پروفیل استیل، انواع و کاربرد های آن پروفیل استیل، یک شی با هندسه خاصی است که از آهن یا فولاد ساخته شده و در تولید آن از مواد با استحکام استفاده می شود. طبقه بندی انواع پروفیل از لحاظ استحکام به شرح زیر می باشد: پروفیل استیل با مقاومت حرارتی بالا، پروفیل استیل با تحمل […]

پروفیل استیل، انواع و کاربرد های آن

پروفیل استیل، یک شی با هندسه خاصی است که از آهن یا فولاد ساخته شده و در تولید آن از مواد با استحکام استفاده می شود. طبقه بندی انواع پروفیل از لحاظ استحکام به شرح زیر می باشد: پروفیل استیل با مقاومت حرارتی بالا، پروفیل استیل با تحمل فشار و وزن بالا.

پروفیل ها از لحاظ ساخت به دو نوع باز و بسته تقسیم می شوند.

پروفیل های باز شامل: میلگرد، تسمه، تیرآهن، ناودانی.

پروفیل های بسته شامل: قوطی، لوله و….

پروفیل های بسته، خود به دو نوع مستقیم و غیر مستقیم تولید می شوند. لوله استیل، خود یکی از انواع پروفیل استیل می باشد. پروفیل استیلT  شکل یا سه راهی، در سال های گذشته، یک محصول کمتر رایج در جهان در ساختار سازه های فولادی بود، اما به تدریج محبوبیت خود را به دست آورد. انواع مختلفی از تیرهای T در بازار وجود دارد، از جمله اندازه های امپریالیستی و متریک.

پروفیل T

انواع پروفیل استیل یکپارچه شامل موارد زیر می باشد:

  • پروفیل منحنی
  • پروفیل برش لیزری

اگر می خواهید ساختمان های امن تر، و محل ایمن تری در محیط کار خود ایجاد کنید، پروفیل ها بسیار مفید خواهند بود. در مراکز خرید، بیمارستانها، ساختمانهای دولتی، استادیوم های فوتبال و ساختمانهای اداری چند مورد از موارد مصرف پروفیل ها می باشند. پروفیل های فولادی از نظر ایمنی در برابر آتش ، عایق ، ایمنی گلوله و ایمنی در برابر انفجار از الزامات بالای ملی و بین المللی برخوردار هستند. به طور کلی دسته بندی زیر را در مورد انواع پروفیل از لحاظ مشخصات آن ها، می توان نام برد: پروفیل های فولادی بدون عایق، پروفیل های فولادی عایق (با پل سرد شکسته)، پروفیل های فولادی عایق آتش، پروفیل های نما و پروفیل های فولاد ضد زنگ. که هر کدام، در عرض ها و عمق های مختلفی در دسترس هستند.

 

مزایای پروفیل استیل

پروفیل های استیل، مزایای زیادی را ارائه می دهند. بخش های فولادی به ساختمان ها پایداری می بخشد و در مقایسه با سایر مصالح، مقاومت بسیار بهتری در برابر تاثیرات خارجی از خود نشان می دهد.

ورق استیل، پروفیل استیل، و به طور کلی فولاد، همچنین یک ماده سازگار با محیط زیست است. فولاد یک ماده منعطف است که می تواند مطابق با میل معماران و مشتریان در اشکال مختلفی تولید گردد. به عنوان مثال، طاق ها، پنجره های گرد و درهای قوسی. پروفیل ها را می توان در هر رنگ از مقیاس رنگ، رنگ آمیزی کرد. پروفیل های فولاد ضد زنگ بدون رنگ استفاده می شوند، که طراحی ساختمان کلاسیک جذابی را ارائه می دهند. قیمت مناسب و به طور کلی هزینه پایین نیز دو مزیت انتخاب فولاد به جای مصالح دیگر است.

 

انواع پروفیل ها بر اساس جنس:

  • پروفیل صنعتی
  • پروفیل مبلی
  • پروفیل گالوانیزه
  • پروفیل آلومینیوم
  • پروفیل

پروفیل های به شکل چهار ضلعی، شامل مربع و مستطیل، که از نوع پروفیل قوطی می باشند،  در مواردی چون پایه های صندلی، نرده های فلزی در و پنجره، نرده کشی محوطه کارخانجات، نرده های کنار پله ها، خیابان ها و پیاده رو ها مورد استفاده قرار میگیرد. پروفیل های مربع و مستطیل در ابعاد بزرگتر برای ستون ها و اسکلت فلزی ساختمان ها و حتی شاسی تریلر ها و نفتکش ها استفاده می گردد. این نوع پروفیل ها، در صنایع خودرو سازی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. پروفیل های نبشی و ناودانی، در ساخت چهارچوب در، و قالب های ماشین آلات فلزی بکار می رود. پروفیل های دارای شکل خاص: پروفیل هایی با شکل خاص عبارتند از: استفاده از قطعات اساسی که به شکل متفاوتی از پروفیل های استاندارد، به اشکال مختلف تبدیل شده اند. خریداران پروفیل هایی با شکل خاص، بنا به نیاز خود اشکال ویژه ای را سفارش می دهند. این پروفیل ها یکی از الزامات اساسی صنایعی است که در آن نیاز به پروفیل های شکل خاص وجود دارد. پروفیل های خاصی که در بخش ساخت و سازهای مسکونی یا تجاری استفاده می شود از جایگاه مهمی برخوردار است.

پروفیل هایی با اشکال خاص

پروفیل هایی با شکل خاص در استیل رونیک ، با استفاده از سیستم های پیشرفته شکل دهی رول تولید می شوند. این محصولات به طور گسترده ای در صنعت ساختمان ، صنعت خودرو و صنعت حمل و نقل استفاده می شود. از آنجا که پروفیل های شکل خاص محصولاتی هستند که مطابق نیاز تولید میشوند، موارد استفاده از آنها ممکن است متفاوت باشد. از پروفیل های شکل خاص، به منظور پیاده سازی و پشتیبانی از طرح های خاص در پروژه های مهندسی-معماری استفاده می شود. در صنعت مبلمان از پروفیل های شکل خاص، برای شکل دادن به محصولات استفاده می شود. این نوع پروفیل ها در تولید محصولات در صنعت آهن و فولاد استفاده می شود. استفاده از پروفیل های با شکل خاص، در ایجاد ساختارهای غول پیکر مانند پل ها بسیار رایج است.