی پیشنهاد می‌کند یک وبسایت بسازند که می‌تواند برای اندازه‌های مختلف صفحه نمایش بزرگتر و کوچکتر شود.

شما می‌توانید پس از طراحی وبسایت پزشکی عملکرد واکنشگرای موبایل وبسایت خود را در چند ثانیه آزمایش کنید. وبسایت خود را در یک مرورگر باز کنید و با استفاده از ماوس، سمت راست پنجره مرورگر خود را تا انتها به سمت چپ بگیرید تا زمانی که دیگر نتوانید آن را کوچک کنید. وبسایت شما چگونه به نظر می‌رسد؟ آیا ظاهر مناسبی دارد؟

  • محتوایی را ایجاد کنید که مخاطب هدف شما به دنبال آن باشد و آن محتوا را به‌طور مداوم تبلیغ کنید. شما نمی‌توانید یکی را بدون دیگری دنبال کنید. این به این دلیل است که ایجاد محتوای عالی ممکن است مخاطبان هدف را به وبسایت شما جذب کند، اما بدون ثبات، مخاطبان شما علاقه خود را از دست خواهند داد. به‌طور مشابه، کمیت جایگزینی برای کیفیت نیست. پر کردن وبسایت خود با محتوای معمولی ممکن است به شما کمک کند تا بازدیدکنندگان کمی را جذب کنید، اما آن‌ها به سرعت متوجه کمبود محتوا در محتوا می‌شوند و در نتیجه شهرت عمل شما آسیب می‌بیند. محتوای آنلاین خوب چیست؟

محتوای خوب همان چیزی است که مخاطبان هدف شما می‌خواهند. هنگامی که در گوگل برای هر چیزی جستجو می‌کنید، گوگل از فهرست کلمات کلیدی مرتبط با جستجوی شما استفاده می‌کند و وبسایت‌هایی را برمی‌گرداند که با درخواست شما مطابقت دارند. اصل اساسی در اینجا این است که هرچه یک کلمه کلیدی بیشتر در وبسایت ظاهر شود، آن وبسایت در نتایج موتور جستجوی مرتبط رتبه بالاتری خواهد داشت.

برای اینکه محتوای وبسایت شما مفید باشد، باید جذاب باشد. محتوای جذاب ممکن است شامل تصاویر، گرافیک و عناوین جذاب باشد. مهم‌ترین عملکرد یک وبسایت تبدیل سرنخ‌ها به بیماران جدید و پولی است. برای دستیابی به این مهم، ارائه اطلاعات موردنظر بیماران بالقوه مهم است. علاوه بر سایر اشکال محتوا، این بیماران جدید به دنبال دستورالعمل‌های روشن و آسان برای ارتباط با مطب شما هستند. وقتی بیماران بالقوه می‌خواهند یک قرار ملاقات بگذارند، نمی‌خواهند تمام صفحات وبسایت شما را جستجو کنند تا روند ویزیت را بفهمند. اگر نتوانند آن اطلاعات را به راحتی پیدا کنند، فقط تسلیم خواهند شد. برای رسیدگی به چنین شرایطی، شماره تلفن خود را در سرصفحه و پاورقی هر صفحه قرار دهید.

  • بهینه سازی موتور جستجو (SEO) یا سئو پزشکی: مهم‌ترین استراتژی صدها کتاب و وبلاگ در مورد سئو نوشته شده است و هیچ راهی برای رعایت مزایایی که در چند پاراگراف ارائه می‌دهد وجود ندارد. اگر به دنبال جذب، خدمت و نگهداری بیماران هستید، سئو یکی از مهم‌ترین استراتژی‌های رشد کلینیک پزشکی است. سئو بر توانایی وبسایت برای یافتن در اینترنت تأثیر می‌گذارد. بک لینک‌ها، توضیحات متا، کلمات کلیدی، برچسب‌های عنوان و لیست‌های محلی، بر سئو تأثیر می‌گذارند.
  • یک وبسایت واضح، ساده و کاربر پسند است: به‌طور کلی، بهترین وبسایت‌ها آن‌هایی هستند که به راحتی قابل پیمایش و آموزنده هستند و به نظر معتبر می‌رسند. برعکس، بازدیدکنندگان تمایل دارند از سایت‌هایی که گیج کننده هستند، به زمان زیادی نیاز دارند و غیرقابل اعتماد به نظر می‌رسند، اجتناب کنند. راه‌های آسانی برای اطمینان از اینکه وبسایت شما در دسته اول قرار می‌گیرد، یا نه وجود دارد. مطمئن شوید که وبسایت شما قابل اسکن است. به این دلیل است که بازدیدکنندگان به ندرت متن را از نزدیک می‌خوانند. برای خواندن راحتتر، فونت تیترها را بزرگتر کنید و متن کوچکتر را به قطعات قابل هضم تقسیم کنید.

سرفصل‌ها باید حاوی کلمات کلیدی خاص جستجو باشند که بازدیدکنندگان را قادر می‌سازد آنچه را که به دنبال آن بودند بیابند و رتبه‌بندی موتور جستجوی شما را بهبود بخشد. وبسایت‌های موفق دارای تصاویری هستند که چهره انسانی را به این تمرین می‌بخشد. شما می‌توانید تصاویر کارکنان خود را پست کنید و به‌طور مجازی از بیماران در مطب خود استقبال کنید.

باید به یاد داشته باشید که توسعه وبسایت یک فرایند پویا است. در حالی که قوانین خاصی ثابت می‌مانند. طراحی وبسایت مؤثر باید شامل توانایی اندازه‌گیری عملکرد و نیاز به بهبود باشد. برای طراحی سایت پزشکی خود می‌توانید از طب مارکتینگ کمک بگیرید.

سخن پایانی

داشتن یک وبسایت برای موفقیت در جامعه مراقبت‌های بهداشتی بسیار مهم است. به عنوان یک پزشک، وظیفه شما این است که بیماران خود را توانمند کنید و رهبران فکری در صنعت خود باشید. سرمایه‌گذاری در طراحی و محتوای وب‌سایت شما، سودی را در قالب بیماران جدید به همراه خواهد داشت. افزایش ترافیک، نرخ تبدیل بهتر و افزایش درآمد را تجربه خواهید کرد. با طراحی وبسایت پزشکی بهینه به این اهداف دست پیدا خواهید کرد. همچنین می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی زیر با آژانس تبلیغات پزشکی طب مارکتینگ در ارتباط باشید:

02122644773

02126643064

02126601795

وبسایت:

www.tebmarketing.com

اینستاگرام:

tebmarketing